نشست کارگروه گردشگری استانهای زاگرس نشین برگزار شد

به گزارش وبلاگ ایران، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، نشست کارگروه گردشگری استانهای زاگرس نشین برگزار گشت.

نشست کارگروه گردشگری استانهای زاگرس نشین برگزار شد

نشست کارگروه جهانگردی استانهای زاگرس نشین با حضور علی اصغر شالبافیان معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، مدیران کل معاونت جهانگردی و مدیران کل 6 استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد در سالن فجر وزارتخانه برگزار گشت.

شالبافیان توزیع مکانی و توازن جهانگردی در سراسر کشور را از مهمترین سیاست های معاونت جهانگردی عنوان و با اشاره به ظرفیت های ویژه استانهای زاگرس نشین از لحاظ اقلیم، جغرافیا، تنوع قومی، تمدن و تاریخ بر استفاده از آنها به منظور رشد جهانگردی تاکید کرد.

او با بیان اینکه توزیع گرشگری موجب امنیت آفرینی می شود، محور غرب کشور را در این راستا حائز اهمیت دانست و دستور ریاست جمهوری به منظور تشکیل کارگروه استانهای زاگرس نشین را محمل و فرصتی برای طرح و حل معضلات مطرح نمود.

معاون جهانگردی با اشاره به اولویت بندی و طبقه بندی مطالبات در سطح ملی و استانی اضافه کرد: برخی مطالبات و موانع در سطح استان و از سوی استانداران قابل حل است، برخی دیگر نیاز به تدبیر و تصمیم در سطح ملی دارد که باید شناسایی و تفکیک شوند.

معاون جهانگردی به اهمیت شناسایی و طرح مطالباتی که از سوی دولت و در قالب مصوبه قابل حل است، اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهادهایی که نیاز به قانون و مصوبه مجلس دارد در حال حاضر دارای موضوعیت نیستند و باید حذف شوند. با توجه به اینکه بیشترین معضلات استانهای زاگرس نشین مربوط به منابع طبیعی، محیط زیست، وزارت نیرو و راهداری می شود، پیشنهادها در قالب ده طرحی که از طریق دولت قابل حل و پیگیری هستند، به منظور گرفتن مصوبه و حل موانع تجمیع و مطرح شوند.

او بر استفاده از ظرفیت این استانها در جهانگردی تاریخی فرهنگی، عشایر، کشاورزی و تندرستی در راستای توسعه محصول همچنین استفاده از فرصت ایجاد شده از طریق طرح تسهیل ورود جهانگردان با خودرو تاکید کرد و اضافه کرد: خوزستان با تبلیغات و معرفی جاذبه های استان در استفاده از این طرح و جذب جهانگرد عملکرد موفقی داشته است و استفاده از این فرصت در جذب جهانگرد خارجی حائز اهمیت است.

اولویت بندی زیرساختهای دارای تقاطع با سایر حوزه ها، اختصاص تسهیلات ویژه به استانهای زاگرس نشین، استفاده از مصوبه اشتغال مرزنشینی در جذب اعتبارات، استفاده حداکثری از ظرفیت غارها و قرقگاه ها، توانمندسازی کارشناسان اقامتی از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان در این جلسه بود.

در ادامه احمد تجری با بیان اینکه این کارگروه در راستای ابلاغ ریاست جمهوری و با هدف همفکری و هم اندیشی به منظور توسعه زیرساختهای جهانگردی، شناسایی موانع و استفاده از ظرفیت جهانگردی استانهای زاگرس نشین (ایلام کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان) تشکیل شده، اضافه کرد: شاخص های کلی و راهبردی برای توسعه جهانگردی و اشتغال استانهای زاگرس نشین با اطلاعات تجمیع شده از استانداری ها، معاونت جهانگردی استانها همچنین معاونت میراث فرهنگی و صنایع دستی تبیین شده است.

مدیر کل سرمایه گذاری و منطقه ها نمونه جهانگردی با اشاره به اهمیت رصد مراحل پیشرفت پروژه های جهانگردی بر شناسایی و استفاده از ظرفیت استانی برای رفع موانع تاکید کرد.

او همچنین طرح مطالبه از سوی استانداران استانهای زاگرس نشین را در تصویب و ورود جدی دولت موثر مطرح نمود.

تجری با ارائه برنامه های توسعه و اشتغال استانهای زاگرس نشین ادامه داد: در 6 استان زاگرس نشین 308 پروژه جهانگردی با حجم سرمایه گذاری 9 هزار میلیارد تومان در حال احداث است و بهره برداری از 28 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد به 200 میلیارد تومان نیاز دارد.

منبع: همگردی

به "نشست کارگروه گردشگری استانهای زاگرس نشین برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کارگروه گردشگری استانهای زاگرس نشین برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید