کرملین: ادعاهای انتخاباتی آمریکا نادرست است

به گزارش وبلاگ ایران به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با رد اتهام امنیتی جدید واشنگتن که قرار است با استناد به آن تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کند؛ گفت: با نتیجه حاصل از گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا موافق نیستیم. روسیه نه در فرایند انتخاباتی 2020 و نه در فرایندهای انتخاباتی پیشین آمریکا مداخله نکرده است. ما علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی آمریکا با رقیبش تبانی نکرده ایم. این گزارش هم نادرست و مطلقاً بی پایه و اساس ارزیابی می کنیم.

کرملین: ادعاهای انتخاباتی آمریکا نادرست است

این در حالی است که حزب دموکرات آمریکا ناکامی در انتخابات 2016 را هم به اقدامات ادعایی مسکو نسبت می دهد.

به گزارش وبلاگ ایران، اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه شنبه در یک گزارش روسیه و چند کشور و گروه دیگر از جمله ایران، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان را به کوشش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر فرایند انتخابات 2020 آمریکا متهم کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که این کشورها به یک عملیات نفوذ سرّی و چند جانبه دست زده اند که ادعا می گردد هدف آن تضعیف احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، جو بایدن بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیر محرمانه ادعا کرد که سازمان های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا جنگ خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه جو بایدن نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

از دیگر اتهاماتی که شورای اطلاعات ملی آمریکا به روسیه در ارتباط با این عملیات نفوذ ادعایی وارد می نماید می توان به کوشش مسکو برای بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات در این انتخابات، حمایت از دونالد ترامپ، تضعیف اعتماد عمومی به فرایند انتخابات و تشدید اختلاف های اجتماعی و سیاسی در درون جامعه ایالات متحده نام برد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کرملین: ادعاهای انتخاباتی آمریکا نادرست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: ادعاهای انتخاباتی آمریکا نادرست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید