پیاده روی رمانتیک در روندای اسپانیا

به گزارش وبلاگ ایران، طبیعت گردی در روندا

در دنیای امروز سپری کردن زمان در دنیای اینترنت به یک معضل جهانی تبدیل شده است که سلامت جهانی را تهدید می نماید. بیشتر بچه ها بیشتر از این که به بازی کردن در طبیعت و با سایر بچه ها مشغول شوند غرق بازی های کامپیوتری می شوند. در این مطلب خبرنگاران طبیعت گردی در روندا شهری در کشور اسپانیا را توضیح خواهد داد. برای قدم گذاشتن در این مسیرها لازم نیست که قهرمان المپیک باشید. فقط کافی است کمی همت به خرج دهید لبتاب و گوشی خود را کنار بگذارید و با عزیزانتان به دل طبیعت بروید.

پیاده روی رمانتیک در روندای اسپانیا

از روندا به سمت روستای بناوجان | LA CAZALLA DE RONDA TO BENAOJÁN

در این راستا طبیعت گردی در رونا پیاده روی آسانی پیش رو خواهید داشت مستقمیا از میان خانه ها می گذرد و با توجه به طول راستای که می خواهید طی کنید و فعالیتی هایی که می خواهید انجام دهید گزینه ها متفاوتی پیش رو خواهید داشت. از راه خلوتی که به لا کازایا منتهی می گردد، می توانید از میان مزارع و درختان زیتون عبور کنید که روندا را از بناوجان جدا می نماید و از زاویه ای خیره نماینده به رندا و تاجو دل آبانیکو نگاه کنید. در طول راستاتنها هنگام پایین رفتن از تپه ها به سمت ایستگاه قطار بناوجان چندین سراشیبی با شیب کم وجود دارد.

هنگامی که به مقصد رسیدید می توانید از غار گربه تماشا کنید و غار سنگ آهکی را ببینید که نقاشی های ما قبل تاریخی در آن کشیده شده است. (غار بسیار سرد است) استخری از آبهای جاری در راستا وجود دارد که می توانید آن را در برنامه خود بگنجانید. راستا خود را به سمت بناوجان ادامه دهید و از منظره ها زیبای آن لذت ببرید. در رستوران Asador El Muelle که احتیاجمند رزرو قبلی است می توانید غذاهای سنتی اسپانیایی لذیذ را نوش جان کنید و سپس با استفاده از قطار قبل از ساعت 5 به روندا بازگردید. اگر هم شما در دسته آدم های پر انرژی هستید می توانید 2 تا 3 ساعت بیشتر به طبیعت گردی در روندا اختصاص دهید و پیاده برگردید.

از روندا به سمت ارمیتاژ | LA CAZALLA DE RONDA TO THE VIRGEN DE LA CABEZA HERMITAGE

هنگامی که به مرتفع ترین نقطه از جاده منتهی شونده به روندا می رسید با تابلویی روبرو می شوید که به سمت راست و به سوی Ermita Rupuestre Virgen de la Cabeza اشاره می نماید. که متعلق به قرن دهم است. قدم نهادن در کلیسای باستانی منظرهی خیره نماینده از روندا را به شما نشان می دهد و اگر فصل بهار را برای سفر انتخای کنید گل های وحشی بهاری و شکوفه های بادام نیز به آن اضافه خواهند شد. این راستا از اقامت گاه شما در روندا به حدود 2 تا 3 ساعت زمان احتیاج خواهد داشت. در حین قدم زدن در این راستا احتمالا هیچ کس را نخواهید دید و می توانید در سکوت کامل از منظره ها کوه های اطراف لذت ببرید.

تاجو دل ابنیکو | THE TAJO DEL ABANICO

یک پیاده روی 20 دقیقه ای از روندا شما را به یک آسیاب قدیمی می رساند. کسانی که کنجاوتر هستند و در پی تماشای های مجذوب نماینده می گردند می توانند راه را ادامه دهند تا به غار پنکه (نامی که به خاطر شکلش به آن داده شده) برسند. در طول راه پایین رفتن از تپه ها راستا سنگ فرش است که بازمانده جاده ای از قرون وسطی است. از رودخانه باریک Sijuela نیز می گذرید تا به راست بپیچید و به غار پنکه ای برسید.

مانند تاجو د روندای مشهور این صخره ها نیز از ملسا (ترکیبی از شن و دیگر مواد رسوبی) ساخته شده اند. آنها به وسیله فرسایش آب ساخته شده اند و به شکل هایی مانند غار به خود گرفته اند. به گفته مردم محلی این جا جایی است که ارتش رومی ها به وسیله ویریاتورهبر ساکنان منطقه محاصره و دستگیر شد. چیزی که از صحت آن کاملا مطمئن هستیم این است که چندین فیلم سریال از جمله سریال اسپانیایی Curro Jiménez همین جا فیلم برداری شده اند.

روندا به سمت الپاندیر | RONDA TO ALPANDEIRE

کسانی که در پی راستای جدی تر برای طبیعت گردی در روندا هستند می توانند این راستا را انتخاب نمایند که در واقع جزئی از راستا طبیعت گردی بزرگ سرانیا به روندا است و پس از بازدید از غار پنکه ای می توانید راه سفر طولانی تر خود به الپاندیر را آغاز کنید. سراسر راستا به خوبی علامت گذاری شده است و منظرهی منحصر به فرد دارد.

در راستا طبیعت گردی حتما دوربین های خود را برای تماشای منظرههای فوق العاده، عقاب ها و پرندگان دیگر به همراه داشته باشید و همیشه مراقب باشید چرا که در این منطقه گوزن و گراز وحشی زندگی می نمایند. هرچه به الپاندیر نزدیک تر شوید بیشتر پاداش زحماتی که کشیدید را دریافت می کنید و منظره ای فوق العاده از شعر و کلیسای مرتفعش در برابر چشمانتان پدیدار می گردد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر راه را کامل طی کردید قبل از برگشت به روندا (پیاده یا با تاکسی) نهار را در La Casa Grande میل کنید.

حرکت به سمت حمام های عربی | LA CAZALLA TO RONDAS ARAB BATHS

برای کشف این شگفتی طبیعت گردی در روندا می توانید از La Cazalla آغاز به حرکت کنید و از باریو سن فرانسسیکو بالا بروید اگر نمی خواهید بالا کوهنوردی راستا خود را آغاز کنید، تا پارک باریو با ماشین بروید و از آن جا راستا خود را آغاز کنید. در کنار پلازا (محل مناسب برای نشستن در خارج و ناهار) پیاده روی خود را از Puerta de Almocábar اسلامی، که در قرن سیزدهم یکی از تنها دو دروازه شهر بود که اجازه ورود به آن را می داد، آغاز کنید.

از این دروازه به سمت راست و پایین تپه ها بروید تا به پمپ بنزین برسید. (در این جا نان فوق العاده ای می فروشند) از منظره زیبای آن لذت ببرید و سپس در جاده کوچم سمت چپ به راه خود ادامه بدهید. تا به حمام های قرن سیزدهمی اعراب برسید. آن ها برترین نمونه نگهداری شده در کشور اسپانیا هستند.

منبع: lacazalladeronda.com

منبع: الی گشت

به "پیاده روی رمانتیک در روندای اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی رمانتیک در روندای اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید