شکایت از مک دونالد به علت جمع آوری صدای مشتریان

به گزارش وبلاگ ایران به نقل از دیلی میل، یکی از مشتریان رستوران های زنجیره ای مک دونالد به علت ثبت کردن اطلاعات بیومتریک مشتریان در یکی از رستوران های این شرکت بدون رضایت مشتری شکایت نموده است.

شکایت از مک دونالد به علت جمع آوری صدای مشتریان

طبق اسناد دادگاه، شارون کارپنتر یکی از مشتریان مک دونالد در استان ایلینوی ادعا می نماید سیستم مذکور قانون حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک (BIPA) را نقض می نماید زیرا قبل از استفاده از فناوری شناسایی صوت برای ثبت سفارش، از مشتری اجازه دریافت نمی نماید.

قانون BIPA در استان ایلینوی آمریکا تصویب شده و طبق آن شرکت ها باید جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان (از جمله صوت، اجزای صورت، اثر انگشت و غیره) را به مشتریانشان اطلاع دهند. ایلینوی یکی از معدود استان های آمریکا است که قوانینی در مورد حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک تصویب نموده است.

در متن شکایت ذکر شده کارپنتر اوایل سال گذشته میلادی به یکی از رستوران های خودروگذر مراجعه نموده و به جای اپراتور انسانی، سیستم هوش مصنوعی Apprente سفارش او را ثبت نموده است. این شاکی ادعا می نماید شرکت رستوران های زنجیره ای صوت مشتریان را جمع آوری می نماید تا بتواند سفارش های مشتریان را به درستی دریابد. اما مک دونالد درباره جمع آوری صوت مشتریان به آنها اطلاع رسانی ننموده است. بعلاوه این شرکت قوانینی در مورد نگهداری اطلاعات ندارد که نشان دهد از دیتا چه استفاده ای می گردد یا چه مدت آنها را نگهداری می نماید.

رستوران زنجیره ای مذکور در 2020 گفت مشغول آزمایش نرم افزار شناسایی صوت در 10 رستوران است. سیستم مذکور اصوات مشتریان را هم ثبت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکایت از مک دونالد به علت جمع آوری صدای مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از مک دونالد به علت جمع آوری صدای مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید