مرکز ویژه زنان معتاد در پایتخت راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ ایران، معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از افتتاح یک مرکز جامع کاهش آسیب برای زنان معتاد تهرانی با ظرفیت 100 نفر خبر داد.

مرکز ویژه زنان معتاد در پایتخت راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ ایران به نقل از ایسنا، فرید براتی سده معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مرکز جامع کاهش آسیب زنان در تهران سه شنبه هفته جاری افتتاح می شود، گفت: راه اندازی این مرکز برای ارائه خدمات به منظور کاهش آسیب های واردآمده به زنان مصرف کننده مواد مخدر و توانمندسازی آنان صورت می گیرد. در این مرکز خدمات گذری، سرپناهی (شلتر)، توانمندسازی، سیار، مدیریت مورد و همچنین پیگیری ارائه می شود.

براتی سده با بیان این که این مرکز با همکاری چند دستگاه آماده بهره برداری شده است، افزود: مرکز یاد شده در پارک شوش واقع شده است. محل این مرکز نیز متعلق به شهرداری منطقه است که طی همکاری شهرداری با یکی از موسسات دارای مجوز از سازمان بهزیستی برای این منظور اختصاص یافته است. همچنین نیروی انتظامی در راه اندازی این مرکز همکاری داشته است.

وی با بیان این که مرکز یادشده اولین مرکز جامع خدمات کاهش آسیب در کشور است، اظهار کرد: با توجه به این که پیش از این نیز یک مرکز جامع درمان برای زنان، مادران دارای فرزند خردسال و مادران باردار راه اندازی کرده بودیم، این مرکز تکمیل کننده حلقه ارائه خدمات به زنان آسیب دیده معتاد در استان تهران است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که برای این مرکز ظرفیت 100 نفر در نظر گرفته شده است، گفت: از چند روز پیش پذیرش بیمار در این مرکز آغاز شده است، اما سه شنبه به شکل رسمی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از افراد پذیرفته شده در مراکز کاهش آسیب هزینه ای دریافت نمی شود. همچنین در این مرکز بخشی برای اشتغال افراد پیش بینی شده است. به این ترتیب، اگر هم کسانی به پرداخت هزینه نیاز داشته باشند، بعدا از محل اشتغال آنها به تدریج هزینه مذکور پرداخت می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرکز ویژه زنان معتاد در پایتخت راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز ویژه زنان معتاد در پایتخت راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید