طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه به 3 روش در فر و بدون فر

به گزارش وبلاگ ایران، تارت گیلاس یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین در سراسر دنیاست. برای تهیه تارت گیلاس خوشمزه و ساده به روش خانگی قبل از هر چیزی باید خمیر تارت را آماده کنید و سپس مواد درون تارت را نیز از گیلاس تازه درست کنید و آن را در فر قرار دهید. در این مقاله از سرویس در با آموزش پخت تارت گیلاس به چند روش ساده آشنا می شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه به 3 روش در فر و بدون فر

طرز تهیه تارت گیلاس بدون فر

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان انتظار: 60 دقیقه

مواد لازم برای تهیه تارت گیلاس بدون فر

  • پنیر ماسکارپونه: 1 عدد
  • بیسکویت پتی بور: 3 بسته
  • کره: 200 گرم
  • خامه صبحانه: 300 گرم
  • پودر قند: 5 قاشق غذاخوری
  • پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: 1 قاشق غذاخوری
  • آب سرد: 3 قاشق غذاخوری
  • گیلاس یا مربای گیلاس: به میزان لازم
  • ژله توت فرنگی یا آلبالو: 1 بسته

مراحل طرز تهیه تارت گیلاس

اگر هوس تارت خانگی نموده اید و زمان و حوصله کافی برای تهیه خمیر تارت را ندارید، می توانید با استفاده از بیسکویت پتی بور نیز یک تارت خوشمزه و مجذوب کننده آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن تارت گیلاس خوشمزه خانگی بدون احتیاج به تهیه خمیر و فر آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر بیسکویت

در اولین مرحله از طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه باید بیسکویت های پتی بور را با گوشتکوب دستی یا غذاساز کاملاً پودر کنید. سپس کره را روی بخار آب کنید و با بیسکویت ها ترکیب کنید. این ترکیب را با دست ورز دهید تا بیسکویت و کره به خوبی مخلوط شوند.

مرحله دوم؛ ریختن خمیر بیسکویتی در قالب

در این مرحله از طرز تهیه تارت گیلاس با بیسکویت باید خمیر آماده شده را در قالب بریزید. برای آغاز کف قالب را با روغن چرب کنید. سپس خمیر را روی قالب قرار دهید و با نوک انگشت روی تمام بخش های قالب پخش کنید. برای پهن کردن خمیر پیشنهاد می گردد از ته لیوان یا گوشتکوب یاری بگیرید تا خمیر کاملاً پرس گردد. سپس قالب را در یخچال بگذارید تا سفت گردد.

مرحله سوم؛ آماده کردن ژلاتین

در این مرحله و تا سفت شدن خمیر بیسکویتی به سراغ درست کردن ژلاتین بروید. برای این کار باید ژلاتین را با 3 قاشق غذاخوری آب سرد ترکیب کنید. سپس آن را چند دقیقه به حال خود رها کنید تا حالت اسفنجی پیدا کند. سپس ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا به کاملاً در آب حل گردد.

مرحله چهارم؛ آماده کردن لایه پنیری تارت

در این مرحله باید پنیر را با همزن بزنید. سپس خامه و 5 قاشق پودر قند را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا فرم بگیرد. وانیل و ژلاتین را با سایر مواد مخلوط کنید و دوباره هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله پنجم؛ ریختن مواد در خمیر تارت

در این مرحله از طرز تهیه تارت گیلاس باید نصف مواد را روی خمیر بیسکویتی بریزید. سپس برش های گیلاس، یا را روی آن قرار دهید و دوباره یک لایه از مواد پنیری را روی میوه بریزید. در سرانجام تارت را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله ششم؛ آماده کردن ژله

بعد از این که لایه پنیری تارت گیلاس سفت شد، می توانید ژله آلبالو را آماده کنید و یک لایه روی تارت بریزید. تارت را برای چند ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا ژله کاملاً سفت گردد. در سرانجام می توانید چند عدد گیلاس روی تارت قرار دهید و آن را تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت میوه به بدون فر و در فر

طرز تهیه تارت گیلاس با خمیر مخصوص

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 2 ساعت

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت

  • آرد: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری
  • کره سرد: 150 گرم
  • آب سرد: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد
  • نمک: 1/4 قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه فیلینگ گیلاس

  • گیلاس: 500 گرم
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • نشاسته ذرت یا ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری
  • پسته یا گردوی خرد شده: 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه تارت گیلاس

بافت ترد و خوشمزه خمیر تارت بعد از پخت موجب شده تا این نوع تارت بیشتر از هر نوع شیرینی دیگر در جهان پرطرفدار باشد. درست کردن خمیر تارت در خانه آن قدر که به نظر می رسد، سخت نیست. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن تارت گیلاس و خمیر تارت آشنا شوید.

مرحله اول؛ درست کردن خمیر تارت

در اولین مرحله از طرز تهیه تارت گیلاس خانگی باید آرد، نمک و شکر را ترکیب و الک کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید. کره سرد را خرد کنید و به ترکیب مواد خشک در مخلوط کن اضافه کنید. زرده تخم را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. اگر حس می کنید خمیرتان سفت شده در این مرحله می توانید کم کم میزانی آب نیز به آن اضافه کنید تا خمیر بافت لطیفی پیدا کند. سپس خمیر را با نوک انگشت به آرامی ورز دهید و در کیسه فریزر قرار دهید و برای یک ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله دوم؛ آماده کردن مواد میانی تارت

برای تهیه فیلینگ تارت گیلاس باید هسته گیلاس ها را خارج کنید، سپس گیلاس را با شکر ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید گیلاس پخته و بافت آن غلیظ گردد. سپس یک تا دو قاشق نشاسته یا پودر ژلاتین را در آب حل کنید و به گیلاس ها اضافه کنید. این کار موجب می گردد تا غلظت مواد میانی تارت بیشتر گردد.

مرحله سوم؛ آماده کردن نان تارت

در این مرحله از طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه و ساده به روش خانگی باید خمیر تارت را از یخچال خارج کنید. سپس آن را روی کیسه فریزر پهن کنید و یک کیسه فریزر دیگر روی آن قرار دهید و با وردنه خمیر را پهن کنید. سپس لایه رویی پلاستیک را بردارید و خمیر را روی قالب تارت قرار دهید.

اطراف خمیر را به مقدار قالب ببرید و روی آن را یا چنگال سوراخ کنید تا پف نکند. خمیر تارت را برای 30 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتی گراد در فر قرار دهید تا آماده گردد.

مرحله چهارم؛ ریختن فیلینگ گیلاس در فر

بعد از آماده شدن نان تارت، صبر کنید تا خمیر خنک گردد، سپس آن را از قالب خارج کنید. فیلینگ گیلاس را همراه با مغز گردو یا پسته خرد شده داخل نان تارت بریزید و آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت سیب فرانسوی تاتن

طرز تهیه تارت گیلاس و بادام

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه خمیر تارت گیلاس و بادام

  • کره: 125 گرم
  • شکر: 125 گرم
  • آرد سفید: 225 گرم
  • تخم مرغ: 1/2 یک تخم مرغ
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد

مواد لازم برای تهیه فیلینگ گیلاس

  • کره: 125 گرم
  • شکر: 125 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • لیموترش: 1 عدد
  • بادام زمینی یا آرد بادام: 125 گرم
  • گیلاس: 120 گرم
  • پودر قند: به میزان لازم برای تزیین

مراحل طرز تهیه تارت گیلاس

اگر در فکر پخت یک تارت گیلاس خوشمزه خانگی برای پذیرایی از مهمان ها هستید، پیشنهاد می گردد حتماً تارت گیلاس و بادام را امتحان کنید. در ادامه می توانید با مراحل آموزش پخت تارت گیلاس و بادام آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر تارت

در اولین مرحله از طرز تهیه تارت گیلاس و بادام باید شکر، آرد، تخم مرغ، نمک و کره را در مخلوط کن بریزید و مواد را کاملاً با هم ترکیب کنید. سپس این خمیر را در کیسه فریزر بگذارید و برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا آماده گردد.

مرحله دوم؛ آماده کردن مواد میانی تارت

برای درست کردن مواد میانی تارت باید کره را برای چند ثانیه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا آب گردد. در یک ظرف قند، تخم مرغ و پوست لیموی رنده شده را با هم ترکیب کنید. سپس کره ذوب شده را که حال خنک شده به آن اضافه کنید. بادام زمینی خرد شده یا پودر بادام را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن تارت گیلاس

در این مرحله باید فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کنید تا داغ گردد. سپس خمیر را داخل قالب پهن کنید. حالا دانه های گیلاس را جدا کنید و آن ها را روی خمیر تارت بریزید. سپس مواد میانی تارت را که از قبل آماده نموده بودید، روی خمیر تارت بریزید. تارت را برای حدود 40 تا 45 دقیقه در فر قرار دهید و هر زمان که خمیر تارت پخت و اطراف آن کمی طلایی شد، آن را از فر خارج کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه تارت گیلاس

*در طرز تهیه تارت گیلاس نباید خمیر تارت را ورز دهید، زیرا این کار موجب روغن انداختن خمیر می گردد.

*برای تهیه تارت خانگی بهتر است از قالب های مخصوص تارت که عمق کم و دیواره عمودی دارند، بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه تارت گیلاس آن را با میزانی آلبالو ترکیب کنید تا خوش طعم تر گردد.

*موقع سرو کردن تارت گیلاس بهتر است آن را به صورت مثلثی برش دهید و روی تارت را با تزیین کنید.

*برای خوش عطر و طعم شدن تارت گیلاس می توانید از میزانی آب لیموترش تازه یا پوست لیمو نیز بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید روی تارت گیلاس یک اسکوپ قرار دهید و آن را با بستنی میل کنید.

*اضافه کردن میزانی عصاره یا پودر وانیل به خمیر تارت موجب می گردد تا نان تارت خوش عطرتر گردد.

*بعد از پخت تارت بهتر است نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید تا خنک گردد و بعد آن را از قالب خارج کنید و برش دهید تا تارت شما نشکند و از هم جدا نگردد.

سوالات متداول

چگونه در خانه یک تارت گیلاس خوشمزه درست کنیم؟

برای درست کردن تارت گیلاس می توانید آن را با بیسکویت یا خمیر مخصوص آماده کنید. برای تهیه خمیر باید کره و آرد را هم بزنید و بعد داخل قالب پهن کنید. سپس آن را در فر بگذارید تا آماده گردد.

چرا در طرز تهیه تارت میوه در خانه نباید خمیر را ورز داد؟

در طرز تهیه تارت گیلاس نباید خمیر تارت را ورز دهید، زیرا این کار موجب روغن انداختن خمیر می گردد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه به 3 روش در فر و بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تارت گیلاس خوشمزه به 3 روش در فر و بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید