یک رسوایی دیگر برای ترامپ؛ اینبار ونزوئلا

به گزارش وبلاگ ایران، ایرنا نوشت: وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سپتامبر(شهریور-مهر) سال گذشته میلادی با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تلفنی (درباره خواسته های واشنگتن) گفت وگو کرده است.

یک رسوایی دیگر برای ترامپ؛ اینبار ونزوئلا

به گزارش تارنمای هیل، این گفت وگوی تلفنی رودی جولیانی در زمان تشدید تنش ها میان واشنگتن- کاراکاس بوده است. در زمان این تماس تلفنی، پت سشنز نماینده پیشین جمهورخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز حضور داشت.

سخنگوی سشنز در گفت وگو با خبرنگار هیل این تماس تلفنی را تائید کرد.

براساس این گزارش، این گفت وگوی تلفنی بخشی از اقدامات پشت پرده واشنگتن برای کنار زدن مادورو از قدرت بوده و نشان می دهد جولیانی نقش مهمی در معین سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ونزوئلا داشته است.

یک مقام پیشین دولت آمریکا نیز به روزنامه واشنگتن پست گفته، مقام های کاخ سفید نمی دانند که چرا جولیانی این تماس را انجام داده است.

ترامپ از زمان حضورش در مسند ریاست جمهوری آمریکا فشارها را علیه دولت کاراکاس با هدف براندازی حکومت مادورو تشدید کرده است.

روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داد که سشنز بخشی از اقدامات پشت پرده برای کنار زدن مادورو از قدرت بود و دعوتنامه ای را از سوی مادورو برای سفر به کاراکاس باهدف مذاکره در مورد بهبود روابط آمریکا- ونزوئلا پذیرفته بود.

سخنگوی این قانونگذار پیشین آمریکایی گفت: سشنز از کمک به این اقدامات پشت پرده دولت آمریکا که با ارشدترین مقام های وزارت خارجه هماهنگ شد، خشنود بود. سشنز پیش و بعد از سفرش با مقام های ارشد آمریکا در این زمینه دیدار کرده بود.

سخنگوی سشنز گفت که این قانونگذار پیشین، کاراکاس را با فهرستی از امتیازهایی که مادورو با آنها موافق بود، ترک کرد. تماس تلفنی جولیانی با مادورو نیز به دنبال سفر سشنز با مادورو در کاراکاس انجام شد.

به گفته این سخنگو، مادورو در این تماس تلفنی در جریان حضور جولیانی قرار گرفت و جولیانی در بیشتر زمان این تماس ساکت بود. 202چچنین

چنین سفرهای مخفیانه مقام های آمریکایی به ونزوئلا سابقه دیرینه دارد؛ به گونه ای که فروردین سال 1397 تارنمای آمریکن فری بیکن در گزارشی به سفر سناتورهای وقت دیک دوربین و پت سشنز به ونزوئلا اشاره کرد و نوشت: دوربین و سشنز چند روز پیش بی سروصدا به ونزوئلا سفر کرده و با مادورو در مورد آزادی دست کم یک آمریکایی مذاکره کردند؛ آن هم در حالی که جمهوریخواهان نسبت به هرگونه حضور در نشست های بلندپایه با رهبران ونزوئلا هشدار داده بودند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "یک رسوایی دیگر برای ترامپ؛ اینبار ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رسوایی دیگر برای ترامپ؛ اینبار ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید