تولد دو توله پلنگ عربی در خطر انقراض

به گزارش وبلاگ ایران، یک جفت توله پلنگ عربی در مرکز تحقیقات حیات وحش شاهزاده سعود الفیصل به عنوان بخشی از برنامه اسارت و پرورش به جهان آمدند.

تولد دو توله پلنگ عربی در خطر انقراض

به گزارش وبلاگ ایران، در حال حاضر، پلنگ عربی در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان به شدت در خطر انقراض طبقه بندی شده است.

کمیسیون سلطنتی الولا گفت: ما تولد آن ها را جشن می گیریم، زیرا نقطه عطف دیگری در کوشش خود برای بازگرداندن قدرت تعادل طبیعت در العلا را رقم می زنیم.

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که این توله ها در مرکز تحقیقات حیات وحش شاهزاده سعود الفیصل به عنوان بخشی از یک برنامه اسارت و پرورش به جهان آمدند که در پی افزایش تعداد پلنگ های عربی و اسکان مجدد آن ها در طبیعت است.

زیستگاه این پلنگ که قبلاً شبه جزیره عربستان را در بر می گرفت و به شام می رسید، اکنون به سه کشور عربستان سعودی، عمان و یمن محدود شده است. در حالی که پس از قرن ها از بین رفتن زیستگاه و شکار غیرقانونی، تعداد گونه ها در طبیعت کمتر از 200 قلاده تخمین زده می گردد.

کمیسیون سلطنتی العلا برای حفظ پلنگ عربی ابتکارات مختلفی از جمله توسعه برنامه پرورش به وسیله افتتاح مرکز پرورش پلنگ عربی در ذخیره گاه طبیعی شرعان و ایجاد صندوق جهانی را در دستور کار قرار داده است.

تعهد به حفظ پلنگ عربی عمیقاً در عربستان سعودی جریان دارد. در ژوئن 2016، شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان سعودی طی توافقنامه ای با سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری طی 10 سال برای حفاظت جهانی از پلنگ و احیای جمعیت پلنگ عربی کوشش کرد.

منبع: فرارو

به "تولد دو توله پلنگ عربی در خطر انقراض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد دو توله پلنگ عربی در خطر انقراض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید