کدام شبکه اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا پول بیشتری می دهد؟
به گزارش وبلاگ ایران، خواه یک فراوری کننده محتوای تازه کار باشید یا یک حرفه ای باتجربه، شاید بخواهید بدانید کدام پلتفرم شبکه اجتماعی در سال 2024، بیشترین پرداخت را دارد.
به گزارش وبلاگ ایران ، شبکه های اجتماعی فقط جنبه تفریح و بازی ندارند و برای فراورینمایندگان محتوا، می تواند دنیای پرمخاطره ای باشد که در آن پیروز شده یا شکست می خورند.
به نقل از ایسنا، روی کاغذ، پلتفرم شبکه اجتماعی با بیشترین نقدینگی، باید برترین پرداخت را داشته باشد. فیس بوک و اینستاگرام، دو پلتفرم بزرگ شبکه اجتماعی از نظر عایدی هستند و اولی، به خصوص در فاصله سال های 2010 تا 2022، پیشتاز بود. با توجه به این که هر دو پلتفرم، از زمان رونق اولیه شبکه های اجتماعی حضور داشته اند و اکنون دو رکن اصلی شرکت متا هستند، منطقی به نظر می رسد که برترین پرداخت را داشته باشند.
یوتیوب در جایگاه سوم قرار گرفته است و دین، تیک تاک و اسنپ چت پس از آن قرار دارند. اما فقط به این علت که فیس بوک و اینستاگرام بیشترین عایدی را دارند، به معنای آن نیست که بیشترین عایدی را برای فراورینمایندگان محتوا به همراه دارند. فقط به تمام آزمایش ها و سرمایه گذاری هایی که فیس بوک و اینستاگرام انجام می دهند، فکر کنید. این نکته بدی نیست. در واقع، پلتفرم های شبکه اجتماعی برای دوام آوردن باید تغییر نمایند و این، به معنای آن است که سهم کوچکی هم می تواند نصیب فراورینمایندگان محتوا گردد.
بنابراین، کدام شبکه اجتماعی بیشترین پول را پرداخت می نماید؟ همه اینها به صورت مورد به مورد است و باید به بخش های کوچکتر تقسیم گردد اما، طبق تحقیقات اپیدمیک سون از 1500 فراورینماینده محتوای دارای عایدی، تیک تاک برترین پلتفرم برای عایدیزایی است. در واقع 30 درصد از پاسخ دهندگان از تیک تاک نام بردند.
یوتیوب با 25.8 درصد در فاصله نه چندانی زیادی پس از تیک تاک قرار گرفته است و پس از آن، فیس بوک با 16.5 درصد، توییتر با 13.1 درصد و اینستاگرام با 7.1 درصد، بیشترین عایدی را برای فراورینمایندگان محتوا دارند. بنابراین، با وجود این که فیس بوک و اینستاگرام، بیشترین عایدی را به همراه دارند، کاربران در تیک تاک و یوتیوب، پول بیشتری کسب می نمایند.
در مورد عایدیهای کلان، یوتیوب منبع اصلی عایدی برای فراورینمایندگان محتوایی است که بیش از 200 هزار دلار در سال عایدی دارند. شاید دانستن این موضوع، شگفت آور باشد اما منبع اصلی عایدی برای فراورینمایندگان محتوایی که کمتر از این مقدار عایدی دارند، تیک تاک است. با وجود ورود دیرهنگام، این اپلیکیشن چینی بیش از پلتفرم های دیگر، جبران نموده است.
کدام پلتفرم شبکه اجتماعی بیشترین پول را برای ویو یا مشاهده پست ها پرداخت می نماید؟
تعداد ویوها، اغلب برای سنجش مقدار عایدی فراورینماینده محتوا در شبکه های اجتماعی استفاده می گردد اما با در دسترس قرار گرفتن گزینه های پرداخت بیشتر شامل هدایا، حمایت های مالی، مدل های اشتراک و موارد دیگر، تمرکز روی ویوها کاهش یافته است. در واقع، هیچ راه مشخصی برای مشخص این که کدام پلتفرم شبکه اجتماعی، بیشترین هزینه را برای بازدیدها دارد، وجود ندارد.
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید ببینیم که چهار پلتفرم اصلی شبکه اجتماعی، چقدر به فراورینمایندگان محتوا پرداخت می نمایند و آیا آنها به ازای هر ویو، پول پرداخت می نمایند:
تیک تاک: پرداخت های تیک تاک ثابت نیست. این پرداخت ها از محل صندوق فراورینماینده تیک تاک انجام می گردد که پس از مدتی با برنامه خلاقیت تیک تاک ادغام شد. در حال حاضر، برآورد می گردد که پس از ثبت نام در این صندوق، فراورینمایندگان محتوا می توانند به ازای هر هزار بازدید تیک تاک، بین 2 تا چهار سنت دریافت نمایند. پرداخت ها در تیک تاک به طور قابل توجهی کمتر از سایر پلتفرم ها است.
یوتیوب: پس از کسب عایدی از یک ویدئو، یوتیوب برهای معروف می توانند انتظار دریافت حدود 0.018 دلار را برای هر بازدید از تبلیغات داشته باشند. این بدان معناست که شما برای هر هزار بازدید از تبلیغات در ویدئوی خود، حدود 18 دلار هزینه خواهید داشت، که به طور میانه برای هزار بازدید از ویدئو در یوتیوب، حدود 3 تا 5 دلار است
اینستاگرام: فراورینمایندگان محتوا به ازای هر ویو در اینستاگرام، پولی دریافت نمی نمایند، اما می توانید با فعال کردن تبلیغات در ویدئوهای خود، کسب عایدی نمایند. اگر این گزینه را انتخاب نمایند، 55 درصد از کل عایدی تبلیغات را که ماهانه پرداخت می گردد، دریافت خواهند کرد.
فیس بوک: پرداخت فیس بوک به ازای هر هزار ویو هم قطعی نیست. بعضی از افراد گزارش داده اند که در ازای هر هزار ویو، یک دلار تا 10 دلار دریافت نموده اند.
کدام پلتفرم شبکه اجتماعی در سال 2024 بیشترین هزینه را پرداخت می نماید؟
دانستن این که کدام پلتفرم شبکه اجتماعی، چه مقدار پول به ازای هر ویو پرداخت می نمایند و کدام یک پرداخت نمی نمایند، آغاز خوبی است اما کدام پلتفرم شبکه اجتماعی بیشترین پول را در سال 2024 پرداخت می نماید؟ متاسفانه هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد. مطمئنا تیک تاک، بزرگترین سهم از عایدی فراورینمایندگان محتوا را به خود اختصاص می دهد، اما این برای همه صادق نیست و تیک تاک ممکن است خانه مناسبی برای محتوای شما نباشد.
بر اساس گزارش اپیدمیک ساند، ساختار مالی هر پلتفرم فرق دارد و مسیرهای مختلفی را برای کسب عایدی ارائه می دهد. کسب عایدی در شبکه های اجتماعی نباید تنها علت فراوری محتوا باشد، اما طبیعتا یک مزیت است.
5858
منبع: خبرآنلاین