تحصیل 125 دانش آموزآسیب دیده بینایی درمدارس کردستان

به گزارش وبلاگ ایران، رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری 125 دانش آموز آسیب دیده بینایی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وتوانبخشی آموزش وپرورش استثنایی استان استفاده می نمایند.

تحصیل 125 دانش آموزآسیب دیده بینایی درمدارس کردستان

طالب محمدی با تبریک فرارسیدن 23 مهرماه (15 اکتبر) روز جهانی عصای سفید گفت: 125 دانش آموز آسیب دیده بینایی در مدارس با احتیاج های ویژه وتحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد 25 دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب بینایی در مدارس با احتیاج های ویژه پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان های سنندج، سقز، دیواندره، مریوان وقروه تحصیل می نمایند.

او اضافه کرد: 100 دانش آموز تلفیقی - فراگیر دارای آسیب بینایی خفیف تا شدید نیز در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

محمدی با اشاره به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، نوید بخش حضور اجتماعی نابینایان بعنوان شعار روز عصای سفید گفت: با تمرکز هر چه بیشتر جامعه نسبت به مسائل افراد نابینا وکم بینا و مطلع سازی جامعه می توان تحقق اهداف پیش رو در راستای احیای حقوق نابینایان را محقق کرد.

او با اشاره به اهمیت پیشگیری از معلولیت ها اظهارداشت: در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان امسال هزارو 255 نوآموز به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شدند که 580 نفر بدون مشکل و 675 نفر دارای اختلال بودند.

غو اضافه کرد: از این تعداد نوآموز که احتیاج به مداخلات درمانی داشتند 521 نفر احتیاج به عینک، 116 نفر تحت درمان آمبلیوپی، 31 نفر تحت درمان دارویی و جراحی، 6 نفر معرفی به مدارس عادی با یاری معلم رابط وکتاب درشت خط و 1 نفر به مدارس با احتیاج های ویژه معرفی شدند.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وظیفه سنگین تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی را عهده داراست، یادآور شد: آموزش باید بر مبنای ظرفیت دانش آموزان باشد، چرا که هر دانش آموز احتیاج های مخصوص به خودرا دارد و بر اساس همین احتیاج ها باید آموزش های لازم را دریافت کند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید برتوانمندی دانش آموزان آسیب دیده بینایی به عنوان توانمندترین گروه معلولان اضافه کرد: روز جهانی نابینایان، تبلور قابلیت ها، توانمندی ها و شان و منزلت اجتماعی نابینایان است تا با بهره گیری از این فرصت کوتاه نگرشی مطلوب در جامعه نسبت به آنان فراهم گردد.

محمدی با بیان اینکه نابینایان در بسیاری از قابلیت ها و ویژگی ها از بقیه افراد جامعه توانمندتر هستند و باید شرایط، زمینه و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار گیرد، اضافه کرد:آموزش وپرورش استثنایی کوشش می نماید که دانش آموزان نابینا و کم بینا همراه با سایر دانش آموزان در نظام آموزشی عادی مشغول به تحصیل شوند.

وبلاگ ایران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحصیل 125 دانش آموزآسیب دیده بینایی درمدارس کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 125 دانش آموزآسیب دیده بینایی درمدارس کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید