مدودیف: آمریکا و روسیه به طور بی سابقه ای به جنگ نزدیک شده اند

به گزارش وبلاگ ایران، معاون شورای امنیت روسیه اعلام نمود: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند

مدودیف: آمریکا و روسیه به طور بی سابقه ای به جنگ نزدیک شده اند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ایران، مدودیف که از سال های 2008 تا 2012 رئیس جمهوری روسیه بود، امروز آدینه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کارائیب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.

بحران کارائیب یا بحران موشکی کوبا که با عناوین بحران اکتبر 1962 یا هراس موشکی شناخته می گردد، تقابل 13 روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بود که در پی استقرار موشک های بالستیک میان برد شوروی در خاک کوبا شروع شد. از این بحران اغلب به عنوان واقعه ای یاد می گردد که به طور بالقوه ای می توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته ای تمام عیار تبدیل کند..

مدودیف توضیح داد: در آن موقع سران شوروی و آمریکا از این بحران درس گرفتند که همکاری برای حل مسائل بین المللی بهتر از رویارویی و مناقشه است.

وی اضافه نمود:، اما امروز شرایط تا اندازه ای فرق می نماید و سیاست خارجی آمریکا متزلزل شده است.

مقام ارشد روس با بیان اینکه این مساله در خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران (برجام)، خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز و بعضی قرارداد های دیگر دیده شد، افزود: همینک نیز این وضع در سخنان بایدن به چشم می خورد.

مدودیف توضیح داد که سیاست خارجی آمریکا به دلیل کاهش وجهه دنیای این کشور به عنوان سردمدار دنیا غرب متزلزل شده است.

وی اضافه نمود: این وضع در سخنان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز دیده می گردد و علت آن مخدوش شدن اعتبار این کشور است

مدودیف بی ثباتی سیاست خارجی آمریکا را یک واقعیت استراتژیک جدید خواند که در عرصه دنیای به چشم می خورد.

وی در خصوص روابط روسیه و آمریکا گفت که روابط دو کشور گرفتار بحران شده و این شرایط زمینه مساعدی برای شروع دوره های سخت تر در روابط دوجانبه مسکو و واشنگتن فراهم نموده است.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله خود هشدار داد که هر گونه اقدام نادرست و ناشکیبایی می تواند خطر شروع جنگ بین روسیه و آمریکا را کلید بزند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014 تا به امروز بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی علیه مسکو وضع نموده است.

در یک هفته اخیر آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در خصوص این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مدودیف: آمریکا و روسیه به طور بی سابقه ای به جنگ نزدیک شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدودیف: آمریکا و روسیه به طور بی سابقه ای به جنگ نزدیک شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید