برای پیک نیک کوکوی نهنگ درست کنید

به گزارش وبلاگ ایران، وقتی که فرزندتان به هیچ وجه حاضر نیست ماهی بخورد، لااقل تن ماهی را جایگزین آن کنید البته مطمئنا برای بچه هایی که ماهی دوست ندارند نمی گردد ساندویچ تن ماهی درست کرد ولی روی پخت کوکوی سیب زمینی با تن ماهی فکر کنید به خصوص آنکه فرزند شما خودش هم در پخت آن دخیل باشد.

برای پیک نیک کوکوی نهنگ درست کنید

ضمناً ساندویچ این کوکوی سیب زمینی برای پیک نیک و غذای بین راه هم مناسب است.

مواد لازم

3 عدد سیب زمینی درشت

25 گرم کره

یک عدد تخم مرغ

اندازه کمی شیر

یک قوطی تن ماهی

به اندازه لازم روغن مخصوص سرخ کردن

چند عددنخود فرنگی

چند برگ جعفری تازه

به تعداد لازم خیار، گوجه فرنگی، خیارشور و لیموترش

75 گرم خمیر تازه داخل نان باگت

شما بزرگترها:

سیب زمینی ها را شسته و سپس همراه با پوست کن در اختیار فرزندتان بگذارید و البته به او آموزش دهید چطور با پوست کن پوست سیب زمینی را بکند. البته نظارت و همکاری در خرد کردن و در آخر روشن کردن اجاق گاز هم مربوط به شماست.

شما بچه ها:

بعد از اینکه پوست هر سه سیب زمینی را کندید با یاری بزرگ ترتان آغاز به خرد کردن هر کدام از آنها کنید ضمناً از بزرگ ترتان بخواهید در قابلمه کوچکی آب بریزد و روی اجاق گاز قرار دهد حالا سیب زمینی های خرد شده را داخل آب قابلمه بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بپزد.

شما بزرگترها:

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخته شدند آنها را در سبدی آبکش کنید سپس سیب زمینی پخته شده را دوباره به همان قابلمه برگردانید.

شما بچه ها:

قابلمه را روی کابینت یا میز بگذارید مواظب باشید داغ نباشد کره و شیر را روی سیب زمینی های پخته بریزید تخم مرغ را هم شکسته و به سیب زمینی و کره و شیر اضافه کنید.

شما بزرگترها:

قابلمه را شما نگه دارید و از فرزندتان بخواهید با استفاده از گوشتکوب یا وسیله ای شبیه به آن آغاز به له کردن سیب زمینی کند. احتمالا شما هم باید در این کار به او یاری کنید.

شما بچه ها:

سعی کنید با فشار گوشتکوب سیب زمینی ها را له کنید ولی اگر زورتان نمی رسد از بزرگترتان بخواهید برایتان رنده بیاورد و سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کنید. شاید این کار برایتان راحت تر باشد.

شما بزرگترها:

کاسه متوسطی آماده کنید و تن ماهی را برای فرزندتان با زکنید و در اختیارش بگذارید.

شما بچه ها:

سیب زمینی له شده را داخل کاسه بریزید و تن ماهی، خمیر داخل نان باگت و کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. حالا از بزرگترتان بخواهید کاسه را نیم ساعت در فریزر قرار دهد.

شما بزرگترها:

دستانتان را با آب خیس نموده و اندازهی از مایه کوکو را بردارید و به شکل ماهی درآورید. این کار را به فرزندتان هم نشان دهید.

شما بچه ها:

شما هم همزمان با مادر یا پدرتان دستانتان را خیس نموده و پدر یا مادرتان را در درست کردن ماهی ها یاری کنید.

شما بزرگترها:

این مرحله دیگر کار شماست. حالا باید کوکوها را در تابه ای حاوی روغن که دو دقیقه پیش روی شعله اجاق گاز قرار داده اید تا داغ گردد، سرخ کنید.

شما بچه ها:

چند دستمال کاغذی حوله ای مخصوص آشپزخانه داخل یک سینی قرار دهید و از بزرگترتان بخواهید کوکوهای سرخ شده را روی دستمال بچیند. با یک دستمال کاغذی دیگر روی کوکو کمی فشار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته گردد. حالا با نخودفرنگی برای این نهنگ چشم بگذارید. برگ جعفری هم نقش آب بالای سر نهنگ را ایفا می نماید آن را بالای سرش بگذارید. برای امواج دریا هم می توانید از خیار پوست گرفته و حلقه حلقه شده مثل تصویر بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "برای پیک نیک کوکوی نهنگ درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیک نیک کوکوی نهنگ درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید