شکلات تراپی و فواید آن

به گزارش وبلاگ ایران، اگرچه شواهد در خصوص شکلات درمانی یا همان شکلات تراپی پوست محدود است، اما به عقیده بسیاری، روشی خوب برای بهره مندی از مواد مغذی موجود در کاکائو بشمار می رود بعلاوه یک روش درمانی ایده آل برای آرامش و بهبود خلق و خو است.

شکلات تراپی و فواید آن

خانم هایی که به زیبایی و جوانسازی پوست خود اهمیت میدهند حتما نام روش شکلات تراپی را شنیده اند و میدانند که چه فوایدی دارد.

شکلات حاوی ترکیبات فعال فنولیک و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از پیری زودرس یاری می نماید. اگرچه شواهد در خصوص شکلات درمانی یا همان شکلات تراپی پوست محدود است، اما به عقیده بسیاری، روشی خوب برای بهره مندی از مواد مغذی موجود در کاکائو بشمار می رود بعلاوه یک روش درمانی ایده آل برای آرامش و بهبود خلق و خو است.

استفاده از این روش، اثرات مثبت قابل توجهی در سلامت بدن و زیبایی پوست دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بهبود گردش خون: شکلات به علت داشتن ماده تئوبرومین گردش خون را بهبود می بخشد و طبق بعضی مطالعات، این ماده به آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون یاری می نماید.

کاهش استرس: بو طعم شکلات برای انسان خوشایند است به همین علت، پس از تماس با این محصول، مغز آغاز به کار نموده و به روشی مثبت اندورفین ترشح می نماید. این انتقال دهنده عصبی وظیفه بروز احساس خوشایند در بدن را دارد که باعث کاهش استرس و اضطراب می گردد.

سلامت پوست: یکی از مهمترین مزایای شکلات درمانی مربوط به مراقبت از پوست است. این ماده به علت غلظت بالای مواد آنتی اکسیدانی، به مبارزه با استرس اکسیداتیو یاری و فرایند پیری را تسریع می نماید.

حتی بعضی تحقیقات نشان می دهد که استفاده موضعی این ماده روی صورت از اثرات منفی اشعه ماورا بنفش جلوگیری می نماید. به عبارت دیگر، یک محافظ نوری است اما، جایگزین استفاده روزانه ضد آفتاب نمی گردد و فقط یک مکمل است.

برنامه کامل شکلات تراپی در منزل و زیبایی و جوانسازی پوست با شکلات در مطلب پوست بی عیب و نقص با ماسکی از شکلات موجود است.

سلولیت: هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ثابت کند شکلات درمانی می تواند ظاهر سلولیت را در منطقه ها مختلف بدن کاهش دهد. با این حال، تایید افرادی که از این روش استفاده می نمایند، نشان می دهد در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است.

ظاهراً، مواد موجود در شکلات، همراه با ماساژ، وجود چین و چروک را به حداقل می رساند و پوست را سفت می نماید پس، شما باید درمان را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش همراه کنید.

سلامت مو: شکلات تلخ در محصولات مراقبت از مو بسیار کاربرد دارد، زیرا گردش خون در پوست سر را تقویت می نماید و منجر به رشد شدید مو ها می گردد.

بهبود خلق و خو: همه شما بعد از یک روز پر فشار احساس خستگی می کنید و زمانی که به خانه بر می شد احتیاج به استراحت دارید. بعلاوه نوشیدن یک فنجان چای یا شربت به همراه تکه ای شکلات واقعاً احساس بهتری در شما ایجاد می نماید، زیرا شکلات مملو از اندورفین است و تقریباً بلافاصله باعث بهبود خلق و خو می گردد.

بهبود بینایی: تحقیقات نشان می دهد کاکائو می تواند بینایی و بعلاوه عملکرد مغز را تقویت کند، زیرا باعث افزایش جریان خون در مغز و شبکیه چشم شده و بینایی و فکر را به شکل بالایی حفظ می نماید.

منبع: ایسکا نیوز

منبع: فرادید

به "شکلات تراپی و فواید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکلات تراپی و فواید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید