خبرنگاران خدمات دندان پزشکی در ملایر جهت مقابله با کرونا متوقف شد

به گزارش وبلاگ ایران، همدان- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در حال حاضر خدمات دندانپزشکی جز موارد اورژانسی، در سطح این شهر انجام نمی شود.

خبرنگاران خدمات دندان پزشکی در ملایر جهت مقابله با کرونا متوقف شد

محسن ترکاشوند عصر شنبه در نشست ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ملایر گفت: با توجه به جایگاه مهم کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی، دستگاه های تب سنج برای سنجش کارگران در این واحدها قرار داده ایم تا موارد مشکوک را به سرعت به ما اعلام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آموزش ها را در واحدهای تولیدی و صنعتی متمرکز کرده ایم.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: با توجه به ضرورت حفظ سلامت زندانیان، باید از تب سنج لیزری استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه شرایط این شهرستان نگران کننده نیست و آموزش ها در بالاترین سطح ارایه می شود ادامه داد: تا به امروز مورد مثبتی در این شهرستان مشاهده نشده و 12 مورد مشکوک به کرونا در بخش ایزوله تنفسی تحت مراقبت هستند.

دکتر ترکاشوند با تاکید بر اینکه هفته جاری با توجه به پیک شیوع بیماری، شهروندان کمترین تردد و تجمع را در سطح شهر داشته باشند گفت: برای حفظ سلامت مردم و مقابله با ویروس کرونا، معابر و خیابان های شهر ضد عفونی می شود و در صورت نیاز روستاها نیز ضد عفونی خواهد شد.

وی با اشاره به ضد عفونی جایگاه های سوخت، بانک ها، دستگاه های اجرایی و سایر اماکن پر تردد، خواستار اختصاص بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر برای ارایه آموزش های مقابله با ویروس کرونا به شهروندان شد.

ترکاشوند با بیان اینکه تا حد امکان باید رفت و آمدها به استان قم و سایر نقاط آلوده کشور متوقف شود، یادآور شد: هر سه بیمارستان دکتر غرضی، امام حسین(ع) و مهر ملایر مجهز به دستگاه امحاء زباله های عفونی بیمارستانی هستند.

شرایط ما در فصل شیوع آنفلوآنزا بدتر بود

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه در فصل شیوع آنفلوآنزا شرایط بسیار بدتری از شرایط کنونی داشتیم تاکید کرد: هفته نخست شیوع ویروس کرونا را در این شهرستان به خوبی سپری کردیم و شرایط نگران کننده نیست.

محمدرضا توکلی اضافه کرد: هفته مهمی را پیش رو داریم و مردم باید برای عبور از شرایط کنونی همراهی لازم را با ما داشته باشند.

وی پیک شیوع ویروس کرونا را دست کم تا 2 هفته آینده عنوان و اعلام نمود: کادر درمان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا است و تمامی اقدامات لازم در این بیمارستان اجرا شده است.

رییس بیمارستان دکتر غرضی ملایر ادامه داد: اورژانس این بیمارستان شرایط خوبی دارد و 15 تخت در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان تجهیز شده است.

دکتر توکلی گفت: 2 مورد مشکوک به کرونا در این بیماستان بستری بود که امروز جواب آزمایش آنها منفی اعلام شد.

ضد عفونی روزانه ناگان عمومی درون شهری

مدیر روابط عمومی شهرداری ملایر نیز در این نشست گفت: از سه روز گذشته کار ضد عفونی ناوگان حمل و نقل درون شهری ملایر آغاز شده و اتوبوس ها و تاکسی های سطح شهر هر شبانه روز ضد عفونی می شوند.

محمدرضا طالبیان با بیان اینکه عرضه قلیان در پارک ها و دکه های سطح شهر ممنوع است اضافه کرد: در صورت مشاهده عرضه قلیان در این مکان ها به شدت با آنها برخورد و قرارداد آنها لغو خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ضد عفونی شهر ملایر اعلام نمود: تمامی پارک ها، شهر بازی ها، سرویس های بهداشتی، بازار سنتی، معابر و خیابان های سطح شهر هر روز ضد عفونی می شود.

طالبیان اضافه کرد: علاوه بر نصب بنرهای آموزشی، بیلبوردها و تلویزیون های شهری نیز به امر آموزش مقابله با ویروس کرونا و نحوه رعایت موارد بهداشتی اختصاص داده شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خدمات دندان پزشکی در ملایر جهت مقابله با کرونا متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمات دندان پزشکی در ملایر جهت مقابله با کرونا متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید