فواید نوشتن برنامه غذایی

به گزارش وبلاگ ایران، بحث ما در مورد دو کلمه است: برنامه غذایی. این کار فقط 20 تا 30 دقیقه طول می کشد و به شکل های مختلف باعث میشود مقدار زیادی پول در هر هفته صرفه جویی کنید. نیازی به هیچ گونه تجملی در برنامه غذایی شما نیست.

فواید نوشتن برنامه غذایی

به گزارش وبلاگ ایران به نقل از ایران کوک ،بحث ما در مورد دو کلمه است: برنامه غذایی. این کار فقط 20 تا 30 دقیقه طول می کشد و به شکل های مختلف باعث میشود مقدار زیادی پول در هر هفته صرفه جویی کنید. نیازی به هیچ گونه تجملی در برنامه غذایی شما نیست. مثل خط خرچنگ قورباغه من که در پایین می بینید، هر غذایی را که می خواهید بنویسید. استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترست راه بسیار خوبی برای نگه داشتن لیستی از وعده های غذایی شماست و امروزه برنامه های بسکمک بر روی گوشی های هوشمند وجود دارند که به شما کمک می کنند تا پیگیری وعده های غذایی خود را به خوبی انجام دهید.

با داشتن برنامه غذایی:

به خاطر این که برنامه ای نداشتید، بیرون از خانه غذا نخواهید خورد.

دیگر نیازی نیست برای خرید هر چیز کوچکی به فروشگاه مواد غذایی بروید (میدانید که هر بار به این فروشگاه ها میرویم کلی چیزهایی میخریم که اصلا به آنها نیاز نداشتیم).

لیست خریدتان از قبل مشخص میشود.

از موادی که در آشپزخانه دارید استفاده میکنید و به این ترتیب دورریز مواد غذایی خیلی کمتر و آشپزخانه تان مرتب تر میشود.

گرد و غبار روی کتاب آشپزی شما را از بین می رود! (اگر کتاب آشپزی ندارید میتوانید از دستورهای غذاهایی اینترنتی که این روزها به وفور در دسترسند استفاده کنید.)

همه اینها نمونه هایی هستند که نشان میدهند برنامه غذایی میتواند از نظر اقتصادی به صرفه باشد و مقدار زیادی از پول شما را در جیبتان نگه دارد. حتماً شما هم همیشه بین نوشتن برنامه غذایی و ننوشتن آن مردد بوده اید. اگر هنوز هم تردید دارید به خواندن این مطلب ادامه دهید:

از شام خوردن در بیرون از خانه اجتناب میکنید.

وقتی من برنامه غذایی خودم را نمی نویسیم، امکان ندارد که 1 تا 2 بار در هفته شام را بیرون از خانه نخورم. اگرچه در خانه کار می کنم، اما به هر حال کار می کنم. یعنی ساعات بسکمک را در مقابل رایانه سپری می کنم و قبل از اینکه متوجه شوم، وقت شام رسیده است. اگر شام خود را از قبل برنامه ریزی نکرده باشم، همه چیز هنوز یخ زده است و من حوصله ندارم غذا را سریعا آماده کنم. بنابراین در نهایت مجبور می شوم مبلغ زیادی را برای خوردن شام در آن شب خرج کنم.

نیازی نیست برای خرید این و آن چندین بار به فروشگاه مواد غذایی بروید.

هر هفته که برنامه غدایی خودم را می نویسم، لیست مواد غذایی را پیش خودم نگه می دارم و آن را هم تکمیل می کنم. اگر من این کار را نمی کردم، مجبور می شدم به فروشگاه مواد غذایی محلی که اجناس در آن جا قیمت بالاتری دارند، مراجعه کنم، چون رفتن به فروشگاه والمارت (یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ) 20 دقیقه طول می کشد که خیلی دور است (40 دقیقه رفت و برگشت، به علاوه پارکینگ، خرید، ایستادن در صف را نیز در نظر بگیرید. شما فقط 1 ساعت یا زمان بیشتری از روز خود را صرف چنین خریدی کرده اید!). لیست خرید و برنامه غذایی من کاملا به هم مربوط هستند و با هم کار می کنند.

لیست خریدتان از قبل مشخص میشود.

همانطور که در بالا ذکر کردم، من لیست خرید را همزمان با برنامه غذایی مینویسم. کتاب های آشپزی را می خوانم، دستورالعمل های آن و آشپزخانه خودم را بررسی می کنم تا مشخص کنم که این هفته چه غذاهایی را باید درست کنم و چه چیزهایی نیاز دارم. با نوشتن همزمان لیست خرید و برنامه غذایی، موادی را که ممکن است برای هر وعده غذایی نیاز داشته باشم، تصادفا فراموش نمی کنم. اگر این کار را نمیکردم، مجبور میشدم به فروشگاه مواد غذایی نزدیک خانه بروم که اجناس آن گران هستند!

آشپزخانه تان مرتب و دورریزتان کمتر میشود.

وقتی که لیست خریدم را می نویسم، نیم نگاهی هم به موجودی آشپزخانه خودم می کنم. با داشتن 2 فرد بزرگسال، 2 نوجوان و 2 بچه مدرسه ای که در تمام طول هفته غذا می خورند، طولی نمی کشد که مواد غذایی در آشپزخانه تمام شوند. با این حال، ممکن است افرادی که در آشپزخانه رفت و آمد می کنند، یک سری از مواد غذایی را پشت بقیه قرار دهند و آن ها را از دید خارج کنند. من کل آشپزخانه را زیر و رو می کنم تا ببینم چیزی وجود دارد که وعده های غذایی را بهتر کند یا موادی غذایی هستند که باید قبل از منقضی شدن مصرف شوند یا خیر. بدیهی است که فقط به خاطر یک کنسرو ذرت مانده یک وعده غذایی نمیپزم، اما اگر یک کیسه لوبیای خشک و مقداری ژامبون از قبل داشته باشم، می توانم با آن ها و مقداری پیاز خرد شده و سبزیجات، برای یک وعده آشپزی کنم. با اضافه کردن چند نان ساندویچی به آن، یک وعده غذایی کامل آماده کرده اید.

گرد و غبار روی کتاب آشپزی شما را از بین میرود.

من سعی می کنم 1 تا 2 دستورالعمل را از کتاب آشپزی ام، در برنامه غذایی بگنجانم. امتحان غذاهای جدید در هر هفته سرگرم کننده است. کتاب ها و مجلات آشپزی قدیمی زیادی دارم که دوست دارم آن ها را بخوانم. معمولا وقت این کار را ندارم، اما بیشتر صبح های شنبه خود را برای این کار کنار می گذارم. من از نشانه های لای کتاب (چند تکه کاغذ کفایت می نماید) برای نشانه گذاری دستور هایی استفاده می کنم که می خواهم آن ها را امتحان کنم .

به طور کلی، برنامه غذایی راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در پول و جلوگیری از صرف هزینه های اضافی است که با رفتن پیش بینی نشده و غیر منتظره به فروشگاه های مواد غذایی ایجاد می شود. در ضمنً داشتن برنامه غذایی از اصراف غذا نیز جلوگیری می نماید!

منبع: جام جم آنلاین

به "فواید نوشتن برنامه غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید نوشتن برنامه غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید