سطح کافا پایین است اما قلعه نویی می خواهد از بازیکنان شناخت پیدا کند ، ساپینتو مربی خوبی بود

به گزارش وبلاگ ایران، شاهرخ بیانی بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی با اشاره به حضور ایران در جام کافا با تمام بازیکن اصلی گفت: سطح این مسابقات پایین است، اما امیر قلعه نویی با این هدف بازیکنان اصلی از جمله لژیونرها را به این مسابقات برد که می خواهد هم از بازیکنان شناخت بیشتری پیدا کند و هم بازیکنان دور هم جمع باشند.

سطح کافا پایین است اما قلعه نویی می خواهد از بازیکنان شناخت پیدا کند ، ساپینتو مربی خوبی بود

این کارشناس فوتبال کشورمان در گفت وگو با وبلاگ ایران تاکید نمود: به هرحال بازی های جام ملت های آسیا سخت است و زمان هم کم داریم. در این بین اگر لژیونرها هم به تمرینات باشگاهی شان برگردند، دیگر نمی توانیم اردویی برگزار کنیم. امیر قلعه نویی برای اینکه هم فنی و هم اخلاقی از بازیکنان شناخت پیدا کند با تمامی نفرات در تورنمت کافا شرکت کرد. قلعه نویی تا به امروز با این بازیکنان کار ننموده بود و دور قبلی که مربی تیم ملی بود، یک نسل دیگری از بازیکنان در تیم ملی حضور داشتند.

وی اضافه نمود: تیم های حاضر در تورنمت کافا ضعیف هستند. باید ببینیم امیر قلعه نویی از چه بازیکنانی در ترکیب اصلی استفاده می نماید. بعید می دانم از بازیکنان شاخص زیاد استفاده کند. با او کار نموده ام. بازیکن اصلی را به این تورنمنت برده تا با طرز تفکراتش آشنا شوند و بفهمند او از آنها چه می خواهد. وگرنه اگر این موضوع نبود، قلعه نویی بازیکنان جوان را به تورنمت کافا می برد.

بیانی درباره اینکه بعضی لژیونرها مانند طارمی، جهانبخش، حاج صفی، عزت الهی و ... فصل فشرده ای را در اروپا گذرانده اند و ممکن است به علت خستگی دچار مصدومیت شوند، گفت: مطمئن باشید امیرخان حواسش به این چیزها هست. بازی ها هم سنگین نیست. جلوی انگلیس که بازی نخواهیم کرد. هدف شناخت بازیکنان از شخصیت قلعه نویی و متقابل شناخت قلعه نویی از بازیکنان است. اینکه بازیکنان بدانند برنامه های سرمربی چیست و او چه چه چیزهایی از آنها می خواهد. مطمئنا از لژیونرها هم زیاد استفاده نخواهد کرد.

بازیکن اسبق استقلال در مورد اینکه این روزها بحث انتخاب مربی داخلی و خارجی به عنوان جانشین ساپینتو مطرح است نیز گفت: مربی خارجی هم برای استقلال بود، اما ساختارهای ما هنوز کامل نیست. ساپینتو زمین تمرین نداشت، پولش را ندادند و تغییرات چندباره مدیریت را دید. اینها به تیم ضربه می زند. با این حالا ما به فینال جام حذفی صعود کردیم. ساپینتو مربی خوبی بود و وسط کار رها نکرد برود.

او اضافه نمود: مربی خارجی که به فوتبال ما می آیند دلسوز نیستند، اما ساپینتو با وجود همه مشکلاتی که داشت تا لحظه آخر ایستاد. پول نگرفت مدیران استقلال تغییر کردند، اما به مانند آن مربی ایتالیایی (استراماچونی) رها نکرد برود و استراحت کند و با شکایت دوبرابر پولش را بگیرد. ایستاد و مردانگی کرد، اما ساختار بازیکن گرفتن لطمه بزرگی به تیم زد. مربی تیم را با تفکر خودش می بندد. نمی گردد تیم بسته شده را تحویل مربی داد.

بازیکن اسبق استقلال گفت: خارجی هم که می آید زمان می برد تا شناخت کافی را پیدا کند. اگر یادتان باشد آن اوایل هم که ساپینتو به استقلال آمد، اول فصل خوب نتیجه نگرفت، اما به مرور بعد از آنکه شناختش از تیم بیشتر شد بهتر نتیجه گرفت. بعد هم از تغییرات مدیریت بیشترین ضربه را خوردیم. حجت کریمی که الان به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شده، کارش را بلد است. آدم دل سیری هم است. خوب کار می نماید، اما باید بدانیم چه داریم و چه می خواهیم. الان هواداران ناراحت هستند. جام نگرفتیم. مربی خارجی سطح بالا خوب است، اما یک مربی خارجی به نساجی آمد که در مقدار های لیگ ما نبود. تیمش هم نتیجه نگرفت. اگر مربی خوبی آوردیم به او زمان و امکانات بدهیم؛ در آن صورت حتما می تواند نتیجه بگیرد. ضمن اینکه به جای جذب 30 بازیکن، 20 بازیکن با کیفیت بگیریم. یعنی پول ده بازیکن را بگذاریم روی بازیکنان با کیفیت و آنها را جذب کنیم.

بیانی درباره احتمال حضور یک مربی داخلی در تیم استقلال گفت: مربی داخلی از فوتبال و بازیکنان ما شناخت دارد، اما مربی خارجی حداقل 3-4 ماه زمان احتیاج دارد. با این حال دو ماه زمان است، اگر می خواهند مربی خارجی هم بیاورند الان زمان خوبی است نه اینکه مربی دیر انتخاب گردد و بازیکنان هم جذب شوند و در نهایت تیم مثل فصل قبل آن بالانس لازم را نداشته باشد. 7 تا مهاجم داشتیم و یک هافبک بازیساز در تیم نبود.

منبع: همشهری آنلاین

به "سطح کافا پایین است اما قلعه نویی می خواهد از بازیکنان شناخت پیدا کند ، ساپینتو مربی خوبی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح کافا پایین است اما قلعه نویی می خواهد از بازیکنان شناخت پیدا کند ، ساپینتو مربی خوبی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید