خبرنگاران استان بوشهر رتبه چهارم نسخه نویسی الکترونیکی کشور را کسب کرد

به گزارش وبلاگ ایران، بوشهر-خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: این استان با زیر پوشش قرار دادن 58 درصد از موسسه های تشخیصی و درمانی بخش خصوصی، در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی رتبه چهارم کشور را کسب نموده است.

خبرنگاران استان بوشهر رتبه چهارم نسخه نویسی الکترونیکی کشور را کسب کرد

پرویز رمضانی روز چهارشنبه در نشست خبری اضافه نمود: تا کنون 2 هزار و 100 نسخه دارویی به صورت الکترونیکی در استان بوشهر تجویز شده است.

وی اضافه نمود: در زمان حاضر نسخه نویسی الکترونیکی برای مطب ها، پزشکان عمومی، متخصصان و فوق تخصص ها در بخش خصوصی شروع و تا امروز 110 مطب به این سامانه متصل شده است.

رمضانی ادامه داد: در برخی از شهرستان ها یک یا دو مطب وجود دارد که پوشش آن ها در این سامانه کامل است و امید می رود این پوشش برای سایر شهرستان ها نیز تا انتها این ماه تکمیل گردد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: به رغم همه مشکلاتی که شیوع کرونا در جامعه ایجاد نموده است، اما در این شرایط زمینه آشنایی مردم با خدمات الکترونیک تا حد زیادی افزایش یافته و سبب شده بتوانند خدمات خود را در فضای مجازی دریافت نمایند به همین دلیل پزشکان نیز استقبال خوبی از ارائه خدمات به شکلی الکترونیکی داشتند.

رمضانی اضافه نمود: استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی با هدف جلوگیری از جابه جایی کاغذ و دفترچه بین بیمه شونده و موسسه های تشخیصی و درمانی تاثیر بسزایی در پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه دارد.

وی اضافه نمود: جلوگیری از نسخه پیچی اشتباه به علت بدخطی پزشک، شفافیت در نوع تعامل بیمه با موسسه های تشخیصی درمانی، هشدار به پزشک در خصوص تداخل های دارویی تجویز شده، امکان ارائه نسخه چاپی واضح با نام و دستور مصرف دارو به بیمار، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ناشی از میزان بالای صدور دفترچه و اتلاف وقت بیمه شونده از مزایای تجویز نسخه به شکل الکترونیکی است.

رمضانی درباره فرایند استفاده از این سامانه گفت: بیمار با ارائه کد ملی در سامانه پذیرش می گردد و پس از ورود به مطب، پزشک بیمار را انتخاب و برای او دارو و وسایر خدمات تجویز می نماید در انتها یک کد رهگیری به بیمار داده می گردد تا به ارائه آن کد به داروخانه داروی خود را دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و وارد کردن کد ملی بیمار، شرایط همپوشانی بیمه شونده در بخش سرپایی نیز تعیین می گردد این در حالی است که تا کنون تنها با استفاده از کد ملی در بخش بستری بیمارستانی شرایط بیمه شونده بیمار نمایش داده می شد.

رمضانی گفت: از دیگر برنامه های اجرا شده بیمه سلامت استان تکمیل اطلاعات اسناد بیمارستانی بیمه شوندگان به شکل الکترونیکی از مهر ماه گذشته است که کمترین فایده آن جلوگیری از جابه جایی کاغذهای بیمارستانی است.

وی اضافه نمود: تمدید اعتبار دفترچه های بیمه شوندگان و قراردادهای موسسه های تشخیصی و درمانی تا انتها خرداد ماه بدون مراجعه حضوری، استحقاق سنجی الکترونیکی افرادی که اعتبار دفترچه آنان به انتها رسیده باشد، افزایش سقف داروهایی که به تایید احتیاج دارند از 6 به 8 میلیون تومان و رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیماران از جمله اقدام های بیمه سلامت استان برای کاهش رفت و آمد و اجتماع بود که در راستای یاری به کنترل شیوع کرونا اجرا شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: بیمه سلامت در راستای پوشش هزینه های درمانی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا دوره انتظار برای صدور دفترچه بیمه این بیماران را حذف کرد و بیمارانی که با احتمال ابتلا به کرونا به بیمارستان ها مراجعه می نمایند و بیمه درمانی ندارند نیز به سرعت زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

رمضانی از همکاری بیمه سلامت استان بوشهر در پاسخگویی تلفنی به سوالات کرونایی مردم در سامانه 1666 اطلاع داد و گفت: این همکاری که در دو سطح کارشناسی و تخصصی و در چند شیفت صورت گرفت، اقدام ارزنده ای در اطلاع رسانی مردم در روزهای اوج کرونا بود که بار مراجعه ها به بیمارستان ها را کم کرد.

وی ضدعفونی اماکن و اداره های بیمه، تهیه ماسک، دستکش و اجرای برنامه دورکاری بدون ایجاد کوچک ترین وقفه در خدمات رسانی به مردم را از دیگر اقدام های بیمه سلامت برای محافظت از کارکنان و بیمه شوندگان عنون کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از ارزیابی وسع متقاضیان استفاده رایگان از این بیمه اطلاع داد و اضافه نمود: ارزیابی وسع از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس بانک های اطلاعاتی چون هدفمندی یارانه ها و سایر اطلاعات انجام می گردد و نتیجه ارزیابی از طریق پیامک به اطلاع متقاضی می رسد.

رمضانی اضافه نمود: تا کنون 6 هزار و 700 نفر در استان درخواست ارزیابی وسع ارائه نموده اند و دهک های 1 تا 3 به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از اول اسفند تا انتها فروردین ماه 60 میلیارد تومان از مطالبه موسسه های تشخیصی و درمانی استان بوشهر پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 500 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استان بوشهر رتبه چهارم نسخه نویسی الکترونیکی کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان بوشهر رتبه چهارم نسخه نویسی الکترونیکی کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید