روزه کله گنجشکی کتاب مورد علاقه بچه ها اراکی

به گزارش وبلاگ ایران، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اراک، داستان کتاب روزه کله گنجشکی در حال و هوای این روزهای ماه رمضان از کتاب های مورد علاقه بچه ها و نوجوانان است. این کتاب با متنی ساده و صادقانه زندگی کودکی را در یک ماه رمضان روایت می نماید که در طول داستان اتفاقاتی شیرین و در عین حال موثر برایش رقم می خورد.

روزه کله گنجشکی کتاب مورد علاقه بچه ها اراکی

دیانا دختر کوچک روزه داری است که این کتاب را از کتابخانه عمومی اراک گرفته و می گوید: این کتاب، داستان روزه کله گنجشکی است که دوستانم آن را خوانده اند و من هم دوست دارم آن را بخوانم.

این داستان علاوه بر روایت کودک از زندگی بچه هاه، کنجکاوی ها و سلوک معنویش، نوعی جامعه شناسی و روان شناسی ساده از یک جامعه کاملا سنتی را با همه ویژگی های خاص خودش، افراد، مکان ها، مشاغل و نحوه زندگی در یک روستای فاقد هرگونه امکانات امروزی روایت می نماید.

داستان روایتی از دهه پنجاه زندگی نویسنده کتاب از یک ماه روزه داری در ماه رمضان است و نوع نگارش متن کتاب نیز ترکیبی از خاطره و داستان است.

این کتاب روایت کودک کنجکاوی است که درماه رمضان روزه کله گنجشکی می گیرد و مسائل و اتفاقات روزمره اش را با نگرش خود تحلیل و همه اتفاقات را به سادگی و صداقت برای خواننده بیان می نماید.

این کتاب در سال 1397 در هشتاد صفحه منتشر و با استقبال مخاطبین در سال 1398 تجدید چاپ شده و فایل صوتی کتاب نیز ضمیمه آن شده است.

ایرج احمدی هزاوه در مورد کتابش گفت: انگیزه من از نوشتن این کتاب بیان تفاوت نگاه بچه ها آن روزگار با این زمان درباره ماه رمضان بود و دغدغه ای که بزرگترها برای آشنا کردن و آموزش های دینی و روزه گرفتن برای بچه ها داشتند.

وی اضافه کرد: روزه کله گنجشکی از سحر تا اذان ظهر بود و سپس تا اذان مغرب و زمان افطار ادامه داشت و کفاش محل دو قسمت روزه کله گنجشکی را به هم می دوخت.

نویسنده در بخشی از کتاب آورده است: خیلی دلم می خواست وقت دوختن روزه های کله گنجشکی حاضر باشم ولی مادربزرگ، من را سر می دواند و می گفت اگه خودت هم آنجا باشی ریا میشه و از ثواب روزه هات کم میشه!.

ایرج احمدی هزاوه نویسنده بومی استان مرکزی است. از این نویسنده کتاب های اتوبوس هزاوه، حمام خزینه ای، آن زمستان سرد و هزاوه خاستگاه امیران نیز چاپ و منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روزه کله گنجشکی کتاب مورد علاقه بچه ها اراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه کله گنجشکی کتاب مورد علاقه بچه ها اراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید