طالبان به وسیله مذاکرات صلح به مشروعیت دست یابد

به گزارش وبلاگ ایران، وزیر خارجه آمریکا در پی اعلام استراتژی ترامپ در قبال افغانستان و کشورهای جنوب آسیا با انتشار بیانیه ای از گروه طالبان خواست تا به وسیله مذاکرات صلح به مشروعیت سیاسی دست یابند زیرا آنها در میدان جنگ نمی توانند برنده شوند.

طالبان به وسیله مذاکرات صلح به مشروعیت دست یابد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ایران، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای گفت که در استراتژی جدید آمریکا به دیپلماسی فعال با پاکستان، افغانستان و هند تاکید شده است تا زمینه برقراری ثبات در منطقه فراهم گردد.

وزیر خارجه آمریکا گفت که در استراتژی جدید آمریکا برای جنوب آسیا به حمایت از دولت و مردم افغانستان نیز تاکید شده است.

وی اضافه نمود: به حمایت خود از حکومت افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امن تروریست ها تبدیل نگردد.

تیلرسون در ادامه تصریح نموده که استراتژی جدید آمریکا با راهبردهای قبلی واشنگتن که تقسیم اوقات زمانی مشخصی را دنبال می کردند متفاوت است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما برای طالبان روشن می سازیم که آنها در میدان های جنگ نمی توانند برنده شوند.

وی در ادامه تاکید نمود که طالبان می توانند به وسیله مذاکرات با دولت و متوقف ساختن جنگ بر اساس توافق به مشروعیت سیاسی و صلح در افغانستان دست یابند.

تیلرسون اضافه نمود: ما آماده هستیم تا بدون هیچگونه پیش شرطی از شروع گفت وگوهای صلح بین طالبان و حکومت افغانستان حمایت می کنیم.

وزیرخارجه آمریکا گفت: از جامعه جهانی و بویژه کشورهای همسایه افغانستان انتظار داریم تا در حمایت از فرایند صلح افغانستان با ما همراه شوند.

به گفته وزیرخارجه آمریکا، پاکستان نیز از تروریسم آسیب دیده است که می تواند متحد مهمی برای دست یابی به اهداف مشترک در زمینه برقراری صلح و ثبات در منطقه برای آمریکا باشد.

اما آمریکا از پاکستان انتظار دارد تا اقدامات قاطعانه ای علیه گروه های مسلح در این کشور که امنیت در منطقه را تهدید می نمایند را انجام دهد.

وی در ادامه تاکید نموده که این که پاکستان از ارائه پناهگاه امن به گروه های تروریستی ممانعت کند موضوعی حیاتی برای منافع آمریکا و افغانستان است.

وزیر خارجه آمریکا در سرانجام بیانیه خود اظهار کرد: هند نیز شریک مهمی برای آمریکا در کوشش برای اطمینان از صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

با این حال، دونالد ترامپ در استراتژی جدید خود به نقش پاکستان در حل بحران افغانستان توجه نموده است.

به نظر می رسد که وزیر خارجه آمریکا لحن نسبتا نرمی را نسبت به دونالد ترامپ در رابطه با پاکستان بکار برده است.

بعضی از کارشناسان معتقدند که طالبان به دلیل پیروزی های گسترده میدانی در افغانستان به پیشنهاد صلح آمریکا توجهی نخواهد کرد.

.

منبع: تسنیم

به "طالبان به وسیله مذاکرات صلح به مشروعیت دست یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان به وسیله مذاکرات صلح به مشروعیت دست یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید