یادداشت مهمان ، آمریکا،رسانه و نفت در کشورهای عربی

به گزارش وبلاگ ایران، تحلیلگر سیاسی استدلال کرد که احتمالاً آمریکا برای جلوگیری از تبعات وخیم مالی ناشی از افت شدید قیمت نفت، به رویکرد جنگ طلبانه و میلیتاریستی روی آورد.

یادداشت مهمان ، آمریکا،رسانه و نفت در کشورهای عربی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایران، حسین محمدی اصل تحلیلگر تحولات سیاسی طی یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد به مسئله آمریکا، رسانه و نفت در کشورهای عربی پرداخت.

نفت آمریکا در شرایط منفی صفر به سر می برد و رسانه های گروهی دنیا به دنبال تحلیل این ماجرا هستند.

نکته ای که در این میان حائز اهمیت است مسئله رویکرد رسانه ای کاخ سفید نسبت به این ماجراست و سؤال اصلی این است که پس از این آنها چه اقدامی برای افکار عمومی ملت ها انجام خواهند داد چرا که غرور ترامپ فاجعه آمریکای کرونا زده و طلای بی ارزش شِل را رقم زده است.

از این شرایط می توان اینگونه استنباط کرد که با بروز مسائل اقتصادی ناشی از افت قیمت نفت و تسریع افول قدرت اقتصادی آمریکا، احتمال گرایش به رویکرد جنگ طلبانه و میلیتاریستی لااقل برای کاهش ضررهای گسترده یا بحران سازی برای انحراف افکار عمومی و سرپوش نهادن بر ضعفهای ناشی از عدم امکان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تبعات وخیم اقتصادی آن بیشتر خواهد شد.

غرب در پیشینه تاریخی خود دو زمان رویکرد جنگ طلبانه بیشتری داشته است:

1- وقتی به اوج توانمندی اقتصادی رسیده است.

2-وقتی به حضیض اقتصاد خود نزدیک شده است.

با توجه به این نکات می توان گفت که امکان سرریز این بحران در خاورمیانه نیز وجود دارد.

طبق پایش های اجرا شده، تحرکات اخیر آمریکا،در عراق ممکن است زمینه سازی برای شروع جنگی جدید با ابعادی دیگر در منطقه باشد.

در حوزه رسانه ای نیز با این اوصاف شاید بعضی رسانه ها طی روزهای آینده در پی آن باشند که مسئله تعطیلی نفت آمریکا را به معنای تعطیلی نفت دنیا قلمداد نمایند و به دنیا القاء نمایند که باید به فکر بهبود شرایط نفتی یانکی ها باشید در غیر این صورت بحرانی مشابه آنچه برای آمریکا پیش آمده است دامان دیگر کشورهای نفتی را نیز خواهد گرفت.

در کشورهای نفت خیز نیز با کاهش ارزش قیمت نفت انتظار بحران فزاینده سیاسی و اقتصادی دور از ذهن نخواهد بود. پس از انتشار خبر سقوط نفت آمریکا در حساب های توئیتری کشوری مانند عراق کلمه #النفط ترند شد و بعضی کاربران کشورهای عربی هم اقدام به انتشار نظرات شخصی پیرامون تحلیل آینده نفت کرونایی نموده اند و این نشان از حساسیت افکار عمومی و کاربران رسانه ای غرب آسیا به مقوله سرنوشت ساز نفت است.

در این میان کشورهای عربی نیز به فکر جلوگیری از بروز فاجعه نفتی در خاورمیانه افتاده اند و طبق اخبار منتشر شده عربستان به دنبال کاهش تولیدات پیش از موعد مقرر است تا از تکرار آنچه برای آمریکا رخ داده در ریاض جلوگیری به عمل آورد چرا که عربستان سعودی علاوه بر بحران اقتصادی ناشی از جنگ های گذشته و حمایت از تروریسم بین الملل این روزهای با بحران احتاقتصادی مسائل ناشی از واردات غذا و پرکردن منابع استراتژیک غذایی کشورش نیز روبرو است و حتی در کشور های دیگر از جمله کویت نیز شاهد شیوع بحران های احتاقتصادی اقتصادی تا ماه های آینده خواهیم بود.

این روزها با تعطیلی اقتصاد آمریکا و کوچک شدن اقتصاد دنیای باید به مرور زمان آماده شیوع بحران های ناشی از فرسایشی شدن جنگ با ویروس فلج نماینده کرونا باشیم که در این میان آنالیز تحولات چین نیز از اهمیت فزاینده ای برخوردار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یادداشت مهمان ، آمریکا،رسانه و نفت در کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت مهمان ، آمریکا،رسانه و نفت در کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید