مختاری: هیچ حمایتی، از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در اصفهان نیست

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران/اصفهان ملی پوش تیم دو و میدانی کشورمان گفت: عدالتی در حمایت از ورزشکاران به ویژه برای ورزشکاران پارالمپیکی که در سطح دنیا افتخارآفرینی می نمایند، نیست، فقط بیشتر به یک یا دو رشته خاص غیر پارالمپیکی رسیدگی می گردد.

مختاری: هیچ حمایتی، از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در اصفهان نیست

علیرضا مختاری همامی در گفت وگو با وبلاگ ایران، با اشاره به نخستین اردوی تیم ملی دو و میدانی پاراالمپیک که از 6 دی ماه آغاز شده و تا 26 دی ماه در جزیره کیش ادامه دارد، اظهار کرد: اردوهای این چنینی، آن هم 20 روز نمی تواند به ورزشکاران رشته های انفرادی به خصوص بچه های ویلچری یاری خوبی کند. برگزاری اردوهای متمرکز برای رشته هایی مثل دو ومیدانی که عملکرد، رکورد انفرادی، مورد آنالیز و ملاک است نمی تواند زیاد مؤثر باشد و بیشتر برای رشته های تیمی مثل والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر نتیجه بخش است. برای ورزشکارانی مثل ما بهترین راه این است، که از طرف کمیته ملی پارالمپیک، اجازه داشته باشیم در شهرهای خود و در کنار مربیانی که داریم، تمرین کنیم.

وی اضافه نمود: این اردو زیر نظر ستاد پاراالمپیک تشکیل شده است و گفته اند که تمام ورزشکاران باید در این اردو حاضر شوند، حتی گفته اند که مربیان تیم را خودشان انتخاب می نمایند و مربیان جدیدی را به این اردو دعوت نموده اند، قرار است جلسه ای با حضور رئیس کمیته پارالمپیک (خسروی وفا) و ورزشکاران دو و میدانی برگزار گردد تا صحبت هایی که داریم گفته گردد. محتمل است بعد از شنیدن صحبت های ورزشکاران، در جلسه ای با حضور رئیس کمیته پارالمپیک و کادر فنی انجام می گردد، تصمیم گیری جدیدی گردد.

وی ادامه داد: مشکل عمده من در این دوره همزمانی اردو و امتحانات سرانجام ترم دانشگاه است (14 تا 25 دی ماه) و طی نامه ای از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین درخواست کردم که اجازه دهند از 12 دی ماه به اصفهان برگردم.

دارنده مدال طلای مسابقات امارات گفت: بعد از مسابقات امارات چند هفته استراحت نموده و دوباره تمرینات خود را برای حضوری پرقدرت در المپیک 2020 توکیو زیر نظر برادرم که مربی تخصصی ام است آغاز کردم.

مختاری ادامه داد: عملکرد من از 2017 لندن تا به امروز را اگر نگاه کنید در لندن رکورد 8.35 متر را زدم و در پاراآسیایی 2018 جاکارتا این رکورد به 8.73 متر رسید که رکوردشکنی جدیدی در رنکینگ جهانی بود، که این نشانگر افزایش عملکردم بوده است. با توجه به اینکه ویلچری هستم، در اصفهان در کنار خانواده و مربیان خودم راحت تر تمرین می کنم اینجا مربی تخصصی، بدنساز، ماساژور و همه امکانات را در اختیار دارم.

وی توضیح داد: برای مسابقات جهانی امارات به جای اینکه زودتر به امارات برویم، دو روز مانده، به مسابقات جهانی 2019 امارات، اعزام شدیم و یک ماه قبل از مسابقات جهانی 2019 امارات در تهران اردو داشتیم، در تهران تمرین ما ساعت 9 صبح و در هوای سرد پائیزی و آلوده تهران بود درحالی که مسابقه من ساعت 6 بعدازظهر در دبی با هوای معتدل بود، که اصلاً همخوانی با زمان تمریناتم در ایران نداشت، آیا این اردو این قدر لزوم داشت، که هنوز از زمان اردوی تهران سرماخوردگی دارم، تمام این عوامل به ضرر ورزشکاران است. در مسابقات جهانی 2019 امارات تقریباً، هیچ کس نتوانست رکورد زده داشته باشد و همه پایین تر از رکوردهای خودشان را زدند.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی امارات، اظهار داشت: باید عملکرد ورزشکاران را آنالیز کرد، آیا عملکرد من تغییر نموده و افت داشته ام، باید دید چه شرایطی برای کدام یک از ورزشکاران مفید است.

وی در مورد شرایط تمریناتش گفت: در حال حاضر تمریناتم در فاز بدنسازی و حرکات مختلف اختصاصی پرتاب های، سنگین است، البته با توجه به آلودگی هوا و سرما تا قبل از این اردو، تمریناتم را در پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش اصفهان زیر نظر آقایان جلیلی و اسماعیلی مربیان بدنساز و برادرم انجام می دادم. کوشش می کنم تا چند ماه مانده به پارالمپیک 2020 توکیو به مرز یک رکورد خیلی عالی برسانم.

مختاری که به عنوان یکی از نمایندگان قهرمانان استان اصفهان است، تأکید کرد: به عنوان یکی از نمایندگان، باید از مسئولان استان انتقاد کنم که بیشتر از ورزشکاران استان حمایت نمایند، ورزشکاران و قهرمانان ملی اصفهانی مظلوم واقع شدند.

وی اضافه نمود: از مدیران ارشد استان اصفهان، که حامی ورزش و قهرمانان ملی استان اصفهان هستند، تقاضا دارم به ویژه از ورزشکارانی که نماینده استان دربازی های المپیک و پارالمپیک هستند، حمایت نمایند. شاید تعداد ما به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد. از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به ما گفته شد، برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، پاداش 5 میلیون تومانی خواهند داد، درحالی که من چند روز پیش درخواست و دو خبر رسانه ای چند ماه قبل، را برای استاندار اصفهان بردم که نشان می داد، از طرف دو استاندار دیگر به ورزشکاران استانشان برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، قول مبلغ 50 و 100 میلیون تومانی داده بودند. چه تفاوتی میان استان ما و استان های دیگر وجود دارد. ما هم برای سربلندی و اعتلای نام ایران و پرچم مقدس کشورمان کوشش می کنیم.

مختاری اظهار کرد: میزان پاداشی قهرمانان مسابقات آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا اندونزی استان اصفهان هم با قهرمانان استان های دیگر فرق دارد، برای مدال آوران طلایی استان اصفهان 10 میلیون تومان در نظر گرفته شد درحالی که استان های دیگر حداقل دو یا 3 برابر این مبلغ بود. امیدوارم مسئولان استان اصفهان در این مدت بتوانند حمایت خوبی از ورزشکاران قهرمانان ملی که کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک 2020 دارند، انجام دهند تا با روحیه و انگیزه مضاعف راهی این مسابقات شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مختاری: هیچ حمایتی، از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در اصفهان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مختاری: هیچ حمایتی، از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در اصفهان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید