ضرغامی: بعضی از بناهای تاریخی ما تبدیل به سگدونی شده است

به گزارش وبلاگ ایران، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف نمایند، مدیران ما باید راه چاره بدهند.

ضرغامی: بعضی از بناهای تاریخی ما تبدیل به سگدونی شده است

به گزارش ایلنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خاتمه جلسه هیات دولت با حضور در جمع وبلاگ ایران عنوان نمود: در موضوع ابنیه تاریخی مسئله مشارکت بخش خصوصی در بازسازی، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بناهای تاریخی آن هم با معینات استاندارد جزو سیاست های نو دولت مردمی است. البته از گذشته هم چنین سیاستی برقرار بوده اما در این دولت ما این کار را سرعت بخشیده ایم و ابعادش را توسعه دادیم به خاطر اینکه باید مردم مشارکت نمایند چراکه مردم علاقه مندند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابنیه تاریخی ما در حال از بین رفتن است و هیچ اعتباری برای بازسازی آنها در کشور وجود ندارد، گفت: تازه بعد از بازسازی هم مسئله نگهداری و مدیریت آنجا خودش بحث مفصلی است. خود مردم باید مشارکت نمایند. بخش خصوصی که علاقه مند مثل خیلی از حوزه های دیگر می تواند یاری کند. بنابراین طبق مزایده ای که صورت می گیرد این ابنیه به افرادی اجاره داده می گردد با مدت معین و مبلغ اجاره معین آنها بازسازی می نمایند، نگهداری می نمایند و در حوزه هایی که ما تعریف می کنیم کاربری خوبی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. این کار، کار بسیار خوبی است.

ضرغامی ادامه داد: نظارت روی این مسئله هم با خود وزارت میراث است در این صورت این ابنیه تنها آسیب نمی بینند بلکه از آسیب نجات پیدا می نمایند. الان بسیاری از این ابنیه هستند که تعمیر شده اند. در شهرستان های مختلف برخی از این ها را خودم افتتاح کردم. وقتی این ابنیه افتتاح می گردد کارشناسان و رسانه ها می آیند و لذت می برند از این همه سرمایه گذاری که برای بازسازی این بناها شده است و استفاده مردم را خواهیم داشت در غیر این صورت این ابنیه تبدیل می گردد به محلی برای معتادان.

وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در خصوص خر سواری مطرح کردند نمی خواهم استفاده کنم ولی برخی از این بناها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جاهایی را نشان دادم که یک بنایی 100 ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه های شهرهای مختلف، درب را که باز نموده ایم سگها پارس نموده اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم. نباید اینطور باشد مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف نمایند، مدیران ما باید راهکار بدهند.

منبع: فرارو

به "ضرغامی: بعضی از بناهای تاریخی ما تبدیل به سگدونی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: بعضی از بناهای تاریخی ما تبدیل به سگدونی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید