این ها برترین دستگاه های تصفیه کننده آب در طبیعت هستند

به گزارش وبلاگ ایران، 5 تا از برترین تصفیه کننده های آب برای سفر

فقط در سفر به کشورهایی با آب ناسالم است که قدر آب سالم و تصفیه شده ای که که از شیر می آید را می دانید. در این کشور ها برای نوشیدن آب سالم در دسترس ترین گزینه این است که آب بطری شده بخریم. پس اصلا تعجبی ندارد که با رفتن به طبیعت و ساحل یک عالمه بطری پلاستیکی در اطرافتان ریخته باشد. استفاده از تصفیه کننده آب روشی امن و راحت است تا هر وقت دلتان خواست آب سالم داشته باشید و و در عین حال با زباله های پلاستیکی به طبیعت هم آسیب نزنید. تصفیه کننده های آب انواع مختلفی دارند برای همین وقتی برای خرید آن ها به فروشگاه می روید ممکن است کمی سردرگم شوید و ندانید کدام یک از آن ها برای شما مناسب هستند. از طرفی انتخاب نامناسب این تصفیه کننده ها یعنی نوشیدن آبی بدمزه و مسائل گوارشی! می خواهیم در این پست تعدادی از برترین تصفیه کننده های آب که مخصوص طبیعت گردی و سفر هستند را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

این ها برترین دستگاه های تصفیه کننده آب در طبیعت هستند

تصفیه نماینده LifeSaver

اولین نکته ای که برای خرید یک تصفیه نماینده خوب باید رعایت کنید این است که این تصفیه نماینده باید مناسب سفر باشد: سبک، قابل اطمینان و محکم. این تصفیه نماینده در ابتدا برای تهیه آب تمیز کشورهای در حال توسعه درست شد. استفاده از این تصفیه نماینده خیلی راحت است و بدون اینکه مجبور شوید فیلتر آن را عوض کنید بارها هم می توانید از آن بهره ببرید. همین ویژگی کافیه تا این تصفیه نماینده مناسب برای سفر باشد. البته با وزن 625 گرم کمی سنگین است پس اگر عادت به کوله گردی سبک دارید شاید چندان برایتان مناسب نباشد. فیلتر این تصفیه نماینده 4 هزار لیتر آب را تصفیه می نماید و بعد باید عوض گردد. این تصفیه نماینده دو نوع مخلف 1500 لیتری و 6 هزار لیتری دارد. با این وجود، اگر در آن از فیلترهای کربنی استفاده می گردد این فلترها باید زودتر تعویض شوند و بسته به این که آب چقدر کثیف باشد تقریبا هر 250 لیتر باید آن را عوض کنید. یکی از مزیت های این تصفیه نماینده این است که آب را خیلی زود تمیز می نماید و تصفیه 750 میلی لیتر زیر یک دقیقه طول می کشد که نسبت به تصفیه نماینده های دیگر خیلی سریع است.

تصفیه نماینده Steripen Ultra

این تصفیه نماینده یکی از معروف ترین انواع ضدعفونی نماینده های آب است. کافیه به کوله گردی بروید تا ببینید چند نفر کوله گرد از این تصفیه نماینده دارند و به راحتی با استفاده از آن آب رودخانه ها را قابل نوشیدن می نمایند. در این تصفیه نماینده از لامپ یو وی برای کشتن باکتری ها و میکروب ها استفاده می گردد. برای ضدعفونی کردن آب تنها کاری که باید بکنید این است که لامپ آن را داخل بطری و یا لیوان آب کنید و یک تا دو دقیقه آب را به هم بزنید. حالا آب کاملا تمیز است و می توانیدآن را بنوشید! استفاده از این وسیله هم ساده و هم ارزان است اما محدودیت هایی هم دارد. اول از همه این که هیچ فیلتری در آن به کار نرفته و فقط آب را تصفیه می نماید، این یعنی اینکه نباید انتظار داشته باشید که آب های کثیف و گل آلود را زلال و شفاف کند. این تصفیه نماینده را باید زود به زود شارژ کنید و در انواع ارزان تر آن از باتری های یک بار مصرف استفاده می گردد. اگر آب ذرات کثیف و مواد معدنی نداشته باشد این وسیله خیلی به دردتان می خورد.

تصفیه نماینده Drinksafe Travel Tap

Drinksafe تصفیه نماینده های زیادی دارد که یکی از برترین آن ها Travel Tap است. این تصفیه نماینده هم مثل مدل های دیگر آب را به داخل فیلتر می برد و فقط کافیه بطری را فشار دهید تا آب تصفیه شده و سالم داشته باشید. کارایی این وسیله خیلی زیاد است و در طول کوله گردی می توانید با آن دندان ها و زخم هایتان را با آب تمیز بشویید. اگر خیالتان راحت است که آب جایی سالم است می توانید فیلتر را از دستگاه جدا کنید. این تصفیه نماینده 800 میلی لیتر گنجایش دارد و می توانید تا قبل از تعویض فیلتر، 1600 لیتر آب را با آن تمیز کنید. این یعنی اینکه اگر هر روز دو لیتر آب بنوشید می توانید تا دو سال روی این تصفیه نماینده حساب کنید. البته اگر زود به زود تشنه می شوید باید به تصفیه نماینده دیگری فکر کنید چون این وسیله در هر دقیقه 300 میلی لیتر آب تصفیه شده آماده می نماید.

تصفیه نماینده The Grayl

این تصفیه نماینده شبیه قهوه ساز کار می نماید! بطری را کاملا از آب پر کنید، در آن را ببندید و بعد سر آن را به سمت پایین فشار می دهید. 30 ثانیه بعد حدود 500 میلی لیتر آب تمیز در بطری دارید. فیلتر این تصفیه نماینده تقریبا همه چیز را نابود می نماید! حتی ویروس ها را. ظرفیت این تصفیه نماینده کم است: کمتر از 500 لیتر. پس در کشورهایی با آب و هوای گرم خیلی زود خالی می گردد. قیمت آن هم کمی گران است: حدود 25 دلار. یکی از محدودیت های آن هم این است که فقط 150 لیتر آب را تصفیه می نماید و بعد باید فیلترش عوض گردد.

تصفیه نماینده Aquamira Frontier Flow Red Line Bottle

با داشتن یک همچین دستگاهی در کیفتان دیگر خیالتان راحت است که هیچ وقت در طبیعت تشنه نمی مانید! این دستگاه کثیف ترین آب ها را در عرض چند دقیقه تمیز و شفاف می نماید و هیچ طعمی خاصی هم به آب نمی دهد پس در هنگام کوله بستن حتما یک عدد از این دستگاه ها هم در کوله تان بگذارید. این تصفیه نماینده هم ارزان و هم ارزان است. اگر بر روی بطری این تصفیه نماینده خط قرمز بود یعنی اینکه ویروس ها را هم تمیز می نماید. در ورژن ارزان تر آن که خط سبز دارد ویروس ها از بین نمی رود. برای تصفیه آب باید سرپوش آن را بگذارید و بطری را فشار بدهید. این دستگاه سبک است، به راحتی در کوله جا می گردد و فیلتر آن 450 لیتر آب را تصفیه می نماید.

منبع: toomanyadapters.com

منبع: الی گشت

به "این ها برترین دستگاه های تصفیه کننده آب در طبیعت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ها برترین دستگاه های تصفیه کننده آب در طبیعت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید