لحظه ای رعب آور از تاریکی مطلق آسمان طی خورشیدگرفتگی!، فیلم

به گزارش وبلاگ ایران، خورشید گرفتگی 8 آوریل رویت شد و بر اساس گزارشات این پدیده، ایالات متحده، مکزیک و کانادا را تاریک کرد. ماه به طور کامل خورشید را در امتداد نواری به عرض 185 کیلومتر و طول 16000 کیلومتر پوشاند.

لحظه ای رعب آور از تاریکی مطلق آسمان طی خورشیدگرفتگی!، فیلم

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ایران ، خورشیدگرفتگی 8 آوریل 2024 (Solar eclipse of April 8, 2024) یک خورشیدگرفتگی از نوع خورشیدگرفتگی کامل است. این خورشیدگرفتگی در تاریخ 8 آوریل 2024 میلادی ( 20 فروردین 1403 خورشیدی) روی داده است، که زمان اوج آن، ساعت 18:18:29 به وقت ساعت هماهنگ جهانی است.

در ویدئویی که در ادامه آورده شده است، لحظه خورشیدگرفتگی از فضا به ثبت رسیده است:

در ویدئویی که در ادامه آورده شده است، لحظه خورشیدگرفتگی از ساحل شیلی به ثبت رسیده است:

گفتنی است که خورشیدگرفتگی در جریان فاز ماه نو رخ می دهد؛ زمانی که ماه از بین زمین و خورشید می گذرد و با انداختن سایه اش روی زمین، دید ما از خورشید را به طور کامل یا جزئی مسدود می کند. هرچند به طور میانه هر سال دو خورشیدگرفتگی رخ می دهد، یک نقطه خاص از زمین فقط هر 375 سال در مسیر خورشیدگرفتگی کامل قرار می گیرد.

جان جیانفورته، مدیر رصدخانه دانشگاه نیوهمپشایر، به وب سایت تایم می گوید: خورشیدگرفتگی ها و ماه گرفتگی ها به خودی خود نادر نیستند؛ فقط در شهر شما بسیار نادر هستند. اگر در شهر خود بمانید، ممکن است هرگز شاهد یکی از آن ها نباشید؛ اما اگر تمایل به سفر داشته باشید، می توانید چندین مورد را مشاهده کنید. جیانفورته باور دارد که هرکس باید دست کم یک بار در زندگی اش خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی را تماشا کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "لحظه ای رعب آور از تاریکی مطلق آسمان طی خورشیدگرفتگی!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه ای رعب آور از تاریکی مطلق آسمان طی خورشیدگرفتگی!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید