مدیریت سازمانی بهینه با نرم افزار جامع مای پروسس

به گزارش وبلاگ ایران، امروزه با عظیم تر شدن ابعاد شرکت ها، پیچیدگی عملیات و فرآیندهای آنها هم افزایش پیدا می نماید؛ از طرفی انجام تحلیل های دقیق با روش های سنتی، سخت و زمان بر است و بعلاوه نتایج به دست آمده از آنالیز های دستی هم به قدر کافی مطمئن و قابل استناد نخواهند بود.

مدیریت سازمانی بهینه با نرم افزار جامع مای پروسس

در چنین شرایطی به کارگیری یک سیستم ئی آرپی یا همان سامانه برنامه ریزی منابع سازمان (ERP از سرواژه های عبارت Enterprise Resource Planning) برای مدیریت یکپارچه و اتوماتیک فرآیندهای سازمانی، بیش از پیش اهمیت می یابد.

یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار ئی آرپی این است که بر روی پایگاه داده اشتراکی پایدار است. این پایگاه داده، مجموعه جامعی از اطلاعات است که هر کسب و کاری برای مدیریت فرآیندهایش، از حسابداری و مدیریت مالی گرفته تا مدیریت موجودی کالا، فراوری، سفارش ها، منابع انسانی و... به آن احتیاج دارد.

شرکت دانش بنیان ماهران یکتا داده که با نام تجاری مای دیتا (MyData) شناخته می شود، به اسم خالق نرم افزار مای پروسس (MyProcess)، یکی از با سابقه ترین و معتبرترین شرکت هایی است که در حوزه پیاده سازی فرآیندهای سازمانی فعالیت می نماید.

مای دیتا از سیستم بی پی اِم اِس یا همان مدیریت فرآیند کسب وکار (BPMS از سرواژه های عبارت Business Process Management System) بهره می برد که در واقع نسل نو ئی آر پیها به حساب می آیند.

مدیرعامل ماهران یکتا داده در مورد نحوه شکل گیری برند مای دیتا به جام جم می گوید: ما این شرکت را در سال 86 به صورت رسمی تأسیس کردیم و تا سال 93 به اسم بخشی از یک شرکت استرالیایی کار می کردیم. درواقع به اسم کارمندان این شرکت در داخل ایران بودیم؛ اما از آنجا که خودمان علاقه مند بودیم برای کشورمان کار کنیم، تمام سیستم ها و برنامه هایی که در اختیارمان بود را به این شرکت تحویل دادیم و از آن جدا شدیم. در گام بعدی هم تصمیم گرفتیم نام تجاری مای دیتا را ثبت کنیم تا اگر زمانی رسید که بازار داخلی را کاملا تحت پوشش قرار دادیم و می خواستیم خدماتمان را به خارج از مرزهای کشور توسعه دهیم، یک نام بین المللی برای فعالیت در این حوزه داشته باشیم؛ بنابراین در سال 96 شرکتمان را بااسم ماهران یکتا داده که عبارت کوتاه شده آن، همان نام مای دیتا را در برمی گیرد، ثبت کردیم و کاملا بر روی ظرفیت های داخلی کشور متمرکز شدیم.

سید امیررضا مرتضوی ادامه می دهد: ما در حال حاضر در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان مستقریم و بیشتر مشتریانمان را شرکت ها و سازمان های عظیم دولتی و خصوصی تشکیل می دهند که همه نرم افزارهای سازمانی فرآیندمحور را برای آنها پیاده سازی می کنیم. در طول تقریبا سه سالی که از آغاز فعالیت جدی ما در ایران سپری شده است، خدماتی را به سازمان های عظیم ارائه نموده ایم که خوشبختانه بسیار مورد استقبال آنها قرار گرفته است؛ یکی از سازمان هایی که اخیرا به جمع کاربران مای دیتا اضافه شده است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که حدود دو ماه پیش، شخص وزیر علوم از فرآیندهایی که به طور اختصاصی برای این سازمان طراحی و ساخته شده است رونمایی کردند. در حال حاضر این وزارتخانه مشغول استفاده از نرم افزار ماست و بازخورد بسیار خوبی هم از آنها دریافت نموده ایم. از دیگر مشتریانمان می توانیم به شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان اشاره کنیم که کلیه فرآیندهای سازمانی آنها را پیاده سازی می کنیم.

ویژگی های منحصربه فرد نرم افزار مای پروسس

مدیرعامل شرکت مای دیتا، بعضی از قابلیت ها و امکانات خاصی که در این نرم افزار وجود دارند را این گونه معرفی می نماید: ما این نرم افزار را به گونه ای طراحی و فراوری نموده ایم که رابط کاربری فوق العاده آسان و کاربرپسندی دارد و مشتری می تواند با داشتن کمترین اطلاعات در زمینه برنامه نویسی و فقط با استفاده از رابط گرافیکی این نرم افزار، فرآیندهای آن را با تکنیک کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) طراحی کند.

مرتضوی می افزاید: ما در این مدت تجربیات بسیار ارزشمندی را از طریق فروش محصول به خارج از کشور به دست آورده ایم و نرم افزار مای پروسس را با همین چهارچوب، در استرالیا فروخته ایم. خوشبختانه اکنون نرم افزار ما در چند سازمان عظیم استرالیایی مورد استفاده قرار می گیرد که این امر نشان دهنده به روزبودن، جامع بودن و انعطاف پذیربودن مای پروسس است؛ بعلاوه ما در ادامه جهت رو به رشدمان هم در سال 97 پیروز به اخذ گواهی دانش بنیان از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شدیم.

منظره پیشِ روی مای دیتا

مرتضوی در رابطه با اهداف مجموعه مای دیتا و برنامه ریزی هایی که برای تحقق آنها انجام شده است می گوید: در جهت ارائه مای پروسس به شرکت های خارجی، برنامه ما این است که در ابتدا نرم افزار ما را تمام سازمان های داخل کشور بشناسند و مورد استفاده قرار دهند تا درصورت رضایت آنها، همین رضایتمندی را به اسم حُسن انجام کار به شرکت های خارجی ارائه دهیم.

وی در پایان تصریح می نماید: در پی کوشش برای تحقق جهانی شدن، تا به امروز با کشورهایی مانند عراق، امارات، قطر، افغانستان و... مذاکراتی داشته ایم و از علاقه آنها نسبت به استفاده از محصولمان اطمینان یافته ایم؛ بنابراین باتوجه به تحریم های مالی ناجوانمردانه ای که از سوی کشورهای غربی علیه ایران درجریان است و کار انتقال پول به کشورمان را به چالشی عظیم تبدیل نموده است، امیدواریم حمایت های بیشتری از طرف مسئولان انجام شود تا بتوانیم با غلبه بر این معضلات، محصول مان را حداقل به کشورهای همسایه ارائه کنیم و پس از آن محدوده فعالیت مان را به کشورهای بیشتری توسعه دهیم. حمایت هایی که ما احتیاج داریم از جنس مادی نیست و به هیچ گونه وام یا مساعدت پولی احتیاج نداریم؛ بلکه تنها خواهان حمایت های معنوی هستیم تا با بهره گیری از آنها، جهت پیشرفتمان را همراه کنیم.

مزایای رقابتی مای پروسس

به گفته مدیرعامل مای دیتا، یکی از عظیم ترین مشکلاتی که در شرکت ها و سازمان های عظیم به چشم می خورد، نرم افزارهای متعددی است که هرکدام از آنها در پاسخ به یکی از احتیاجهای آن مجموعه به کار گرفته می شود؛ برای مثال اگر شرکتی به منظور مدیریت ارتباط با مشتری هایش به یک نرم افزار احتیاج داشته باشد، در پی نرم افزار سی آر اِم (CRM از سرواژه های عبارت Customer Relationship Management) می شود. در ادامه همین فرایند، زمانی که آن سازمان با تعداد زیادی از ارائه دهندگان نرم افزارهای مختلف مانند حسابداری، انبارداری و... قرارداد منعقد کرد، به سرعت به شرکتی تبدیل می شود که اصطلاحا به سوی جزیره ای شدن پیش می رود و هرکدام از بخش های گوناگون آن، مستقل عمل نموده و ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت؛ بنابراین احتیاج به یک نرم افزار جامع و یکپارچه که چاره تمام معضلات یک سازمان را در خود داشته باشد، به شدت احساس می شود.

بنا بر اظهارات مرتضوی، همین نرم افزارهای جامع هم با یک معضل اساسی روبه رو هستند و آن عدم سفارشی سازی است؛ به این معنا که سازندگان نرم افزارهای سازمانی یکپارچه، می خواهند نرم افزاری که برای یک شرکت خاص طراحی و فراوری نموده اند را برای مدیریت سازمان دیگری هم به کار ببرند.

این در حالی است که به اسم نمونه سیستم انبارداری یک مجموعه، تفاوت های بسیار گسترده ای با انبارداری در شرکت دیگر دارد. به همین علت و به مرور زمان، سازمان های مختلف متوجه شدند برای در اختیار داشتن نرم افزاری جامع و یکپارچه که بتواند جوابگوی تمام احتیاجهای آنها باشد، باید نرم افزار اختصاصی خودشان را سفارش دهند؛ درنتیجه امکان سفارشی سازی حتی از طریق خود مشتری، از ویژگی هایی است که می توان آن را به اسم مزیتی نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه مای پروسس در نظر گرفت.

به گفته بنیان گذار مای دیتا، یکی دیگر از مزایای نرم افزار مای پروسس در مقایسه با نرم افزارهای مشابهش، استفاده نکردن از کدهای آماده در فرایند برنامه نویسی آن است. در فراوری مای پروسس، صفرتاصد کدنویسی این نرم افزار به دست متخصصان شرکت مای دیتا انجام شده است که این کار موجب می شود پشتیبانی از آن، وابستگی به هیچ شرکت داخلی یا خارجی دیگر نداشته باشد و این سبب می شود این نرم افزار تحریم ناپذیر و قابل توسعه باشد.

راه های ارتباطی با ماهران یکتا داده

وبسایت:MyData-co.com

ایمیل:[email protected]

اینستاگرام:MyDataCompany@

تلگرام:MyDataCompany@

یوتیوب: aparat.com/MyData

تلفن:02128421483

آدرس: تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی (نوبخت)، کوچه هفتم، پلاک 7

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ ایران

منبع: جام جم آنلاین

به "مدیریت سازمانی بهینه با نرم افزار جامع مای پروسس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت سازمانی بهینه با نرم افزار جامع مای پروسس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید