خبرنگاران 60 درصد کالاهای کرمانشاه با نظارت اداره استاندارد صادر می گردد

به گزارش وبلاگ ایران، کرمانشاه - خبرنگاران - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: از مجموع کالاهای صادر شده به وسیله مرزهای استان به خارج از کشور، بیش از یک میلیون تن از این کالاها، معادل 60 درصد کل کالاهای صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و با نظارت ستاد اداره کل و ادارات تابعه مستقر در نقاط صفر مرزی صادر شده است.

خبرنگاران 60 درصد کالاهای کرمانشاه با نظارت اداره استاندارد صادر می گردد

محمودرضا احتیاجی روز شنبه به خبرنگار وبلاگ ایران اضافه نمود: در راستای اجرای تکالیف قانونی و به منظور حمایت از فراوریکنندگان و مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود و خروج کالاهای نامرغوب، این اداره کل بر تمام اقلام وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی مرزی استان نظارت کرده و تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای مربوطه، مجوز صادرات یا واردات آنها صادر می شود.

وی توضیح داد : از ابتدای امسال این اداره کل با هدف کنترل و نظارت مستقیم بر کیفیت کالاها، تعداد 820 اظهارنامه صادراتی و واردات ثبت، همچنین به منظور ارائه خدمت به فعالان مالی و خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه، تعداد 655 معین ماهیت نمونه های صادراتی و وارداتی را انجام داده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه یادآور شد: عمده معین ماهیت کالاهای صادراتی شامل خاک بنتونیت، کربنات کلسیم، اسیدسولفوریک، خورده سنگ، پودر قیر طبیعی، سولفات آلومینیوم، سنگ آهن، سولفات باریم و عمده معین ماهیت کالاهای وارداتی از مبادی منطقه نیز مربوط به ضایعات شمش آلومینیوم، لاستیک خودرو ، تجهیزات مورد احتیاج خط فراوری و مواد اولیه کارخانجات داخلی می باشد.

احتیاجی اضافه نمود: صدور گواهینامه های انطباق صادراتی از سوی استاندارد، باعث ایجاد زمینه رقابت با کالاهای مشابه خارجی ، حفظ بازارهای بین المللی و همچنین تشویق واحدهای صنعتی به فراوری کالای با کیفیت خواهد شد.

براساس آمار اداره کل گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماه سپری شده از امسال 709 میلیون و 360 هزار و 154 دلار کالا به وزن یک میلیون و 765 هزار و 673 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 60 درصد کالاهای کرمانشاه با نظارت اداره استاندارد صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 60 درصد کالاهای کرمانشاه با نظارت اداره استاندارد صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید