نانسی پلوسی: هدف ما تغییر شرایط تایوان نیست

به گزارش وبلاگ ایران، پلوسی با ترک ژاپن به مجموعه سفر های پر سر و صدای خود به آسیا پایان داد.

نانسی پلوسی: هدف ما تغییر شرایط تایوان نیست

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیکی گزارش داد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ژاپن را ترک کرد.

پلوسی و هیئتی از کنگره در آخرین مرحله از سفر آسیایی خود در ژاپن بودند. توکیو، یکی از نزدیک ترین متحدان واشنگتن، به طور فزاینده ای نسبت به قدرت رو به رشد چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و احتمال اینکه پکن بتواند اقدام نظامی انجام دهد، نگران شده است.

پلوسی پس از ملاقات با نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا در یک کنفرانس خبری گفت: ما از ابتدا گفته ایم که هدف ما تغییر شرایط موجود در تایوان یا منطقه نیست.

وی اضافه کرد: دولت چین از این که دوستی ما با تایوان قوی است مسرور نیست. هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مجلس و سنا، حامی قاطع صلح و شرایط موجود در تایوان هستند.

پلوسی بعد از ظهر آدینه ژاپن را ترک کرد تا به ایالات متحده بازگردد. پلوسی پس از ملاقات با کیشیدا گفت که آن ها برای حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان، یک راستا کلیدی کشتیرانی، با یکدیگر همکاری خواهند کرد - دیدگاهی که به وسیله رام امانوئل سفیر ایالات متحده نیز تکرار شد.

وی در بیانیه ای گفت: واضح است که ائتلاف ایالات متحده و ژاپن برای دفاع از منافع و ارزش های ما، محکم خواهد بود.

تنش ها بین ژاپن و چین نیز روز پنجشنبه زمانی افزایش یافت که چین خاطرنشان کرد نشست وزیران خارجه دو کشور که قرار بود در حاشیه نشست آسه آن در کامبوج برگزار گردد، به علت نارضایتی این کشور از یک توافق لغو شده است.

وزارت امور خارجه چین روز آدینه خاطرنشان کرد که چین سفیر ژاپن در پکن را احضار نموده است تا به علت مشارکت این کشور در بیانیه اشتباه گروه 7 اظهارات جدی ارائه کند.

منبع: فرارو

به "نانسی پلوسی: هدف ما تغییر شرایط تایوان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانسی پلوسی: هدف ما تغییر شرایط تایوان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید