ورود 5000 تن روغن در طول اسفند ماه به شبکه توزیع خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در زمینه تامین و توزیع روغن پیگیری های خوبی در استان اجرا شده است، 3000 تن روغن برای بخش خانوار و 2000 تن روغن خام برای بخش واحدهای تولیدی تخصیص پیدا نموده که این مقادیر در طول اسفند ماه امسال وارد شبکه توزیع می گردد.

ورود 5000 تن روغن در طول اسفند ماه به شبکه توزیع خراسان رضوی

علی غفوری مقدم در گفت وگو با وبلاگ ایران در مورد تنظیم بازار کالاهای اساسی در ایام عید اظهار کرد: در حوزه تنظیم بازار برای دو محور تصمیم گیری شده است. بخش اول تشدید اقدامات نظارتی در بازار و بخش دوم مربوط به تامین و توزیع کالاهای اساسی است.

وی اضافه کرد: در حوزه اقدامات نظارتی طرح تشدید بازرسی ها از طرف بازرسی سازمان صمت و همچنین مدیریت بازرسی اتاق اصناف در ایام اسفند و نوروز برنامه ریزی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره اهمیت تامین و توزیع کالاهای اساسی بیان نمود: در حوزه بازار اتاق اصناف به دلیل بیماری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم در حال برگزاری جشنواره فروش فوق العاده نوروزی 1400 است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین کالاهای اساسی پیگیری های اجرا شده برای مرغ، برنج و روغن است. در زمینه تامین مرغ کار مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی در حال اجرا است و شیوه نامه جدیدی توسط جهاد تهیه شده و به شهرستان ها ابلاغ شده است. تا بدین وسیله تامین و توزیع مرغ فرایند بهتری نسبت به گذشته پیدا کند. در روزهای گذشته با مشکلاتی در تامین مرغ به وجود آمده بود بنابراین این مساله در حال حاضر به عنوان اولویت پیگیری می شود.

غفوری مقدم بیان نمود: در زمینه تامین روغن نیز پیگیری های خوبی صورت گرفت و سهیمه مناسبی نسبت به قبل به استان تخصیص یافت. 3000 تن روغن برای بخش خانوار و 2000تن روغن خام برای بخش واحدهای تولیدی تخصیص پیدا نموده است. این مقادیر در طول اسفند ماه امسال وارد شبکه می شود. با ورود این روغن از هفته آینده به شبکه تا حدودی مشکل کمبود روغن بر طرف می شود.

وی در زمینه تامین و توزیع برنج توضیح داد: 2400تن سهمیه برنج در بهمن ماه به استان اختصاص یافته بود که 50 درصد آن توزیع و 50 درصد دیگر نیز در اسفند ماه توزیع خواهد شد. بعد از خاتمه توزیع برنج مرحله اول 2400 تن برنج سهیمه جدید برای استان در نظر گرفته شده است. بنابراین بیش از 3200 تن برنج در طول اسفند ماه با این دو مرحله سهیمه توزیع خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در زمینه شکر نیز 4400 تن شکر خانوار برای استان در نظر گرفته شده است. از این مقدار حدود 2000 تن برای شهرستان ها و باقی مانده برای مشهد است. از مجموع4400 تن شکر، 1000 تن برای تبدیل شدن به قند برای استان در نظر گرفته شده است که فرایند آن نیز درحال انجام است. بنابراین هر کیلو قند 9500 تومان و هر کیلو شکر به مبلغ 8700 تومان توزیع و در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت. در حال حاضر توزیع روغن، شکر و برنج در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورود 5000 تن روغن در طول اسفند ماه به شبکه توزیع خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 5000 تن روغن در طول اسفند ماه به شبکه توزیع خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید