دیدنی های ریگا؛ مرکز کشور لتونی در قلب جنگل های سر سبز

به گزارش وبلاگ ایران، دیدنی های ریگا آنقدر زیاد است که مردم زیادی به محض شروع تعطیلات، مشتاقند تا از آنجا بازدید کنند. این شهر قدیمی، به خاطر قدمتش، برای همه بسیار دوست داشتنی است. البته این شهر، مجموعه های هنری و نمادهای بین المللی خاصی مثل شهر های پاریس، نیویورک و مادرید را ندارد؛ اما وجود کلیساهایی با دیوارهای قرمز آجری، خانه های قدیمی و خیابان های قرون وسطایی باعث شده است تا برنامه ریزان شهری، از سازماندهی مجدد ریگا صرف نظر کنند. در این مقاله به بررسی دیدنی های ریگا ، مرکز کشور لتونی خبرنگاران می پردازیم. با ما در این سفر مجازی به ریگا همراه باشید…

دیدنی های ریگا؛ مرکز کشور لتونی در قلب جنگل های سر سبز

ساختمان معروف به کله سیاه ها از دیدنی های ریگا

این خانه ها نشان می دهد که شهر ریگا در جنگ جهانی دوم و در زمان اشغال شوروی خراب شده است.

دیدنی های ریگا | سفر با قایق

چندین بنای بزرگ برای بازدید وجود دارد؛ اما کرانه غربی داوگاوا محل قرارگیری ساختمانهای مدرن است.

موزه گتو ریگا و هولوکاست لتونی

در گذشته، بخشی از محله یهودی نشین مملو از کافه ها و گالری ها بوده است؛ اما هم اکنون این موزه، نمایانگر ترس ها و بیم های زمان جنگ است.

دیدنی های ریگا | پارک خندق

این پارک، مجموعه ای از پارک ها است و با یک کانال که از میان آنها عبور می کند؛ شهر قدیمی ریگا را به جزیره ای تبدیل می کند. این پارک ها پر از عجایب کوچک اما جالب، مثل سنگ های یادبود افرادی که در حمله شوروی در ژانویه 1991 کشته شدند، تپه دست ساز و … هستند.

دیدنی های ریگا | موزه اشغال لتونی

در این موزه می توانید اشغال نازی ها و اتحاد جماهیر شوروی را مجسم کنید. موزه ای که نشان می دهد؛ در جنبش های مقاومت، خانواده ها از هم جدا و پسرها در حال جنگ هستند.

دیدنی های ریگا | آکادمی علوم لتونی

این ساختمان که نمونه ای شگفت انگیز از معماری استالینی است؛ دیدی با چشم انداز 360 درجه بر روی شهر پنکیک را به بازدید کنندگان می دهد.

دیدنی های ریگا | موزه هنر نو

این موزه با مبلمان و دکوراسیون فوق العاده ای که دارد؛ همواره توجه گردشگران زیادی را به خود معطوف داشته است. اگر به این موزه رفتید؛ حتما به راه پله مارپیچ آن توجه کنید؛ چرا که یکی از جالب ترین، دیدنی های این موزه به شمار می رود.

بازار مرکزی ریگا

در این بازار پنج غرفه بسیار بزرگ و مجهز وجود دارد. البته غرفه خوراکی این بازار بسیار معروف است و پیشنهاد می کنیم که حتما سری به این غرفه بزنید.

دیدنی های ریگا | آرت نوو

آرت نوو ریگا در مقابل موزه هنر نو قرار گرفته است. اگر قصد خرید سوغاتی دارید؛ مغازه های آرت نوو ریگا، کاشی های تزئینی، کتاب، جواهرات، بشقاب، کیف پول، لیوان و… را می فروشند.

محله های نو

مردم محلی ریگا تمایل زیادی ندارند که در محله های قدیمی این شهر گردش کرده و وقت بگذرانند. بنابراین در محله های نو که پر از مشاغل نوپا، کافه های مستقل و … است؛ اوقات خود را می گذرانند. اگر شما هم از دیدن آن همه بناهای قدیمی خسته شدید؛ می توانید به این محله ها سری بزنید و با نوع دیگری از دیدنی های ریگا، از نزدیک آشنا شوید.

لیدو ورمانیتیس

رستوران سلف سرویس Lido ، دکور کلبه ای شکلی دارد. کیفیت غذای این رستوران در سطح میانه و قیمت مناسب است.

وینسنتس

در وینسنتس غذاهای محلی از جمله کباب دریای بالتیک و گوشت گاو کبابی با قارچ وحشی طبخ می شود.

چرا دیدنی های ریگا مورد استقبال مردم زیادی قرار گرفته است؟

همان طور که دیدیم؛ دیدنی های ریگا لتونی بسیار زیاد است که تعدادی از آنها مثلا: موزه جهت یابی و تاریخ ریگا، ساختمان های سه برادر، دروازه سوئد ، کلیسای جامع تولد، کلیسای جامع سنت جیمز ، کلیسای سنت جان، ساختمان انجمن کوچک، پل وانزو، کلیسای جامع ریگا، بلواری در مرکز ریگا، کلیسای طلایی، بازار گل فروش ها، مجسمه نماد استقلال لتونی، بار قدیمی در مرکز ریگا و… در قسمت قبل، به علت تعدد این مکان های دیدنی، نام برده نشد. تعدد جاذبه های گردشگری و حفظ آثار باستانی از طریق دولت ریگا، سبب شد تا ریگا در سال 2014 به عنوان مرکز فرهنگ اروپا به همگان معرفی شود.

اگر به عکاسی علاقه دارید؛ موزه ها و ساختمان های قرون وسطایی این شهر را از دست ندهید. به دوستداران موسیقی هم، این نوید را می دهیم که اغلب اوقات جشنواره های موسیقی و کنسرت های متعددی در این شهر زیبا برگزار می شوند. همچنین اگر به سرو غذاهای محلی و ملل علاقه دارید؛ بد نیست بدانید که خوراک گندم سیاه، خوراک کلم ترش به همراه مخلفات، ماهی دودی، خوراک سوسیس، خوراک نخود فرنگی، نوعی نان مخصوص، سوپ رشته فرنگی در این شهر طبخ می شود.

مراکز خریدی مثل مرکز خرید گالری، مرکز خرید بازرگانی، مرکز خرید اوریگو، مرکز خرید المپیا، گالری ریگا، مرکز خرید آلفا، مرکز خرید ببر پرنده، خانه ادویه جات، گالری آزور و… نیز برای خرید به شما پیشنهاد می شود. توصیه می شود؛ زمانی که به این شهر سفر کردید؛ سعی کنید حداقل یک هفته در آن جا بماند چرا که معماری و جاذبه های دیدنی ریگا، زمان را از شما می رباید.

چه زمانی به ریگا برویم؟

بهترین زمان برای مشاهده دیدنی های ریگا، بهار و تابستان است. در فصل تابستان، غذاهای محلی بیشتری در سطح شهر وجود دارد. پاییز آن بسیار ابری و بارانی و در عین حال در فصل زمستان بسیار سرد است. حالا انتخاب با خودتان است. شما جزء کدام دسته از افراد هستید؟ تابستان را بیشتر دوست دارید یا زمستان؟

الزامات و راستا رسیدن به ریگا

پروازهای مستقیم زیادی از انگلستان به ریگا وجود دارد. راستاهای Wizzair از Doncaster Sheffield و Luton. Ryanair از ادینبورگ، ایست میدلندز، استانستد و منچستر از جمله راستا های دسترسی هستند. در ضمنً بریتیش ایرویز به صورت مستقیم، از هیترو به ریگا پرواز دارد که میانگین زمان پرواز حدود 2 ساعت 45 دقیقه می باشد. اتوبوس شماره 22 هر 10 تا 30 دقیقه، از فرودگاه به مرکز شهر می رود که هزینه بلیط این اتوبوس ها، 2 یورو می باشد. اگر هم سوار تاکسی شوید؛ زمان تقریبی 15 دقیقه ای لازم است که حدود 15 یورو، می بایست پرداخت نمائید.

منبع: الی گشت

به "دیدنی های ریگا؛ مرکز کشور لتونی در قلب جنگل های سر سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ریگا؛ مرکز کشور لتونی در قلب جنگل های سر سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید