نمایشگاه مجازی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای رونق کتاب

به گزارش وبلاگ ایران، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایرانبا اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب به شکل مجازی، مطرح نمود: یکی از مسائل اصلی ما در حال حاضر شرایط کرونایی است که در کشور حاکم است و به دنبال آن برگزاری نمایشگاه مانند سال های قبل عملا امکان پذیر نیست؛ در راستای حفاظت از جان ناشران و مردم باید کوشش کنیم همگام با ستاد ملی مقابله با کرونا قدم برداریم تا با این فاصله های اجتماعی و تغییر راستا برنامه های فرهنگی و هنری بر کرونا پیروز شویم.

نمایشگاه مجازی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای رونق کتاب

وی اضافه کرد: از سوی دیگر فضای مجازی یکسری امکانات و فرصت هایی دارد که اگر بتوانیم به صورت درست و کامل از آن استفاده کنیم می توانیم در این شرایط یک نگاه خلاقانه به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم تا به رونق آن منجر گردد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با شرح در این زمینه گفت: با توجه به شرایط موجود، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را فرصتی می دانم که می تواند جواب گوی احتیاج مردم برای دسترسی به تازه های نشر و ناشران از سوی دیگر باشد.

او همچنین درباره ضرورت ورود اهالی نشر به فضای مجازی شرح داد: به لطف فضای مجازی ما در کوتاه ترین زمان ممکن می توانیم بیشترین ارتباط را با مخاطبان خود در فضای مجازی برقرار کنیم؛ از ایده کتاب صوتی، معرفی، رونمایی، نقد و آنالیز کتاب ها و کارهای جذاب بسیاری در ارتباط با مخاطب خود بهره بگیریم.

وی با طرح این موضوع که ناشران باید درباره معرفی و تبلیغ کتاب های خود از فضای مجازی بهره ببرند گفت: با توجه به گران بودن کاغذ و سایر مواد اولیه، فضای مجازی می تواند در کمترین ثانیه با فشرده کردن زمان و مکان، ارتباط سریع و بی واسطه و ارزان تری با مخاطب بگیرد و کتاب به شکل گسترده در جامعه معرفی گردد.

عبیدالله رستمی در خاتمه گفت: در این زمینه ناشران و نویسندگان ما باید از این بخش استفاده نمایند و ورود آن ها به فضای مجازی می تواند اتفاق های خوبی در صنعت نشر ما رقم بزند؛ نمایشگاه مجازی کتاب گام اول خوبی برای حرکت در این راستا است تا از ظرفیت ها و پتانسیل های آن استفاده گردد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه مجازی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای رونق کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای رونق کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید