گلایه اردوغان از ایران، رفتار تهران، آنکارا و باکو را ناراحت می نماید!

به گزارش وبلاگ ایران، آناتولی نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در راه بازگشت از سفر خود به جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران گفت: (کریدور زنگزور) باید گفت که مشکل با ارمنستان نیست بلکه مرتبط با ایران است. موضع ایران در این مورد هم آذربایجان و هم ما را ناراحت می نماید.

گلایه اردوغان از ایران، رفتار تهران، آنکارا و باکو را ناراحت می نماید!

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که در صورت گشایش کریدور زنگزور ترکیه آذربایجان و ایران به وسیله این جاده به هم وصل می شوند.

رئیس جمهور ترکیه هنگام بازگشت از سفر خود به جمهوری آذربایجان در هواپیما به سوالات وبلاگ ایران پیرامون حضور نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در مراسم تحلیف در آنکارا و گشایش کریدور زنگزور پاسخ داد.

وی گفت: البته پذیرش دعوت ما از سوی پاشینیان گام مهمی بود. به عبارت دیگر، در این مرحله پاشینیان با غلبه بر موانع بسیاری و موضع مخالفان در کشورش، دعوت ما را پذیرفت. در این مراسم فقط توانستیم با نخست وزیر ملاقات حضوری داشته باشیم. در این ملاقات از پاسخگویی سریع ایشان به این دعوت تشکر کردیم. از سوی دیگر، اظهارات آنها مبنی بر اینکه می توانند تمامیت ارضی آذربایجان از جمله قره باغ را به رسمیت بشناسند، حائز اهمیت بود. البته به رسمیت شناختن تحول مهمی است. اما همانطور که گفتید، موضعی که نسبت به پاشینیان در ارمنستان اتخاذه می نمایند، نیز بسیار مهم است. تا کنون پاشینیان در این زمینه عقب گردی نداشته است.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص گشایش کریدور زنگزور نیز گفت: باید گفت که مشکل با ارمنستان نیست بلکه مرتبط با ایران است. به عبارت دیگر، دو کشوری که اکثریت جمعیت آنها مسلمان هستند. رویکرد ایران در اینجا هم آذربایجان و هم ما را ناراحت می نماید. در واقع باید برای آنها هم ناراحت نماینده باشد. هزینه هایی که برای هر واگن دریافت می گردد، متاسفانه بسیار بسیار بالا است. امیدوارم به زودی بر این مشکل فایق آییم. اگر رویکرد مثبتی به این امر داشتند، امروز ترکیه، آذربایجان و ایران، چه به وسیله جاده ای و چه به وسیله ریلی با یکدیگر ادغام می شدند و شاید خط پکن-لندن نیز باز می شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "گلایه اردوغان از ایران، رفتار تهران، آنکارا و باکو را ناراحت می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه اردوغان از ایران، رفتار تهران، آنکارا و باکو را ناراحت می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید