لائوس، ناشناخته ای در جنوب شرق آسیا

به گزارش وبلاگ ایران، آشنایی با کشور لائوس

کشور لائوس در شرق آسیا در میان همسایگان شناخته شده ای چون تایلند و چین قرار گرفته و اگرچه تمام مرزهای این کشور در خشکی است و مرز آبی در آن دیده نمی گردد، کشوری سرسبز و بارانی است. مرکز این کشور وینتیان است؛ کشوری که هنوز زندگی سنتی مردم در آن جریان دارد و طبیعت بکر و دست نخورده آن بسیار چشم نواز است.

لائوس، ناشناخته ای در جنوب شرق آسیا

لائوس سه فصل آب وهوایی دارد؛ فصل گرم که گاهی دمای هوا تا 40 درجه سانتی گراد هم می رسد، فصل بارانی که از اردیبهشت تا مهر طول می کشد و فصل خشک که از آبان تا اسفند ادامه دارد. پس اگر می خواهید به این کشور سفر کنید بهتر است در فصل خشک سفر کنید که با سیلاب ها و باران های آزاردهنده روبرو نشوید.

مهم نیست که به کدام شهر لائوس سفر می کنید، همه شهرهای این کشور آرام و به دور از هیاهو شهرهای بزرگ هستند. در شهرهای لائوس خبری از برج های بلند و آسمان خراش نیست. مردم این کشور اغلب بوداییند و به همین دلیل هم معابد بودایی زیادی در این کشور دیده می گردد؛ معابدی که ظاهری متفاوت از معابد دیگر کشورها دارند. این معابد در شهر لوانگ پرابانگ آنقدر زیادند و در کنار معماری ها و ساختمان های دوران استعمار، باعث شده تا این در لیست جهانی یونسکو به ثبت برسد.

اما شاید در کنار طبیعت سرسبز و زیبای لائوس، آنچه گردشگران و جهانگران را به این کشور مشتاق می نماید، هزینه های پایین سفر به این کشور است؛ هم هزینه اقامت در این کشور پایین است و هم هزینه خورد و خوراک. اقامت گاه ها از هاستل های مقرون به صرفه تا هتل هایی گران تر در این کشور دیده می گردد اما در گران ترین هتل هم خبری از هزینه های نجومی نیست.

غذاهای خوشمزه خیابانی در شهرها دیده می گردد؛ غذاهایی که مخصوص این کشور است و حتما باید طعمشان را چشید. در بازارهای این کشور نه تنها برترین راه برای آشنایی با مردم لائوس است و در فرهنگ مردم آن به خوبی نمایان است بلکه برترین غذاها را نیز می توانید پیدا کنید.

اما طبیعت زیبا و معابد متفاوت تنها زیبایی لائوس نیست؛ هر ساله در این کشور فستیوال هایی برگزار می گردد که مجذوب کنندهیت زیادی برای گردشگران دارد. فستیوالی که در شروع سال نو در این کشور برگزار می گردد و به جشن آب هم معروف است، فستیوال فیل که در ان فیل های زیادی شرکت می نمایند و فستیوال موشک از جمله فستیوال های مجذوب کننده این کشور هستند.

برترین نرخ پروازی به سراسر جهان

رزرو هتل در سراسر جهان

منبع: فلای تودی

به "لائوس، ناشناخته ای در جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لائوس، ناشناخته ای در جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید