آثاری از الیور استون و مایکل مور در تهران

به گزارش وبلاگ ایران، جشنواره بین الملی فیلم مقاومت، میزبان نمایش دو فیلم از کارگردانان مطرح و جنجالی آمریکایی در بخش بین الملل خواهد بود.

آثاری از الیور استون و مایکل مور در تهران

به گزارش وبلاگ ایران، چهادهمین جشنواره فیلم مقاومت، فیلم دوست من هوگو ساخته الیور استون را در بخش مسابقه بین الملل به روی پرده خواهد برد.

این فیلم تجربیات شخصی و واقعی اطرافیان هوگو چاوز از وی و زندگی سیاسی و خصوصی چاوز را روایت می کند و تماشای این فیلم از زاویه دوربینالیور استون، کارگردان جنجالی آمریکایی که تاکنون سه بار برنده جایزه اسکار شده و یکی از دوستان نزدیک هوگو چاوز بوده از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

این فیلم در بخش مسابقه جشنواره بین المللی مقاومت حضور دارد و همزمان با برگزاری جشنواره طی روزهای 2 تا 9 مهرماه سال جاری به نمایش در می آید.

الیور استون، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده ضدجنگ است که به واسطه کارگردانی سری فیلم هایی که درباره جنگ ویتنام ساخت به شهرت رسید و تاکنون دوبار پیروز به دریافت جایزه اسکار شده است.

جوخه (1986)، متولد چهارم جولای (1989) و بهشت و زمین (1993)، او این سه فیلم را سه گانه نامیده، هرچند هریک جنبه های مختلفی از جنگ را به تصویر کشیده است، وال استریت، پلیتون و قاتلین بالافطره از جمله دیگر آثار شاخص این کارگردان آمریکایی به شمار می رود.

فیلم جدید استون که در آن جوزف گوردن لویت در نقش اصلی و در کنار شایلین وودلی مقابل دوربین رفته است، داستان واقعی زندگی ادوارد اسنودن، کارمند اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را روایت کرده که اطلاعات محرمانه ای را در ژوئن 2013 افشا کرد و جنجال های زیادی را بوجود آورد. این فیلم بزودی در جشنواره فیلم سن سباستین در کشور اسپانیا رونمایی می شود.

اما مایکل مور دیگر مستندساز جنجالی آمریکا با فیلم جدیدش مقصد بعدی حمله کجاست؟ در بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره مقاومت حضور دارد. این فیلم روایتی از شکست های آمریکاست.

مور در این مستند به کشورهای مختلف از جمله فنلاند، ایتالیا و فرانسه سفر می کند و روش های مواجهه آن ها با موضوعات اجتماعی و اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد. این فیلم بر تقابل استفاده از این روش ها در مقایسه با آنچه در ایالات متحده روی می دهد، تأکید دارد.

این فیلم در بخش مسابقه فیلم های مستند این رویداد سینمایی حضور دارد و همزمان با جشنواره از 2 تا 9 مهر سال جاری به نمایش در می آید.

این مستندساز در سال 2003 با فیلم بولینگ برای کلمباین که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان کلمباین و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا داشت پیروز به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد و در سال 2004 نیز با مستند فارنهایت 9/11 جایزه ارزشمند نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد.

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با شعار تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آثاری از الیور استون و مایکل مور در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثاری از الیور استون و مایکل مور در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید