طرز تهیه شیربرنج؛ دسر خوشمزه و کم هزینه ایرانی

به گزارش وبلاگ ایران، همه ما عاشق انواع دسرهای سنتی هستیم و محال است که دست رد به دسرهای ایرانی بزنیم. اما در عین حال، این را نیز می دانیم که طرز تهیه دسر ایرانی ممکن است حسابی خرج برایمان بتراشد و هزینه بسیاری به همراه داشته باشد. از بین تمامی دسرهای خوشمزه و سنتی، شاید بتوان گفت که شیربرنج از همه بهتر است؛ زیرا که همه مقرون به صرفه و کم هزینه است و هم اینکه بسیار ساده و سریع آماده می گردد. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه شیر برنج را در کنار هم یاد بگیریم ... با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیربرنج؛ دسر خوشمزه و کم هزینه ایرانی

مواد اولیه مورد احتیاج برای تهیه شیربرنج

وقتی می گوییم دسری کم خرج و مقرون به صرفه است، منظورمان این است که مواد اولیه آن اندک و مقرون به صرفه است. شیربرنج همه این معیارها را دارا است. مواد اولیه شیربرنج در هر خانه ایرانی پیدا می گردد و به قرار زیر است:

  • برنج (ترجیحا نیم دانه): 1 پیمانه
  • شیر: 6 پیمانه
  • آب: 4 پیمانه
  • شکر:5 پیمانه
  • گلاب: یک سوم پیمانه
  • هل: 3 عدد آسیاب شده
  • کره: 2 قاشق غذاخوری
  • خامه (اختیاری): یک چهارم پیمانه

طرز تهیه شیربرنج به روش سنتی

ابتدا از یک شب قبل، برنج را در آب خیس کنید. بعد از آن برنج را در یک قابلمه مناسب بریزید و میزان آب ذکر شده را اضافه کنید. اجازه دهید که برنج به مدت 1 ساعت بچوشد و در نهایت، بشکفد. اگر بعد از این مدت زمان برنج شما نشکفت، می توانید میزان آب بیشتری اضافه کنید.

بعد از این مرحله، می توانید شیر را اضافه کنید. شیر هم باید به طور مدام بجوشد تا زمانی که برنج حسابی نرم و لِه گردد، به علاوه باید لعاب هم بدهد. بعد از اینکه برنج شما لعاب داد، می توانید شکر را اضافه کنید. حواستان باشد که در این مدت باید برنج را حسابی هم بزنید تا هم شکر در آن حل گردد و هم اینکه شیربرنج، ته نگیرد.

بعد از 10 دقیقه، باید باقی مواد را اضافه کنیم؛ اکنون نوبت کره است. بعد از اضافه کردن کره، اجازه دهید که شیربرنج به مدت 30 تا 45 دقیقه بجوشد، جا بیفتد و به غلظت مناسب برسد. پس از این مدت، می توانید هل را آسیاب کنید و همراه با گلاب داخل شیربرنج بریزید. بگذارید 5 دقیقه روی شعله بماند و سپس بردارید. اگر فکر می کنید که غلظت کافی نیست، می توانید اجازه دهید که بیشتر بجوشد.

اکنون شیر برنج اصیل و سنتی شما آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید و با هر چیزی که دوست دارید، تزیین کنید. اگر دوست داشتید می توانید یک بسته ژله کرم کارامل را حدودا 10 دقیقه قبل از اتمام پخت داخل قابلمه بریزید و شیر برنج کاراملی داشته باشید. سپس باید آن را در یخچال و در یک قالب مناسب قرار دهید تا ببندد. نوش جان!

کلام آخر

طرز تهیه شیربرنج را با تمام نکات آن در این مقاله یاد گرفتیم. هرچند که تهیه این دسر می تواند اندکی طول بکشد، اما نتیجه کار بی نظیر خواهد بود؛ هم خوشمزه است، هم ساده و صدالبته مقرون به صرفه. دسرهای اصیل و سنتی همواره بین ما ایرانی ها محبوب بوده و خواهند بود. اگر می خواهید با طرز تهیه انواع دسر های ایرانی آشنا شوید، مجله اسنپ اکسپرس پیشنهاد ما به شماست!

منبع: فرارو

به "طرز تهیه شیربرنج؛ دسر خوشمزه و کم هزینه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیربرنج؛ دسر خوشمزه و کم هزینه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید