مشخصات رسپکت؛ سدان تازه بهمن موتور

به گزارش وبلاگ ایران، شرکت بهمن موتور در نشست خبری امروز از برنامه های توسعه ای خود اطلاع داد. این شرکت تا 6 ماه آینده از سدان خود به نام رسپکت Respect رونمایی خواهد نمود. طبق مشخصاتی که مهندس ضربیان مدیرعامل بهمن موتور در این نشست اعلام نموده است، می توان گفت رسپکت همان کویین شواندو (Cowin Xuandu) است که به تازگی در چین رونمایی شده است. این درحالی است که پیش از این پیش بینی رسانه ها این بود که سدان نو بهمن موتور دانگ فنگ ژوان خواهد بود.

مشخصات رسپکت؛ سدان تازه بهمن موتور

مشخصات فنی رسپکت

سدان موردنظر به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است. گیربکس به کاررفته روی این خودرو CVT با 9 سرعت است. بهمن رسپکت سدانی خانوادگی کلاس C است که ابعاد آن در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4666، 1825 و 1483 میلی متر و فاصله بین دو محور آن به 2700 میلی متر می رسد.

کویین شواندو در حقیقت همان چری آریزو 7 است که پس از توقف فراوری آن در چری، تابستان سال جاری با فیس لیفتی ماژور به خط فراوری یکی از زیر شاخه های این گروه خودروسازی به نام کویین بازگشته است. چری آریزو 7 از سال 2013 تا 2019 در خط فراوری چری فراوری می شد و در سال 1393 مدیران خودرو قصد عرضه آن به بازار ایران را داشت، اما به دلیل قیمت تمام شده زیاد از عرضه آن در ایران صرف نظر کرد.

امکانات و تجهیزات رسپکت

  • 6 کیسه هوا
  • رینگ های 17 اینچی
  • تودوزی چرمی
  • دوربین 360 درجه
  • نورپردازی مخفی داخل کابین
  • تنظیم برقی جایگاه راننده در 6 جهت و تنظیم برقی جایگاه شاگرد در 4 جهت
  • نمایشگر لمسی مولتی مدیای 10.25 اینچی
  • گرمکن جایگاه
  • سیستم های کمکی ترمز شامل برنامه کنترل پایداری (ESP)
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD) و دیگر سیستم های کمکی

متأسفانه اطلاعات بیشتری درمورد این سدان در دسترس نیست و باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم.

مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به برنامه ریزی ها برای فراوری ورژن های تازه دیگنیتی و فیدلیتی گفت: در فیدلیتی پرستیژ که موتور قوی تری هم خواهد داشت، در بخش ایمنی سیستم Advanced Driver - Assistance Systems) ADAS) را داریم که کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، حرکت بین خطوط و چند سیستم دیگر را به همراه دارد. ضمن اینکه در دیگنیتی پرستیژ هم موتور 2 لیتری با 230 اسب بخار روانه بازار می گردد که در بخش سامانه های ایمنی و امکانات رفاهی ارتقای زیادی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه مطابق الزام های قانونی آغاز فراوری همه محصولات این گروه با داخلی سازی حداقل 20 درصدی خواهد بود، توضیح داد: تعمیق ساخت داخل همه محصولات به صورت جدی در دستور کار است؛ به طوری که دو محصول SUV این گروه تا سرانجام سال به داخلی سازی بیش از 30 درصدی خواهد رسید.

ضرابیان در ادامه یادآور شد؛ کارگو ون تازه این شرکت با برنامه داخلی سازی بیش از 50 درصدی و سواری تازه این شرکت که در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت اضافه می گردد، با داخلی سازی 30 درصدی طی دو سال عرضه خواهد شد. مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه داخلی سازی قطعات با فناوری زیاد زمان بر است، اعلام کرد: فناوری هایی که بهمن موتور از آن استفاده می نماید، طوری است که تعمیق داخلی سازی آنها مستلزم گذشت مدت زمان بیشتری است.

وی در ادامه اضافه کرد: باتوجه به مسائل پیش آمده در زمان تحریم ها، این شرکت روی برندهای خود سرمایه گذاری نموده است تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه فراوری خود را ادامه دهد؛ همچنان که دو محصول SUV بهمن موتور اکنون با برندهای این شرکت در بازار وارد شده است. ضرابیان در ادامه بیان داشت: همه شرکت های خارجی که تا پیش از اعمال تحریم ها با این گروه کار می کردند و اکنون همکاری ما با آنها به حالت تعلیق درآمده است، همچنان شریک ما باقی خواهند ماند.

عضو هیئت مدیره گروه بهمن با بیان اینکه با بهبود مناسبات بین المللی و رفع محدودیت های صنعت خودرو، گروه بهمن فعالیت های خود را با شرکای گذشته ادامه خواهد داد، اعلام کرد: گروه بهمن با شرکت های مزدا ژاپن، گریت وال، هاوال و FAW در حوزه خودروهای سواری و SUV و با شرکت های ایسوزو ژاپن، SAIC-MAXUS و FAW در حوزه خودروهای تجاری، پس از رفع احتمالی تحریم ها ادامه همکاری خواهد داشت.

وی تأکید کرد که مزدا بیش از 67 سال شریک تجاری گروه بهمن بوده است و قطعاً این همکاری با رفع محدودیت های بین المللی ادامه خواهد داشت. ضرابیان با اشاره به مسائل و مسائل تحریم ها که دشواری هایی را در زمینه خرید اجزاء و قطعات خارجی و انتقال ارز به وجود آورد، توضیح داد: ترخیص نشدن به موقع کالاها از گمرک و عدم تأمین مواد اولیه داخلی از دیگر مسائلی بود که در کوتاه ترین زمان ممکن رفع و ازاین رو خودروهای ناقص کمی در مجموعه بهمن موتور وجود داشته است.

آگهی های خرید و فروش دیگنیتی

آگهی های خرید و فروش فیدلیتی

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ ایران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مشخصات رسپکت؛ سدان تازه بهمن موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات رسپکت؛ سدان تازه بهمن موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید