فعالیت بیش از 7 هزار استارت آپ و کسب وکار نو

به گزارش وبلاگ ایران، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: در منظومه راهبردی علم و فناوری و زیست بوم نوآوری 5 هزار و 300 شرکت دانش بنیان و 7 هزار استارت آپ و کسب وکار نو فعالیت می نمایند.

فعالیت بیش از 7 هزار استارت آپ و کسب وکار نو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ ایران، اسماعیل قادری فر در مراسم افتتاحیه رویداد مسئله محور ره نشان؛ از جمله رویدادهای بنیاد ملی نخبگان ذیل طرح شهید بابایی که در محل صندوق نواوری و شکوفایی برگزار گشت گفت: بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری دو نهاد مکمل همدیگر هستند؛ بنیاد ملی نخبگان وظیفه شناسایی، حمایت، راهنمایی و ساماندهی استعدادهای برتر و نخبگان را بر عهده دارد و معاونت علمی هم در امتداد بنیاد ملی نخبگان وظیفه حمایت از شرکت های دانش بنیان مبتنی بر پلتفرم حمایت از شرکت های دانش بنیان را انجام می دهد.

وی با اشاره به رویداد مسئله محور ره نشان گفت: ورودی هایی که از چنین رویدادهایی همچون ره زیست و ره نشان در یک بازه تعیین انتخاب می شوند نهایتا باید در یک قالب ایجاد شرکت دانش بنیان مقوم اقتصاد دانش بنیان شوند.

قادری فر با بیان اینکه این مسابقه یک دوره سه تا 6 ماهه است که در آن هسته ها و تیم های حول موضوعات محوری و کلیدی که از دل ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری برامده فعالیت می نمایند، بیان نمود: بر اساس اولویت های نقشه جامعه علمی کشور و برنامه ریزی های کلان معاونت علمی و فناوری برگزاری چنین مسابقاتی دیده شده است تا در یک تیم، ایده ای توسعه یابد و به محصول تبدیل گردد.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری اضافه نمود: انتظار داریم که در این دوره عمل محور زمینه ای برای ایجاد شرکت دانشی فراهم گردد و در چارچوب اکوسیستم کشور نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

قادری فر خاطر نشان کرد: نکته شاخص این حرکت ها حضور بخش خصوصی و جوان و توانمند 20 تا 30 سال است که در حوزه برطرف احتیاج کشور به صورت مسئله محور کار می نمایند تا در جهت ارتقایی قرار بگیرند و در عالی ترین سطح بتوانند جوابگوی احتیاج مردم باشند.

وی بیان نمود: چنین رویدادهایی می تواند در عالی ترین سطح جوابگوی احتیاج مردم شوند؛ امیدواریم که برگزاری این رویدادها و مسابقات ره نشان که با تعامل معاونت علمی فناوری و بنیاد ملی نخبگان است مقوم این حرکت باشد.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: در منظومه راهبردی علم و فناوری و زیست بوم نواوری 5 هزار و 300 شرکت دانش بنیان و 7 هزار استارتاپ و کسب و کار نو فعالیت می نمایند.

به گفته وی، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در نسل اول زیست بوم نوآوری، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کردند اما اکنون به حدی از بلوغ رسیده اند که این تیم ها و شرکت ها در حوزه های زیست فناوری، انرژی، فضایی و ... صندلی شایسته و بایسته خود را پیدا نموده اند.

قادری فر تاکید نمود: در معاونت علمی و فناوری پشتیبانی تمام و کمال از این رویداد را داریم تا ایده های نواروانه به محصولات تبدیل شوند.این رویداد قطعا سرشار از موفقیت ها و درس دریافت از شکست هایی است که به فراوری محصولاتی قابل رقابت تبدیل می شوند و جهت را برای راه تعالی بخش در حوزه علم و فناوری برای ما خواهد گگردد.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "فعالیت بیش از 7 هزار استارت آپ و کسب وکار نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 7 هزار استارت آپ و کسب وکار نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید