طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ به روش رستورانی و مقرون به صرفه

به گزارش وبلاگ ایران، کباب کوبیده با سنگدان مرغ یکی از ارزان ترین و ارزان ترین روش های درست کردن کباب کوبیده است که شما می توانید به راحتی در منزل آن را تهیه کنید. با کمی خلاقیت و استفاده از سنگدان مرغ شما می توانید یک کباب کوبیده خوش طعم و عطر را برای خانواده خود طبخ کنید. در این مقاله از در روش طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ و تمام نکات پخت و خوشمزه شدن کوبیده با سنگدان مرغ را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ به روش رستورانی و مقرون به صرفه

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
سنگدان مرغنیم کیلوگرم
دنبه گوسفندی200 گرم
پیاز1 عدد بزرگ
زعفران (دم نموده غلیظ)2 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
سماقبه مقدار دلخواه
کره (گیاهی یا حیوانی)50 گرم
نان و برنجبرای سرو کباب کوبیده
ژله آتش زا و زغال کبابیبرای درست کردن کباب روی منقل

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان پخت کباب کوبیده با سنگدان مرغ: 15 تا 20 دقیقه

مقدار کالری در 100 گرم کباب کوبیده با سنگدان مرغ: 450 تا 500 کالری

مراحل طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ

در ادامه طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ مرحله به مرحله آورده شده است:

مرحله اول: سنگدان های مرغ را تمیز کنید و بشویید

در ابتدا باید سنگدان های مرغ را تمیز کنید و بشویید. لایه و پوست اضافی داخل سنگدان را کاملا جدا نموده و زیر آب بشویید. بعد از اینکه سنگدان ها کاملاً تمیز شسته شد، آنها را داخل یک آبکش قرار داده و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شده و کاملاً خشک شوند.

شما می توانید سنگدان مرغ تازه و بسته بندی شده را به صورت یا اینترنتی از فروشگاه های خریداری نمایید.

مرحله دوم: سنگدان ها را به همراه دنبه گوسفندی چرخ کنید

در مرحله بعد از طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ باید سنگدان ها را به همراه دنبه، 2 تا 3 مرتبه در چرخ گوشت ریخته و کاملاً چرخ کنید تا ترکیب مواد یکدست گردد. شما می توانید با استفاده از ساطور هم دنبه و سنگدان را خوب خرد و ریز کنید.

در صورت تمایل می توانید خرید دنبه گوسفندی تازه را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های انجام دهید.

مرحله سوم: پیاز را رنده کنید

پیاز را رنده کنید. شما می توانید همزمان پیاز را در چرخ گوشت ریخته و همراه با سایر مواد خوب چرخ کنید. اگر پیاز را رنده می کنید، حتماً آب پیاز را بگیرید و سپس آن را به ترکیب گوشت و دنبه چرخ شده یا ساطوری اضافه کنید. اگر سنگدان مرغ و دنبه را ساطوری نموده اید، بهتر است پیاز را نیز با دنده درشت خوب رنده کنید و آب آن را بگیرید. و سپس به این ترکیب اضافه کنید. پیاز بوی سنگدان مرغ را در کوبیده از بین می برد.

مرحله چهارم: نمک، فلفل سیاه و بیکینگ پودر را اضافه کنید

پس از اینکه مواد کباب کوبیده را کاملاً چرخ کردید، مقداری نمک و فلفل سیاه به ترکیب پیاز، دنبه و سنگدان مرغ چرخ شده اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید برای خرید نمک، بیکینگ پودر و فلفل سیاه از فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله پنجم: زعفران دم شده را با مواد ترکیب کنید

در این مرحله زعفران دم شده را به ترکیب مواد کوبیده اضافه نمایید. برای دم کردن زعفران کافیست، حدود 1/2 پودر زعفران را با مقداری کمی آب جوش (حدود 4 تا 5 قاشق غذاخوری) دم کنید. بعلاوه می توان از یک قالب یخ کوچک برای رنگ انداختن زعفران بهره ببرید. استفاده از زعفران برای تهیه این کباب کوبیده اختیاری است اما عطر و بوی آن را خوش می نماید..

در صورت تمایل می توانید خرید زعفران را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های انجام دهید.

مرحله ششم: مایه کباب کوبیده را خوب ورز دهید

در این مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ بعد از اضافه کردن همه مواد، ترکیب به دست آمده را حسابی ورز دهید. خوب ورز دادن مایه کوبیده باعث می گردد تا کباب به خوبی روی سیخ قرار گرفته و هنگام قرار دادن روی زغال مایه کباب نریزد. ورز دادن باید به صورتی باشد که مایه گوشت کوبیده حالت چسبنده پیدا کند.

مرحله هفتم: مایه کباب کوبیده را داخل یخچال نگه دارید

بعد از ورز دادن گوشت کوبیده به مقدار کافی، روی ظرف حاوی مایه کباب را با یک سلفون کاملا بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً استراحت کند. اگر فرصت کافی ندارید، می توانید همان لحظه مایه کباب را به سیخ بکشید.

مرحله هشتم: کباب کوبیده را سیخ بگیرید

سیخ گرفتن کباب کوبیده یکی از اصلی ترین مراحل تهیه این کباب ایرانی است. این کار به دقت و ظرافت احتیاج دارد تا مایه کباب از سیخ جدا نگردد. برای منظور ابتدا یک کاسه آب ولرم را کنار دست خود قرار دهید.

پس از خیس کردن دست با آب برای هر سیخ کوبیده حدود 150 گرم از مایه کباب را بردارید و در دست کمی ورز دهید تا به شکل یک چانه کوچک نان درآید. حالا مایه کباب را با نوک انگشتان بغل سیخ قرار داده و به آرامی از بالا تا پایین کامل روی سیخ پهن کنید.

برای این منظور با دو انگشت اشاره و شست به آرامی روی گوشت فشارهای کوچک ایجاد کنید تا مایه کباب به صورت کاملاً صاف در بالا و پایین سیخ کاملاً پهن گردد. سر و ته گوشت روی سیخ را کمی بیشتر فشار دهید تا علاوه بر محکم شدن گوشت روی سیخ، کشیدن کباب کوبیده از سیخ آسان تر گردد.

مرحله نهم: کباب کوبیده سنگدان را روی منقل زغال قرار دهید

مثل یا برای تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ هم بهتر است از منقل زغال استفاده کرد تا کباب عطر و بوی زغالی بگیرد. پس زغال منقل را آماده کنید. بعد از اینکه همه زغال ها سرخ شدند، آن ها را به صورت یکدست روی منقل پهن کنید. سیخ کباب ها را به صورت مرتب روی منقل بچینید.

حالا با استفاده از یک بادبزن به آرامی زغال ها را باد بزنید تا از حرارت نیفتند. این کار باید با احتیاط انجام گردد. سیخ های کباب بعد از اینکه کمی خودشان را گرفتند، هر یک دقیقه یک بار برگردانید تا همه قسمت های کباب کاملاً پخته شوند.

زغال کبابی و ژل آتشزا را به روش اینترنتی و حضوری می توانید از تهیه کنید.

مرحله آخر: کباب کوبیده را داخل نان بکشید و سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کباب کوبیده سنگدان مرغ باید آنها را به آرامی در داخل نان کشید، طوری که کباب یکدست و بدون تکه شدن از سیخ جدا شوند. بعد از کشیدن کباب مقداری کره آب شده و سماق روی کباب آماده شده بریزید. شما می توانید کباب کوبیده سنگدان مرغ را با یا نان سرو کنید.

در صورت تمایل می توانید برای خرید نان، کره، سماق و انواع برنج ایرانی و برنج خارجی به روش اینترنتی یا حضوری از فروشگاه های اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

روش های دیگر طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ

شما می توانید کباب کوبیده با سنگدان مرغ را به روش های مختلف زیر نیز تهیه کنید:

کباب کوبیده با سنگدان مرغ و گوشت قرمز

ترکیب گوشت گوساله و گوسفندی همراه با سنگدان مرغ می تواند طعم کباب شما را لذیذتر کند. برای تهیه این مدل کباب کوبیده فقط کافی است به جای نصف مقدار سنگدان در دستور اصلی طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ، ترکیب چرخ نموده گوشت گوساله و گوسفندی اضافه کنید.

در صورت تمایل شما می توانید انواع گوشت چرخ نموده، گوشت گاو و گوساله و گوشت گوسفند را به صورت حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های وبلاگ ایران خریداری نمایید.

طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ در تابه

شما می توانید کباب کوبیده با سنگدان مرغ را در داخل تابه نیز به صورت کباب تابه ای درست کنید. برای تهیه کباب به این شکل باید دو عدد تخم مرغ نیز به مایه کوبیده اضافه کنید. سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید خوب گرم گردد.

حالا به مقدار یک نارنگی کوچک از مایه گوشت برداشته و به صورت یک کباب کوچک شکل دهید و آن را در تابه به همان روش سرخ کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ

  • هنگام سیخ گرفتن حتماً دست خود را با آب خیس کنید. این کار باعث می گردد تا موقع سیخ گرفتن مایه کباب به دست شما نچسبد.
  • اگر کباب سنگدان مرغ را ساطوری ریز می کنید، می توانید تکه های پیاز را نیز به صورت نگینی و بسیار ریز خرد نموده و همراه با بقیه مواد خوب ساطوری کنید.
  • برای تهیه این نوع کباب کوبیده آب پیاز را بگیرید تا بافت مایه کباب منسجم تر گردد.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن کباب کوبیده با سنگدان مرغ

چرا کباب سنگدان مرغ روی آتش می ریزد؟

خوب ورز ندادن مایه گوشت کباب کوبیده و استفاده بیش از مقدار از دنبه دلایل اصلی ریزش مایه کباب کوبیده از سیخ هستند.

برای تهیه کباب با سنگدان مرغ، ساطوری کردن یا چرخ کردن کدام بهتر است؟

فرقی نمی نماید شما می توانید از هر دو روش برای تهیه کباب کوبیده بهره ببرید. اگر فرصت کافی ندارید، چرخ کردن سنگدان گزینه بهتری است.

چطور بوی بد سنگدان مرغ را از بین ببریم؟

استفاده از پیاز به مقدار کافی به از بین بردن بوی بد سنگدان مرغ در کباب کوبیده و سایر غذاها با سنگدان مرغ یاری می نماید. شما بعلاوه می توانید سنگدان ها را در ظرفی ریخته و به آن پیاز خرد شده، آبلیمو، نمک و آب اضافه کنید. بعد از گذشت 1 ساعت سنگدان های مرغ را آبکش کنید. توجه نمایید که بیشتر از این مدت نباید سنگدان ها را در ترکیب آب و آبلیمو قرار داد. این کار باعث می گردد تا بافت گوشت سنگدان سفت و چغر گردد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ به روش رستورانی و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ به روش رستورانی و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید