گالاپاگوس؛ مجموعه جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی

به گزارش وبلاگ ایران، جزیره های آتشفشانی گالاپاگوس، در شرق اقیانوس آرام در 900 کیلومتری سواحل غربی آمریکای جنوبی است. بسیاری از گردشگران از جاذبه های این جزیره شگفت انگیز بی خبر هستند و در سفر خود از تماشا این جزیره صرف نظر می نمایند.

گالاپاگوس؛ مجموعه جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی

جزایر گالاپاگوس در شرق اقیانوس آرام، مجموعه جزایری زیبا با گونه های گیاهی و جانوری متفاوتی هستند که هر فردی را مجذوب می نمایند.

این مجموعه جزایر آتش فشانی در شرق اقیانوس آرام قرار گرفته است و گردشگران برای بازدید از جزیره باید حدود 900 کیلومتر را از آمریکای جنوبی طی نمایند. راستا طولانی این جزیره تا مرکز شهر باعث شده تا بسیاری از جهانگرد ها در برنامه سفری خود بازدید از جزیره را حذف نمایند. ولی این تصمیم، بدون شک تصمیم درستی نخواهد بود!

این جزیره به عنوان بهترین جزیره در منطقه مکزیک و آمریکای جنوبی شناخته شده است. اولین ورود به جزایر گالاپاگوس در سال 1535 بود. کشیشی به نام فری توماس دو برلانگا در راستا بازگشت خود از پرو گم می گردد و در پی پیدا کردن راستا سر از جزایر گالاپاگوس درمی آورد.

گونه های جانوری زیاد و متنوعی در این جزیره زندگی می نمایند، داروین سفری به گالاپاگوس داشت و در طی سفر خود و نمونه برداری های متعدد اولین ایده های نظریه انتخاب طبیعی را عنوان کرد.

با سفر به گالاپاگوس حیواناتی را خواهید دید که در هیچ نقطه ای از کره زمین شانس تماشا آن ها را نخواهید داشت؛ لاک پشت های غول پیکر، گونه های پنگوئن های نادر تنها بخشی از گونه های جانوری این جزیره هستند.

هرساله نظرسنجی هایی در وب سایت های گردشگری انجام می گردد. در بین جاذبه های نظرسنجی سایت های معتبر همواره نام جزایر گالاپاگوس در فهرست بهترین جاذبه ها دیده می گردد که جهانگرد ها به منظره ها طبیعی، غذا و امکانات تفریحی و رفاهی جزیره بالاترین امتیاز را داده اند.

طبیعت و گونه های جانوری جزیره تنها به داخل جزیره محدود نمی گردد، آبزیانی که در اقیانوس آرام شنا می نمایند یکی دیگر از جاذبه های این محدوده است. مسافران به یاری غواص راهنما می توانند به غواصی در آب های اطراف جزیره بپردازند.

جمعیت گالاپاگوس 25,000 نفر است و مسافران همواره از مهمان نوازی مردم محلی تعریف نموده اند.

موقعیت جزایر گالاپاگوس روی نقشه
منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / travelandleisure.com

به "گالاپاگوس؛ مجموعه جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالاپاگوس؛ مجموعه جزایر شگفت انگیز آمریکای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید