خبرنگاران آمریکا معافیت تحریم های هسته ای ایران را تمدید می نماید

به گزارش وبلاگ ایران، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز بامداد روز سه شنبه گزارش داد: انتظار می رود آمریکا معافیت تحریم های ایران در حوزه فعالیت های منع گسترش سلاح های هسته ای را تمدید کند.

خبرنگاران آمریکا معافیت تحریم های هسته ای ایران را تمدید می نماید

رویترز به نقل از چندین مقام مطلع نوشت: پیش بینی می گردد ایالات متحده اجازه دهد شرکتهای روسی، چینی و اروپایی همچنان به فعالیت خود در سایت های هسته ای ایران ادامه دهند.

این منابع که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند و یکی از مقامات آمریکایی را نیز شامل می گردد، گفتند که تصمیم ایالات متحده می تواند از اوایل روز دوشنبه (به وقت محلی) برای تمدید معافیت تحریم های فعالیت شرکت های غیر آمریکایی برای همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی گردد.

براساس معافیت تحریم های صادر شده توسط آمریکا، فعالیت منع گسترش سلاح های هسته ای در راکتور تحقیقات آب سنگین اراک، نیروگاه هسته ای بوشهر، راکتور تحقیقاتی تهران و سایر موارد ادامه خواهد یافت.

تهران ، بارها ادعای کشورهای غربی در خصوص کوشش برای توسعه سلاح های هسته ای رد نموده است.

آمریکا در هشتم فروردین ماه نیز مدت معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز و برق از ایران را یک ماه تمدید کرد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: مدت معافیت تحریمی عراق برای واردات گاز و برق از ایران را 30 روز تمدید می کنیم. هدف ما از این تصمیم تامین احتیاج فوری مردم عراق به انرژی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمریکا معافیت تحریم های هسته ای ایران را تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا معافیت تحریم های هسته ای ایران را تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید