محبوب ترین سوغاتی های دنیا

به گزارش وبلاگ ایران، ما وقتی در سفر هستیم معمولاً دوست داریم یادگاری هایی را تهیه کنیم که وقتی به خانه برگشتیم یاد و خاطره مکان هایی که دیده ایم را زنده نمایند. همه ما دل مان می خواهد چیزی اصیل و واقعاً خاص و منحصر به فرد پیدا کنیم اما در بسیاری موارد، سر آخر چیزهایی معمولی و پرزرق و برق از فروشگاه های سوغاتی می خریم. اما از طرف دیگر، اگر وقتی در پاریس هستید یک جاکلیدی با مجسمه کوچک برج ایفل تهیه نکنید مثل آن است که اصلاً در پاریس نبوده اید.

محبوب ترین سوغاتی های دنیا

اگر می خواهید چند نمونه از معمول ترین (و گاهی بسیار پرزرق و برق) سوغاتی های دنیا را ببینید موارد زیر را نگاه کنید.

کشتی گیرِ سومو، ژاپن

از ژاپن سوغاتی های بی شماری را می توان خرید. اما بنا به دلایلی، محبوب ترین سوغاتی ای که جهانگرد ها از ژاپن می خرند، سومو نام دارد. سومو یک ورزش کشتی رقابتی و بسیار پرطرفدار است.

جام دراکولا، رومانی

اگر حرف از رومانی زده گردد اولین چیزی که ممکن است به فکر بیاید دراکولای خون آشام است که نام مستعار ولادِ به سیخ کشنده است. هیچ تعجبی ندارد که همة فروشگاه های محلی سوغاتی در رومانی اشیائی به نام دراکولا دارند؛ از جمله جام های وحشتناک دراکولا.

دماسنج دیوار بزرگ چین، چین

با این سوغاتی چین می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم برای مردم از ماجراهای سفرتان تعریف کنید و هم دمای محیط تان را مقدار بگیرید. در تور چین برای دوستان تان از این سوغاتی به همراه ببرید

مجسمه کوچک فرعون، مصر

اَهرام، مجسمه ابول هول، شترها، فرعون ها و غیره. شما نمی توانید مصر را بدون مجسمه یکی از این ها ترک کنید.

مجسمه کوچک مسیحِ منجی، برزیل

احتمالا تصاویری از مجسمه مسیح منجی از برزیل دیده اید. این پیکره سی متری (تقریباً صد فوتی) مسیح منجی در ریو دی ژانرو یکی از مهم ترین تماشای های ریو و شاید کشور است. اصلاً تعجبی نیست که در فروشگاه های سوغاتی شهر ریو این مجسمه در مقدار های مختلف وجود داشته باشد. شما نیز در تور برزیل، قطعا با این مجسمه ها، به دفعات برخورد خواهید کرد...

مجسمه کوچک گولم، جمهوری چک

شاید بتوان گفت نسخه چکی از کشتی گیر سومو (در ژاپن) مجسمه کوچک گولم است. گولم موجودی افسانه ای و شبیه به انسان است که بنا به گفته ها، به وسیله یک خاخام یهودی اهل پراگ در قرن شانزدهم ساخته شده است. این مجسمه کوچک در زمره محبوب ترین سوغاتی های جمهوری چک است.

اتوبوس های دو طبقه ، انگلستان

علاوه بر جاذبه های جهانگردی مشهوری چون تاور بریج، لندن آی و یا باکینگهام پلیس، مرکز بریتانیا چیزی دیگری دارد که هر جهانگردی دلش می خواهد ببیند و از آن عکس بگیرد. وقتی در لندن هستید، یادتان نرود که مدل کوچکی از این اتوبوس های دوطبقه را به یادگار بگیرید.

جمجمه های تزئین شده، مکزیک

اگر برنامه دارید که از مکزیک تماشا کنید یادتان باشد که یکی از این جمجمه های خیلی مهیج را تهیه کنید. این اشیاء که یکی از محبوب ترین سوغاتی های کشور مکزیک هستند یادآور روز مردگانند، یکی از اعیاد سنتی مکزیکی ها که به طور گسترده ای در کل کشور مکزیک جشن گرفته می گردد.

موتزارت کوگل، اتریش

موتزارت کوگل، که به افتخار ولفگانگ آمادئوس موتزارت، یکی از بزرگ ترین موسیقی دانان دنیا، نام گذاری شده است، یک آبنبات است که از خمیر بادام، نوگا و شکلات تلخ ساخته می گردد. این خوراکی شیرین و خوشمزه یکی از پرطرفدارترین سوغاتی های جهانگردی در اتریش است، کشوری که زادگاه موتزارت است.

کلاهخود وایکینگ، سوئد

تماشای های بی نظیر سوئد را که دیدید، نوبت به خرید سوغاتی می رسد. سوئد کشوری است که وایکینگ ها در آن زندگی می کردند. آیین این جنگاوران و دریانوردان قرون وسطایی هنوز هم وجود دارد. بنابراین هیچ تعجبی ندارد که کلاه خودهای شاخدار وایکینگی در زمره سوغاتی هایی باشد که بیشتر جهانگرد ها مشتاق اند از کشور سوئد به خانه ببرند.

کفش های چوبی نقاشی شده، هلند

از سفر به هلند سوغاتی های بی شماری می توانید به یادگار بیاورید. در میان سوغاتی های مشهور هلند، کفش های رنگارنگ چوبی از همه مشهورتر هستند.

عروسک ماتروشکا، روسیه

در سفر به روسیه، از مجسمه های توردورتو و چوبی ماتروشکا به یادگار بیاورید. این سوغاتی پرطرفدار به کشورهای دیگر راه یافته است.

حالا که با محبوب ترین سوغاتی های دنیا آشنا شدید، نکاتی برای خرید سوغاتی در سفر بخوانید.

ترجمه آزاد: تحریریه وبلاگ ایران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "محبوب ترین سوغاتی های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین سوغاتی های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید