فعالیت مترو تا ساعت 24 شد ، انتها جمع آوری پل حافظ

به گزارش وبلاگ ایران، سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه در شب عید سرویس دهی مترو به شهروندان تا ساعت 24 ادامه دارد، گفت: سرفاصله حرکت قطارها در بازه زمانی ده تا دوازده شب هر نیم ساعت یک بار است. ضمن اینکه این طرح در تمام خطوط مترو اجرا می گردد.

فعالیت مترو تا ساعت 24 شد ، انتها جمع آوری پل حافظ

به گزارش وبلاگ ایران، عبدالمطهر محمدخانی در گفت و گوی تلفنی با برنامه تهران 20 گفت: پل حافظ به زودی جمع می گردد. در این رابطه دو موضوع مهم مطرح است که نخست بحث های فنی و عمرانی و دیگری موضوعات مربوط به نحوه تخریب پل و جایگزینی آن با شرایط نو است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه فنی و عمران همکاران ما آماده هستند تا برنامه ریزی کاملی را در این زمینه انجام دهند، ادامه داد: درواقع بحث های زیرساختی برای جمع کردن این پل اجرا شده است اما موضوع مهم دیگر در این زمینه موضوع تردد در این بخش از شهر است که باید با تدبیر و کار کارشناسی دقیق شیوه جایگزینی پل معین گردد؛ به گونه ای که برترین حالت را از منظر ترافیکی در این نقطه ایجاد کند.

ببینید | پل حافظ در سال نو جمع می گردد؟ | توضیحات مهم سخنگوی شهرداری تهران

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه هنوز مطالعات کارشناسی حوزه حمل و نقل درخصوص جمع آوری پل حافظ به وسیله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به انتها نرسیده است؛ بیان نمود: امیدواریم در سه ماهه ابتدای سال آینده این مطالعات به نتیجه رسیده و در زمانی که امکان اجرای پروژه باشد، این کار انجام گردد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مهمی که درباره جمع آوری پل حافظ باید مورد توجه قرار گیرد، راه چاره برای جایگزینی آن است، یادآور شد: یکی از مواردی که در حال آنالیز است، ایجاد یک زیر گذر است که این بحث به صورت جدی مطرح شده است. موضوع دیگر مدلی هوشمند با به کار گیری چراغ های ترافیکی است. البته به غیر از این دو راه چاره، موارد دیگری نیز در حال آنالیز است.

محمدخانی با بیان اینکه تاریخ مصرف پل حافظ به انتها رسیده است، تاکید نمود: باید طرح های نو جایگزین این پل گردد که همان طور که اشاره کردم در معاونت حمل و نقل در حال آنالیز است و با رسیدن به یک جمع بندی کارشناسی این کار انجام می گردد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیم شهرداری برای جمع آوری پل حافظ قطعی است، گفت: مدل های سریعی وجود دارد که پل حافظ جمع آوری و طرح جایگزین اجرا گردد کما اینکه در این دوره مدیریت شهری تجربه کارهای عمرانی در زمان کوتاه وجود دارد. به عنوان مثال پل روگذری را در ماه گذشته در اتوبان شهید آوینی افتتاح کردیم که عرشه فلزی این پل در 24 ساعت نصب شد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه نمود: با تدبیر مدیریت شهری و حمایت شورا سال آینده، سال حمل و نقل عمومی است و 45 درصد از بودجه سال 1402 به این بخش اختصاص پیدا نموده است. بنابراین امیدواریم که تحولی جدی را در این حوزه ببینیم.

وی با بیان اینکه در سال 1402 موضوع بحث خرید 2هزار دستگاه اتوبوس مطرح است، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد اتوبوس می توان شاهد یک تحول جدی در این بخش بود.

افتتاح 9 کیلومتر از خط 6 مترو

عبدالمطهر محمد خانی با اشاره به افتتاح 9 کیلومتر از خط 6 مترو در هفته آینده بیان نمود: در اوایل هفته آینده در خط 6 مترو 9 کیلومتر را افتتاح می کنیم که حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه تربیت مدرس است.

وی یادآور شد: این اتفاق باعث می گردد که خط 6 که دو تکه جدا بود یکسره گردد. درواقع 27 کیلومتر یکپارچه می گردد. در این رویداد ما بهره برداری از چهار ایستگاه میدان ولیعصر (عج)، میدان هفت تیر، لاله و کارگر را خواهیم داشت.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران؛ بعلاوه در خط 7 نیز ایستگاه پروانه به همراه دو کیلومتر افتتاح می گردد. به عبارت دیگر در اسفندماه جاری 11 کیلومتر به طول خطوط بهره برداری شده مترو تهران اضافه می گردد.

جزییات قیمت بلیط مترو در سال آینده

وی در ادامه درباره مقدار افزایش قیمت بلیت مترو تهران تاکید نمود: افزایش قیمت بلیت مترو به طور میانه با طرح شناوری که در شورا تصویب شد، 25 درصد است که شامل 10 درصد تخفیف در زمان های غیرپیک و 10 درصد نیز تخفیف برای شارژ بلیت غیرحضوری است به طوری که در بعضی ساعات با خرید بلیت مترو تا 20 درصد تخفیف شامل حال مسافران مترو می گردد.

محمدخانی درباره افزایش دوربین های نظارتی با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ نیز گفت: شهرداری تهران در این زمینه زیرساخت های خوبی دارد؛ شبکه فیبر نوری یکتا و شاخصی دارد و این امکان را می دهد که در تعامل با دوستان راهور این کار انجام گردد.

وی در انتها یادآور شد: در شب عید با زحمت همکاران مترو تا 12 شب سرویس دهی به شهروندان انجام می گردد. سرفاصله حرکت قطارها در بازه زمانی ده تا دوازده شب هم هر نیم ساعت یک بار است. ضمن اینکه این طرح در تمام خطوط مترو اجرا می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فعالیت مترو تا ساعت 24 شد ، انتها جمع آوری پل حافظ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مترو تا ساعت 24 شد ، انتها جمع آوری پل حافظ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید