بهداشت دهان و دندان

کشف شگفت انگیز درباره تمدن مایاها

باستان شناسان با کاوش در یک محوطه باستانی واقع در گواتمالا به بقایای تاریخی دست یافتند که اطلاعات جدیدی را درباره تمدن مایاها در اختیار محققان قرار داده است.

11 بهمن 1402

شایع ترین عوامل پیری پوست که باید از آن ها دوری کنید

پیری پوست با گذر زمان و به صورت تدریجی اتفاق می افتد، ولی عواملی وجود دارد که باعث می گردد پیری پوست زودتر به سراغ شما بیاید.

20 شهریور 1402

با کشنده ترین جانوران بومی استرالیا آشنا شوید

استرالیا یکی از شگفت انگیزترین و در عین حال زیباترین کشور های دنیاست. به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص این کشور، شاهد حضور جانوران بومیِ عجیب و منحصر به فرد در آن هستیم.

9 مرداد 1402

نوشیدنی پرطرفداری که قند خون را تنظیم و عطش را برطرف می نماید

نوشیدنی ای که در این مطلب معرفی می کنیم خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد، بعلاوه مصرف آن برای روزه داران در ماه رمضان هم بسیار مفید است.

4 فروردین 1402

یک واقعیت جالب درباره هیولای ترسناک جنگل های تاریک

همشهری آنلاین نوشت: هیولایی مشهور به پا گنده، سال های سال است که مایه وحشت مردم در دل جنگل ها است. این هیولا می تواند واقعی باشد؟

15 بهمن 1401

عکس ، موجود عجیب ماقبل تاریخ با 480 دندان! ، کشف فسیل نسبتا سالم یک پتروسور

فسیل عجیب و نسبتا سالمی از یک پتروسور با 480 دندان در معدنی در آلمان کشف شد.

13 بهمن 1401

کشف جمجمه انسان هوشمند در لرستان

در کاوش باستان شناختی که مربوط به غار کلدر در خرم آباد لرستان انجام شد، بخشی از جمجمه انسان هموساپین (هوشمند) کشف شد که یکی از موارد کمیاب از اکتشافات منطقه غرب قاره آسیا محسوب می گردد.

18 دی 1401

تعریفی نو از بیمه با هشتگ بیمه

در دنیای پرتلاطم امروزی که هر لحظه تغییرات اساسی در صنایع مختلف روی می دهد، صنعت بیمه نیز سهم خود را از این تغییرات به خوبی ایفا نموده و با سرعت فراوانی در حال پیشرفت می باشد.

17 دی 1401

برای درد دندان چه خوراکی هایی مضر و مفید است؟

تهران (پانا) - دندان درد یکی از دردهای بسیار آزاردهنده است که با مراعات کردن و خوردن برخی چیزها می توانید درد آن را تسکین دهید.

3 شهریور 1401

استخوان های مرد ناپدید شده به دست یک سگ پیدا شد

سگ بازیگوش استخوان های مردی که یک سال قبل ناپدید شده بود را پیدا کرد.

30 اردیبهشت 1401

این ها برترین دستگاه های تصفیه کننده آب در طبیعت هستند

5 تا از برترین تصفیه کننده های آب برای سفرفقط در سفر به کشورهایی با آب ناسالم است که قدر آب سالم و تصفیه شده ای که که از شیر می آید را می دانید. در این کشور ها برای نوشیدن آب سالم در دسترس ترین گزینه این است که آب بطری شده بخریم. پس اصلا تعجبی ندارد که با رفتن...

11 اسفند 1400

آنالیز بعضی علل بوی بد دهان

بوی بد دهان در مقاطعی از زندگی برای هر شخصی اتفاق می افتد و افراد زیادی را آزار می دهد. در اصطلاح پزشکی به بوی بد دهان هالیتوز یا (halitosis) یا فتوراوریس (fetor oris)نیز گفته می گردد. هالیتوز می تواند از دهان، دندان ها یا نتیجه یک بیماری و مشکل اساسی باشد. این...

8 آذر 1400

صبح خود را چگونه شروع کنیم؟

تقریبا همه ما صبح مون رو مثل روال همیشگی به یک شکل آغاز می کنیم. اما برخی ها با انجام دادن یکسری کارهای ساده و موثر روز بهتری رو برای خودشون فراهم می کنن.

2 آذر 1400

هر آنچه باید درباره داکسی سایکلین بدانید

داکسی سایکلین یک داروی آنتی بیوتیک می باشد که فعالیت باکتری ها را در بعضی عفونت های نواحی قفسه سینه، پوست، اطراف دهان و بعلاوه بعضی بیماری های مقاربتی متوقف می کند.

20 آبان 1400

احساس طعم بد در دهان

بعضی افراد از احساس طعم و مزه بد در دهان، که عمدتاً ناشی از عوارض جانبی بعضی داروها است شکایت دارند. مشاهده شده است که سرطان دهان، عفونت لثه و بیماری های وابسته به دندان هم طعم بدی در دهان بوجود می آورند. این مقاله

6 آبان 1400

هزینه های درمان سوار بر دوش تورم ، آثار افزایش شکاف درآمدی در حوزه درمان

خبرنگاران- افزایش تعرفه های درمان بازهم مدت زمان دسترسی به خدمات درمانی را برای فقرا افزایش می دهد. در همین حال، از آنجا که کاهش قدرت خرید مردم در حوزه درمان ملموس است، در امسال سهم سرانه درمان از فراوری ناخالص داخلی، چند پله دیگر کاهش می یابد.

12 تیر 1400

آشنایی با فواید و مضرات مصرف دوغ

محققان می گویند دوغ یکی از بهترین منابع کلسیم، فسفر و ویتامین D است.

26 بهمن 1399

پاک کردن لکه لوازم آرایش از دیوار فرش و موکت

از بین بردن لکه لوازم آرایش مخصوصا رژ لب از روی انواع دیوار و فرش کار سختی نیست فقط کافیست تکنیک های پاک کردن این مواد را بدانید.

21 بهمن 1399

پرینتر های سه بعدی ایرانی با یک چهارم قیمت خارجی تولید شد

متخصصان کشور با طراحی و ساخت پرینتر های سه بعدی سری بتا و دستگاه های مشابه آن خروج ارز از کشور را کاهش می دهند.

3 مهر 1399

بهترین طرز تهیه حلوا اوماج مجلسی اردبیل و فوت و فن خوشمزه شدن آن

حلوا اوماج (اوماج حالواسی) یا همان حلوای اردبیلی حلوای سنتی شهر اردبیل است که در مراسم نذری و ماه محرم و رمضان و سایر روزهای سال برای مصرف خانگی پخته می شود. حلوای اوماج در استان های آذربایجان شرقی و غربی هم یک حلوای مرسوم است و تبریزی ها، زنجانی ها، گرگانی...

9 تیر 1399
تعداد: (24)