اولین کسی که تراشه ها تشخیص هویت را زیر پوست خود گذاشت که بود؟

به گزارش وبلاگ ایران، مثل همیشه اولین استفاده کنندگان از فناوری های تازه کسانی هستند که برای این کار داوطلب می شوند؛ گاهی آدم های مشهور و گاهی هم افراد بی نام و نشان. درباره این تراشه ها اما اولین داوطلب، مدیر یک شرکت امنیتی است.

اولین کسی که تراشه ها تشخیص هویت را زیر پوست خود گذاشت که بود؟

به گزارش وبلاگ ایران،جوزف کرول می گوید این چیپ را به خاطر مسایل پزشکی زیر پوست خودش جاسازی کرده است. کرول - یکی از مدیران شرکت Virtual Corporation - فقط یک دهم ثانیه صبر کرد تا برچسب RFID (چیپ تعیین هویت ساطع کننده امواج رادیویی) زیر پوستش جاسازی شود و اثر باقیمانده از این عمل تنها یک نقطه قرمز رنگ کوچک بود.

جوزف کرول برای این حاضر شد آزمایش اولیه روی او انجام بگیرد که در یک تصادف هنگام بازی اسکی، جسمی فلزی وارد چشم چپش شد. این تکه کوچک فلز دارد کم کم کار خودش را می کند و به همین دلیل لازم است تا دکترها بدانند آنجا چه خبر است. البته این مدیر شرکت امنیتی به یکی دو تا دارو هم حساسیت دارد.

وقتی اوضاع بحرانی می شود، پزشک با حرکت دادن یک وسیله خواننده روی چیپ، رمز 16 رقمی را به دست می آورد. به کمک همین عدد، دکتر می تواند کلیه اطلاعات پزشکی یا هر چیز دیگری را که کرول با وارد کردن آنها در وب سایت شرکت موافقت کرده، به دست بیاورد. البته جوزف کرول می گوید: من فقط درباره اطلاعات پزشکی موافقت کرده ام. اگر اطلاعات دیگری بخواهند من اولین کسی خواهم بود که این چیپ را از پوستم در می آورم.

منبع: همشهری آنلاین

به "اولین کسی که تراشه ها تشخیص هویت را زیر پوست خود گذاشت که بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کسی که تراشه ها تشخیص هویت را زیر پوست خود گذاشت که بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید