حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه نقض قوانین بین المللی است

به گزارش وبلاگ ایران، رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا حملات اخیر هوایی آمریکا به قلمروی سوریه و عراق را بشدت محکوم کرد.

حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه نقض قوانین بین المللی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایران، وزیر خارجه کوبا سه شنبه بعد از ظهر بشدت از حملات هوایی اخیر آمریکا به عراق و سوریه انتقاد کرد.

برنو رودریگز وزیر خارجه کوبا در توییتی بدین منظور نوشت: کوبا بشدت حمله هوایی آمریکا به قلمرو های سوریه و عراق که نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد است را محکوم می نماید.

وزارت دفاع آمریکا از حمله هوایی هواپیما های جنگی این کشور به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق اطلاع داد. پنتاگون مدعی شده که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق انجام شده است.

کانال خبری صابرین نیوز در عراق هم از بمباران مواضع نیرو های حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه اطلاع داده است.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر حمایت از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق مدعی شده است که ارتش آمریکا به دعوت دولت عراق و برای جنگ با داعش در این کشور حضور دارد و انجام این حملات یک پیغام بازدارنده برای محدود کردن خطرات علیه نظامیان آمریکایی است.

خبرگزاری سانا در گزارش تکمیلی خود آورده است، یک هواپیمای جنگی که گمان میرود آمریکایی باشد ساعت یک بامداد به وقت محلی به منازل مسکونی در حومه شرقی دیرالزور در منطقه بوکمال به موشک حمله نموده است که در این حملات یک کودک شهید شده و سه غیرنظامی دیگر هم مجروح شده اند.

خبرگزاری سانا بعلاوه از خسارات مادی به منازل مسکونی و غیرنظامی اطلاع داده است. منابع عراقی هم گزارش دادند که در این حملات موشکی چهار نفر از نیرو های حشد الشعبی به شهادت رسیده اند.

این دومین بار است که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید اقدام به انجام حملات نظامی در منطقه به گروه های مقاومت نموده است. سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا حمله به مواضعی در مرز عراق و سوریه را ضروری، مناسب و سنجیده می داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه نقض قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه نقض قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید