9 اشتباه رایج در استفاده از مرطوب کننده

به گزارش وبلاگ ایران، یکی از محصولات مراقبت از پوستی که همه ما بر روی میز آرایش مان داریم، کرم های مرطوب کننده است. استفاده از این کرم ها راه و روش خاصی دارد که خیلی از ما حتی از آن آگاه هم نیستیم.

9 اشتباه رایج در استفاده از مرطوب کننده

در حقیقت ممکن است تا به حال استفاده نادرستی از کرم مرطوب کننده تان داشته اید و به جای بهبود و سلامت پوست تان، به آن ضرر هم زده باشید.

این 9 اشتباه رایج را مطالعه کنید و از انجام شان بپرهیزید.

1- استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست خشک

خیلی از ما این اشتباه را می کنیم و بر روی پوست خشک مان مرطوب کننده می مالیم. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام است، یعنی زمانی که پوست تان مرطوب (و نه خیس) است. زمانی که پوست مرطوب است، منافذ آن هنوز باز هستند و اجازه می دهند مرطوب کننده به اعماق پوست نفوذ کند.

2- عدم استفاده از مرطوب کننده کافی برای پوست های چرب

افرادی که پوست چربی دارند، معمولا از استفاده از مرطوب کننده سر باز می زنند. این افراد فکر می کنند پوست شان به مرطوب کننده نیاز ندارد. بعضی از آنها هم تصور می کنند پوست شان از اینی که هست چرب تر خواهد شد. اما هر نوع پوستی هم که داشته باشید، همواره به استفاده از مرطوب کننده نیاز دارید. اگر پوست چربی دارید، از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنید.

3- استفاده نامتداوم و نامنظم

برای داشتن پوستی شاداب و سالم، باید همواره و به طور منظم از پوست خود مراقبت کنید. پس با استفاده نامنظم از مرطوب کننده، مرتکب اشتباه بزرگی می شوید. استفاده منظم باعث می شود پوست همواره رطوبت مورد نیازش را در اختیار داشته باشد و شاداب بماند. پس روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید.

4- استفاده از مرطوب کننده به عنوان کرم دور چشم

از کرم مرطوب کننده تان به عنوان کرم دور چشم استفاده می کنید؟ دست نگه دارید! پوست دور چشم بسیار حساس و ظریف است و باید از محصولات مختص دور چشم برای آن استفاده کرد. مرطوب کننده هایی که عطردار هستند، می توانند این پوست ظریف را دچار التهاب کنند. پس به جای استفاده از مرطوب کننده ها، از کرم های مخصوص دور چشم برای این ناحیه استفاده کنید.

5- توجه نکردن به ترکیبات کرم

درست مانند دیگر محصولات آرایشی بهداشتی، قبل از خرید یک مرطوب کننده هم ابتدا به ترکیبات آن توجه کنید. ما معمولا شیفته بسته بندی یک محصول می شویم و دیگر به ترکیبات آن کاری نداریم، اما این اشتباه است. مرطوب کننده هایی که حاوی آلوئه ورا، روغن نارگیل و روغن زیتون هستند، مرطوب کننده هایی مناسب اند. همچنین توصیه می شود از مرطوب کننده هایی که خاصیت ضد آفتابی هم دارند، استفاده شود.

6- استفاده از کرم پودر بلافاصله بعد از استفاده از مرطوب کننده

بعضی افراد بلافاصله بعد از استفاده از مرطوب کننده، بدون اینکه به آن فرصت خشک شدن دهند، بر روی پوست شان کرم پودر می مالند، که این کار اشتباه است. زمانی که این کار را می کنید، حالت کرمی مرطوب کننده باعث می شود کرم پودرتان در آن حل شود و آرایش تان یک دست نباشد و لکه لکه به نظر برسد.

7- استفاده از یک محصول برای چند سال

نباید از یک نوع محصول پوستی به مدت چند سال استفاده کنید. چرا که با افزایش سن، نیازهای پوست تان تغییر می کنند. پس برای اینکه با این تغییرات پیش روید، باید مرطوب کننده را مطابق با نیاز پوست تان برایش تهیه کنید. وفاداری به یک برند خاص به هیچ وجه به نفع پوست تان نیست. پس از دکتر پوست تان راجع به مرطوب کننده ای که باید استفاده کنید، بپرسید.

8- استفاده از میزان زیادی مرطوب کننده

مجبور نیستید برای مرطوب نگه داشتن پوست تان لایه ضخیمی از مرطوب کننده را بر روی آن بمالید. این کار هم می تواند به پوست تان صدمه بزند. اگر مجبورید برای مرطوب نگه داشتن پوست تان از میزان زیادی مرطوب کننده استفاده کنید، یعنی مرطوب کننده درستی را انتخاب نکرده اید. مرطوب کننده خوب، مرطوب کننده ای است که میزان کم آن هم پوست را نرم کند. در ضمنً لازم نیست از تعداد زیادی محصولات پوستی استفاده کنید. هر چه از محصولات کمتری برای پوست تان استفاده کنید، پوست تان شاداب تر می ماند.

9- استفاده نکردن از محصولات لایه بردار پوست

استفاده از یک لایه بردار ملایم 1 تا 2 بار در هفته، لایه مرده سطح پوست را برمی دارد و به مرطوب کننده اجازه نفوذ در پوست تان را می دهد.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com

به "9 اشتباه رایج در استفاده از مرطوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اشتباه رایج در استفاده از مرطوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید