از کودکی تا افسانه DOOM؛ روایت جان رومرو از گذشته و زندگی با صنعت بازی
به گزارش وبلاگ ایران، جان رومرو (John Romero)، طراح افسانه ای صنعت بازی، در مصاحبه ای در کامیک کان 2023 درباره کتاب، فلسفه اش در خصوص بخشش و موارد دیگر صحبت نموده است.
دیوید کراداک (David Craddock) از رسانه شک نیوز که با جان رومرو مصاحبه نموده، در مقاله ای که در این مورد نگارش نموده، در خصوص خاطرات کودکی خود می گوید:
کرادوک در مراسم کامیک کان، ابتدا به معرفی خود می پردازد:
رومرو در پاسخ می گوید:
ناگفته های از زندگی جان رومرو
کرادوک با اشاره به اینکه کتاب رومرو شامل داستان های شخصی ناگفته ای از زندگی این بازی ساز بزرگ است، اعلام کرد:
رومرو در پاسخ گفت:
کرادوک در ارتباط با اینکه بسیاری از افراد رومرو را با تگزاس می شناسند، اعلام کرد:
جان رومرو می گوید:
در ادامه کرادوک با اشاره به خاطرات کودکی رومرو گفت:
رومرو در پاسخ به این سؤال با اشاره به شرایط سختش خاطرنشان می نماید که به آن عادت داشته است:
او بعلاوه در خصوص بلندی موهایش و ارتباط آن با فرهنگش گفت:
کرادوک به کوتاه کردن موهای رومرو در سال 2000 اشاره می نماید که روی یک مجله منتشر شده بود و رومرو در خصوص علت آن می گوید:
دوم گای!
کرادوک با اشاره به اینکه سالی دو سه بار بازی DOOM را تجربه می نماید، گفت:
جان رومرو با اشاره به اهمیت DOOM به عنوان نامی که او بیشتر به خاطرش شناخته می گردد، اعلام کرد:
کرادوک خطاب به رومرو می گوید که کمتر از یک سال بعد، به یک مدل واقعی تبدیل شده و این چیزی است که همه ما رومرو را بیشتر با آن می شناسیم به خصوص به عنوان یک مدل سر بریده در سرانجام Doom II. او در ادامه گفت:
جان رومرو پاسخ می دهد:
کرادوک در ادامه به علاقه رومرو به نقاشی اشاره می نماید:
رومرو می گوید:
کرادوک با اشاره به روابط سخت رومرو با پدرش می گوید:
جان رومرو در پاسخ بیان می نماید:
کرادوک به رومرو خاطرنشان می نماید که چگونه شخصیتی بسیار منطق محور مانند شخصیت یک برنامه نویس داشته است. او از رومرو می پرسد که آیا حتی قبل از اینکه کدنویسی را کشف کند، زندگی را اینگونه پردازش می نموده است و رومرو در پاسخ می گوید:
کرادوک اشاره می نماید که Apple II اولین کامپیوتر شخصی او بوده است:
رومرو در پاسخ به کرادوک گفت:
کرادوک بیان می نماید که Apple II در بسیاری از کلاس های درس آن دوران نیز نقش داشته است. او خاطرنشان می نماید که در کلاس چهارم ابتدایی مشغول بازی The Oregon Trail در Apple II بوده است. رومرو نیز به خاطرات خود در این زمینه اشاره نموده و می گوید:
کرادوک بعلاوه به آثار اولیه اید سافتور اشاره می نماید:
رومرو می گوید:
جالب است بدانید که رومرو در اوایل کارش در کمپانی Origin Systems کار نموده است. او در رابطه با دیدار با ریچارد گاریوت (Richard Garriott) گفت:
او در ادامه در خصوص دیگر بازی سازان مشهوری که دوست داشته آن ها را دیدار کند، اضافه کرد:
شکل گیری اید سافتور و یکی از اولین موتورهای بازی سازی
کرادوک بعلاوه یکی از خاطرات مجذوب کننده رومرو را خاطرنشان می نماید:
رومرو بیان می نماید:
کرادوک در سؤال بعدی خود به بازی Commander Keen اشاره می نماید:
رومرو می گوید:
کرادوک بعلاوه یکی دیگر از پیامدهای داستان ذکر شده را بیان می نماید:
رومرو نیز این موضوع را تایید می نماید:
کرادوک خاطرات خود با یکی از آثار ابتدایی اید سافتور بازگو می نماید:
رومرو از علت این موضوع می گوید:
رومرو بعلاوه در خصوص منشاء شخصیت Dangerous Dave به عنوان یکی از محبوب ترین شخصی های خود قبل از اید سافتور گفت:
کرادوک با اشاره به نقشه E1M1 بازی DOOM گفت:
جان رومرو در پاسخ می گوید:
جالب است بدانید یوتیوبری به نام Descino که به تمام کردن مراحل DOOM با درجه های سختی بالا مشهور است، در امسال، آثار Ultimate Doom ،Doom II و اپیزود Sigil را روی حالت Nightmare به صورت 100 درصدی به اتمام رساند. رومرو در این باره گفت که نمی تواند روی درجه سختی ذکر شده از مرحله سوم (E1M3) به بعد را بگذراند. او در خصوص این سختی می گوید:
رومرو بعلاوه در خصوص نقشه های مورد علاقه ای از DOOM که خود آن ها را نساخته گفت:
در ادامه رومرو به بعضی از اصول طراحی بازی در دهه های 80 یا 90 میلادی که امروزه محو شده اند، اشاره می نماید:
کرادوک در خصوص این ماد مشهور گفت:
جان رومرو می گوید:
در نهایت رومرو در سرانجام مصاحبه گفت:
منبع: Shacknews
منبع: دیجیکالا مگ