مرگ جوان همدانی در تصادف رانندگی و فرار راننده

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران/همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از تصادف یک خودروی مجهول با یک راکب موتورسوار و متواری شدن راننده از صحنه حادثه خبر داد.

مرگ جوان همدانی در تصادف رانندگی و فرار راننده

دکتر ارتین کمالی در گفت وگو با وبلاگ ایران، عنوان کرد: ساعت 6 صبح امروز -چهارشنبه 16 مهرماه- در جاده حسام آباد از توابع شهرستان بهار یک جوان 32 ساله سوار موتورسیکلت در حال تردد بوده که یک خودرو با او برخورد کرده و بلافاصله از صحنه تصادف متواری می شود.

وی با بیان اینکه این مرد جوان در دم فوت می کند، عنوان کرد: متأسفانه یکشنبه 13 مهرماه نیز یک موتورسوار 52 ساله بر اثر بی احتیاطی با دیوار برخورد کرد و با وجود تلاش کادر پزشکی فرد مذکور به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

کمالی شرح داد: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادف ها و برخوردهای فیزیکی در موتورسواری سرعت های بالا می تواند صدمات و آسیب های جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.

وی با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت می تواند آسیب های عمیقی به بدن به ویژه سر و صورت وارد کرده و موجب شکستی های شدید در استخوان های موتورسوار شود، افزود: بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم و در ابتدا از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری کرده و اگر هم حادثه ای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل شود.

وی اظهار کرد: کلاه کاسکت مانند صدفی برای موتورسوار است که از سر و صورتش محافظت می کند. صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانی های جسمی برای موتورسواران و دوچرخه سواران است بنابراین برای یک موتورسوار داشتن کلاه ایمنی، ضروری است.

این مقام مسئول قضایی شرح داد: بی شک قوانین راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم و امنیت است. بسیار دیده شده که موتورسوار فکر می کند می تواند از چراغ قرمز و میان اتومبیل ها عبور کند، چون موتورسیکلت است اما موجب ترافیک و بی نظمی و مهمتر از همه به خطر انداختن جان خود موتورسوار می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از سال 89 تا 98 در مجموع تصادفات منجر به فوت 34.5 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: میزان تصادفات در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 29 فوتی در تصادفات درون شهری کاهش 23.6 درصدی، 140 فوتی در تصادفات برون شهری کاهش 27.4 درصدی و 23 فوتی در تصادفات خاکی- روستایی افزایش 90 درصدی داشته است.

کمالی با بیان اینکه 22 نفر هم در سایر موارد جان باخته اند، ادامه داد: در مجموع 214 نفر شامل 165 نفر مرد و 49 نفر زن در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز 38 نفر در تصادفات درون شهری، 193 نفر در تصادفات برون شهری، 12 نفر در تصادفات خاکی- روستایی و 21 نفر در سایر موارد فوت کردند و آمارها کاهش 19 درصدی تصادفات منجر به مرگ را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مرگ جوان همدانی در تصادف رانندگی و فرار راننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ جوان همدانی در تصادف رانندگی و فرار راننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید