بفرمایید این هم پیتزا قرمه سبزی! ، پیتزای زرشک پلو یا کله پاچه هم می خواهید امتحان کنید؟

به گزارش وبلاگ ایران، نه مغازه پیتزافروشی دارد، نه آشپز است، اما به خاطر علاقه اش به پیتزا تا به حال ابتکارات زیادی انجام داده و تا حدی در این زمینه فعالیت کرد که چند سال پیش با ارائه پیتزای قورمه سبزی در المپیاد پیتزاها، مقام سوم را به دست آورد.

بفرمایید این هم پیتزا قرمه سبزی! ، پیتزای زرشک پلو یا کله پاچه هم می خواهید امتحان کنید؟

به گزارش وبلاگ ایران، نکته جالب ماجرا اینجا بود که این المپیاد، در ایتالیا برگزار گردید؛ جایی که مهد پیتزاست اما با این حال این مبتکر ایرانی توانست در این جشنواره خوش بدرخشد و بین 41 شرکت نماینده به عنوان نفر منتخب شناخته گردد. در حالی که حدود چهار سال از این ماجرا می گذرد، با حسین اربابی درباره ابتکارهای جدیدش در مورد پیتزاها حرف زدیم؛ البته با پیتزاهای عجیب و غریب بعدی او، یعنی پیتزای زرشک پلو و کله پاچه آشنا می شوید.

وبلاگ ایران سرنخ سال 1390 گفت و گویی با این ایرانی خوش ذوق انجام داده است که عین آن گفت و گو را می خوانید:

حسین اربابی سال هاست که در ایتالیا و شهر لچه زندگی می نماید. او یکی از ایرانیان مبتکر است که حالا خیلی از ایتالیایی ها و ایرانی های سراسر جهان او را می شناسند؛ چون اربابی با ارائه پیتزای قورمه سبزی برای خودش توانست در بین پیتزاپزهای جهان جایی باز کند: همه چیز از روزی آغاز شد که در ایتالیا در کلاس انجمن پیتزاپزها شرکت کردم تا با نحوه پخت و تهیه پیتزا آشنا شوم. هیچ وقت فکر نمی کردم روزی همین پیتزا باعث معروف شدنم گردد.

این هم پیتزای قورمه سبزی معروف

نماینده ایران در المپیاد پیتزاها وقتی در کلاس انجمن پیتزاها شرکت کرد، با نحوه پخت انواع پیتزاها آشنا شد. اما کمی بعد مربی اش به او پیشنهادی داد که باعث شد اربابی به یکی از مبتکران جهانی پیتزا تبدیل گردد، وقتی آقای مربی به من گفت که می توانم در المپیاد پیتزاها به عنوان نماینده ایران ظاهر شوم خیلی شاد شدم برای همین وقتی به خانه برگشتم ماجرا را با خانواده ام در میان گذاشتم.

تولد پیتزای قورمه سبزی

اربابی برای ادامه تحصیل در رشته دکترای داروسازی به ایتالیا رفت، اما بعد از مدتی و به خاطر دلایلی تحصیل را نیمه کاره رها کرد و مشغول تجارت در زمینه فرش شد. بعد از ازدواج با یک دختر ایتالیایی برای خودش خانواده ای تشکیل داد: با دختری ایتالیایی ازدواج کردم، خدا را شکر الان سه دختر هم دارم. وقتی هم که قرار شد برای شرکت در المپیاد، پیتزایی از ایران را معرفی کنم، با خانواده ام مشورت کردم و به یاری دخترانم توانستم پیتزای قورمه سبزی را درست کنم.

روزنامه ایتالیایی گزارش کاملی از پیتزای عجیب، آشپز ایرانی منتشر کرد

بچه ها آقای اربابی به او یاری کردند تا پدرشان بتواند با استفاده از غذاهای سنتی کشورمان پیتزایی درست کند و در المپیاد شرکت کند: چند غذای ایرانی را امتحان کردم تا بالاخره توانستم. آن اوایل به هرکسی می گفتم می خواهم با قورمه سبزی پیتزا درست کنم می گفت تو دیوانه شده ای! چنین کاری امکان پذیر نیست. اما من تصمیمم را گرفته بودم برای همین خیلی تمرین کردم تا توانستم پیتزای قورمه سبزی را درست کنم.

فرمول اختصاصی

آقای مبتکر با تمرین زیاد و به دست آوردن تجربه در بیش از یک ماه بالاخره توانست پیتزای قورمه سبزی را برای شرکت در المپیاد آماده کند: جشنواره در شهر سالوماجیوره ایتالیا برگزار گردید و 41 آشپز از کشورهای مختلف حدود 410 پیتزا ارائه نموده بودند. من هم پیتزای قورمه سبزی را به این المپیاد بردم و توانستم در این جشنواره که در مدت سه روز برگزار گردید و داورهای زیادی داشت، مقام سوم را به دست بیاورم.

پیتزای زرشک پلو با مرغ

به گفته اربابی، ایرانی های زیادی این ابتکار را به او تبریک گفتند و نشریات زیادی که در حوزه آشپزی در خارج و داخل کشور فعالیت می نمایند، توضیح فعالیت او را نوشتند اما در این بین تعدادی از آشپزهای ایتالیایی رفتارشان با او عوض شده: این آشپزها از این شکایت دارند که یک ایرانی در جشنواره پیتزاها مقام آورده. آنها ادعا می نمایند که چون ایتالیایی هستند و پیتزا به کشور آنها تعلق دارد باید خودشان انتخاب می شدند.

از کشک بادمجان تا کله پاچه

اربابی بعد از اینکه پیتزای قورمه سبزی را ابداع کرد، دست از تلاش و تلاش برنداشت و پیتزاهای منحصر به فرد دیگری هم درست کرد: در جشنواره دیگری هم که در لاس وگاس برگزار گردید، پیتزای زرشک پلو را ارائه کردم که با استقبال خوبی روبه رو شد. بعد از آن هم با کشک و بادمجان، کله پاچه، خورش قیمه، زرشک پلو و فسنجان هم پیتزا درست کردم.

بفرمایید شام: پیتزای کله پاچه آقای اربابی وقتی یک ایرانی از او خواست تا پیتزای کله پاچه درست کند، به فکر تهیه این پیتزای عجیب وغریب افتاد

اربابی از هر فرصتی برای ایده پردازی استفاده می نماید تا پیتزای جدیدی درست کند. مثلا پیتزای کله پاچه ابتدا برایش در حد یک شوخی بود: زمانی که پیتزای قورمه سبزی را درست کردم، فیلم مصاحبه من روی چند سایت نهاده شد. آنجا خیلی از ایرانی ها برایم نظر می گذاشتند. یکی از هموطنانم برایم نوشته بود اگر راست می گویی پیتزای کله پاچه درست کن! وقتی این نظر را دیدم، تصمیم گرفتم پیتزای کله پاچه را هم درست کنم.

این هم پیتزای کله پاچه

منبع: همشهری آنلاین

به "بفرمایید این هم پیتزا قرمه سبزی! ، پیتزای زرشک پلو یا کله پاچه هم می خواهید امتحان کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بفرمایید این هم پیتزا قرمه سبزی! ، پیتزای زرشک پلو یا کله پاچه هم می خواهید امتحان کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید