آیا ماه گرفتگی دلیلی ماورائی دارد؟

به گزارش وبلاگ ایران، ماه گرفتگی پوست اصطلاحی رایج برای لکه هایی بر روی پوست است که از بدو تولد بر بدن برخی افراد نقش بسته اند.

آیا ماه گرفتگی دلیلی ماورائی دارد؟

ماه گرفتگی پوست یا لکه های پوستی مادرزادی، معمولا طبیعی و بی خطر در نظر گرفته می شوند. این لکه ها در لحظه تولد یا در طی سه ماه اول دوران زندگی نوزادان شکل می گیرند. این لکه های پوستی به صورت خطی یا نقطه ای در قسمت های مختلف بدن، به ویژه صورت، گردن، پشت کمر و پهلوها ظاهر می شوند. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ ایران همراه باشید.

علت ماه گرفتگی پوست چیست؟

ماه گرفتگی پوست به علت تجمع رنگ دانه هایی در لایه های عمقی پوست شکل می گیرند. رنگ آن ها می تواند متغیر بوده و شامل رنگ های قرمز، بنفش، صورتی، قهوه ای و حتی سفید باشد. بیشتر این لکه ها با گذشت زمان کمرنگ تر می شوند و در طول سال ها به طور کامل از بین می روند.

این عارضه پوستی مادرزادی بی خطر است و احتیاج به درمان یا تداخل پزشکی ندارد. با این حال، در موارد نادر، ممکن است به علت بافت غیرطبیعی آن ها یا همراهی با علائم دیگر احتیاج به مراجعه به پزشک داشته باشند.

انواع مختلف عارضه پوستی ماه گرفتگی

این لکه ها در انواع و شکل های مختلفی ظاهر می شوند. بعضی از انواع رایج ماه گرفتگی پوست عبارتند از:

1. لکه های قهوه ای

2. لکه های صورتی

3. لکه های قرمز

4. لکه های بنفش

5. لکه های سفید

لکه های پوستی مادرزادی ممکن است در هر قسمتی از بدن ظاهر شوند و میزان و شکل آنها متغیر باشد. بعضی از این لکه ها می توانند به صورت خطی، دایره ای، بیضوی و یا نقطه ای در بدن قرار بگیرند. بعلاوه، تعداد لکه ها ممکن است متفاوت باشد، به طوری که یک نوزاد می تواند تنها یک لکه داشته باشد و در نوزادی دیگر ممکن است لکه های زیادی در سراسر بدن وجود داشته باشد.

به طور کلی ماه گرفتگی پوست بی خطر بوده و به طور طبیعی با گذشت زمان کمرنگ تر می شوند و در طول سال ها از بین می روند. اگر نگران هرگونه لکه پوستی در بدن خود یا فرزندتان هستید، بهتر است با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: فواید بی نظیر زیتون را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "آیا ماه گرفتگی دلیلی ماورائی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ماه گرفتگی دلیلی ماورائی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید