قیمت نجومی برای یک لوستر قدیمی عجیب و غریب

به گزارش وبلاگ ایران، حدس و گمان گاهی اوقات جواب می دهد، دست کم برای یک نقاش انگلستانی که این طور بوده است. او یکی از آثار هنری نابغه مجسمه سازی را در یک فروشگاه عتیقه فروشی شناسایی کرد و حالا می تواند آن را به قیمت میلیون ها پوند به فروش برساند.

قیمت نجومی برای یک لوستر قدیمی عجیب و غریب

به گزارش دنیای اقنصاد، جان کراکستون، نقاش اهل انگلستان، برای خرید لوستر عجیب و غریبی که گمان می کرد یکی از آثار آلبرتو جاکومتی، مجسمه ساز مشهور سوئیسی، باشد 250 پوند پرداخت کرد. حالا قیمت همان لوستر که در دهه 40 میلادی خلق شده است، ممکن است در چند هفته آینده در حراجی کریستیز تا 7میلیون پوند برسد.

آثار هنری جاکومتی گران ترین مجسمه ها در حراجی محسوب می شوند و آثار هنر او اغلب رکورد فروش را جا به جا می نمایند.

ارزش این لوستر بین 5/ 1میلیون پوند تا 5/ 2میلیون پوند برآورد شده است، اما میشل مک مولان، کارشناس حراجی کریستیز، معتقد است این برآورد ها برای چنین لوستر ارزشمندی که به شدت کمیاب است یک تخمین محافظه کارانه است.

مک مولان بیان نمود: بازار فروش آثار آلبرتو و برادرش دیه گو جاکومتی از هر زمان دیگری قدرتمندتر شده است، چرا که یکی از لوستر های جاکومتی در سال 2018 به قیمت 7میلیون و 602هزار پوند فروخته شد. هنگامی که کراکستون برای نخستین بار در دهه 60 میلادی این لوستر منحصربه فرد را در مغازه ای در خیابان مریلبون مشاهده کرد، معتقد بود این لوستر به وسیله دوست فقیدش و مجموعه دار هنری پیتر واتسون سفارش داده شده است.

کراکستون که در سال 2009 درگذشت با اطمینان از خرید خود، آن را به مدت 50 سال در خانه خود در شمال لندن آویزان کرد.

منبع: فرارو

به "قیمت نجومی برای یک لوستر قدیمی عجیب و غریب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نجومی برای یک لوستر قدیمی عجیب و غریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید